budowa domu - kosztorys

11. Data: 2010-01-05 20:41:05

Temat: Re: budowa domu - kosztorys
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
news:hhviqi$feh$1@news.onet.pl...

> Nie, ale mam dużo szczerych do bólu znajowych którzy budowali.
>
> Krótko - wierzę ci. Rzeczywiście można oszczędzić. Ale po tym co napisałeś
> wiem że musiałbym zrezygnować z pracy, by mieć tyle czasu by szukać
> tańszych (i mniemam równie dobrych dobrych) wykonawców, negocjować ze
> sklepami, sam robić niektóre rzeczy. Mi to się nie opłaca. Wolę przez ten
> czas zarobić w tym co robię dobrze.

Budowałem 8 miesiecy. Dzieki poszukiwaniom negocjacja itp zaoszczedzilem
mysle za 200tys
25tys miesiecznie raczej bym nie zarobił robiac to co robie. A te 7 miesiecy
budowy wspominam jako bardzo mily okres w moim zyciu. Przy okazji zreszta
kilku z moich kontrachentów(wykonawców, handlowców) jest teraz moimi
klientami.
Zreszta większośc spraw mozna zalatwic z biura telefonicznie. Osobiscie
tylko trzeba bywac kilka razy dziennie na budowie i wszystkiego pilnowac jak
che sie miec zrobione solidnie i nie byc wykiwany przez wykonawców

Kris

Kris

12. Data: 2010-01-05 20:52:01

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam pojęcia jak można zbudować dom za 240 tys. :)

Utopic w budowie mozna i 1mln zl jak ktos ma talent;)
Ale trzeba byc swiadom swoich mozliwości
Ja nie dałem sie wmanewrowa w kosztowne wynalazki typu reku +went
mechaniczna za kilkanascie tys, pompa ciepła za kilkadziesiat, drenaz który
w pewnych warunkach gruntowych nic nie daje czy drogie rozwiazania
systemowe.
Nie uleglem rowniez specom od marketingu i styro mam zwykłe12cm zamiast
grafitowe30cm a wełny 25cm.
Z racji swojej pracy(m in kredytowanie nieruchomosci) bywam na budowach i
widuje kosztorysy.
250-300tys spokojnie sie ludzie mieszczą budujac systemem gospodarczym i
rozsądnie wydaja kasę
Ale mam tez znajoma ktora na dom bardzo podobny do mojego wydała juz 500tys
a jeszcze ze 100tys wyda.
Tylko ze ona wychodzi z zalozenia ze tylko drogie jest dobre itp.
Na same meble i agd do kuchni wydala chyba z 70tys.

Kris

13. Data: 2010-01-05 21:19:42

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Budowałem 8 miesiecy. Dzieki poszukiwaniom negocjacja itp zaoszczedzilem
> mysle za 200tys

Daj spokój przez 8 miesięcy odejścia od zawodu straciłbym wszystkich
klientów. Zresztą 8 miesięcy to ekstremum. Dom musi osiąść, 2 lata dla mnie
to optimum, a najlepiej 3.

MS

14. Data: 2010-01-05 21:22:23

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko ze ona wychodzi z zalozenia ze tylko drogie jest dobre itp.
> Na same meble i agd do kuchni wydala chyba z 70tys.

To może lekka (ale tylko lekka) przesada, ale na tym nie wolno oszczędzać.
No chyba że ktoś buduje kuchnię po to by koleżance się pochwalić a je sięna
mieście (znam takie osoby)

MS

15. Data: 2010-01-05 22:29:11

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daj spokój przez 8 miesięcy odejścia od zawodu straciłbym wszystkich
> klientów. Zresztą 8 miesięcy to ekstremum. Dom musi osiąść, 2 lata dla
> mnie to optimum, a najlepiej 3.
Bzdura. Te gadki o osiadaniu to teksty partaczy wykonawców którzy osiadaniem
budynku tłumacza np pekniecia na ścianach które tak na prawde powstaja w
wyniku innych błedów wykonawczych.
Tak samo jak oddychanie ścian i inne tego typu mity.

Kris

16. Data: 2010-01-06 07:54:46

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
> Tylko ze ona wychodzi z zalozenia ze tylko drogie jest dobre itp.
> Na same meble i agd do kuchni wydala chyba z 70tys.

Nie mam went. mech. (z wyjątkiem DGP z kominka), nie mam równiez drenażu a w
kotłowni wisi najzwyklejszy kocioł atmosferyczny vaillanta za niecałe 3
tys.zł. Nie stosowałem również żadnych rozwiązań "systemowych", nawet w
łazienkach stosowałem izolacje remmers, grunt i klej sopro, fugę PCI (taka
kombinacja była najtańsza).
Styropian mam zwykły w kropki (gold termoorganiki) bo platinum się po prostu
nie opłaca.
Ja też bywam na budowach znajomych, rodziny i właśnie dlatego zastanawiam
się jak zmieściłeś się w tych 240 tys.
Jeden z moich kolegów wydał o 50 tys więcej na stan surowy domu :)

--
Bartek

17. Data: 2010-01-06 08:12:14

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się jak zmieściłeś się w tych 240 tys.
> Jeden z moich kolegów wydał o 50 tys więcej na stan surowy domu :)

To widocznie kwestia regionu i cen robocizny.
Ja buduje na Pomorzu ceny robocizny tu nie powalają.
Pisałem wyżej o mojej znajomej. Budowała dokładnie w tym smym okresie co ja.
Dwa kilometry dalej
Tylko ze ona za styropian płaciła 120zł za m3 ja tydzień pózniej w tej samej
hurtowni kupiłem styro po 100zł
Ona meble kuchenne kupowała w renomowanym salonie mebli kuchennych. Ja
bardzo podobne meble(te same okucia itp) zamówiłem u lokalnego stolarza i
zapłaciłem 1/3 ceny.
U mnie robocizna stanu surowego + dach wyszła 29tys kolezankwe skroili z
tego co pamietam na ponad 60tys sama robociznę a dodatkowo sporo nabili jej
koszty materiałowe bo wmówili jej ze do murowania to musi byc gotowa zaprawa
murarska w workach( u mnie kazałem robic w betoniarce tradycyjnie)
Same gotowe nadproza tzw eL-ki u niej kosztowały sporo kasy ja kazałem
nadproza zaszalowac zazbroić i wylać z betoniarki.
Itd. Takich przykładów mógłbym podać wiele. Nie wolno po prostu zaufac za
bardzo wykonawcom. Oni nie doradza optymalnych rozwiazań tylko zaproponuja
takie aby im było wygodniej i prościej. No niestety trzeba bywać na swojej
budowie i patrzec na ręce. Nawet głupie cegły liczyłem jak wybudowali komin.
i dobrze zrobiłem bo okazało się że paleta(300szt) brakowała. Oczywiście
własciciel firmy zwrócił mi to.
Ale jak juz pisałem warto te pare godzin dziennie poswiecić na pilnowanie i
wukonać te kilka telefonów dziennie czy osobiście ponegocjowac ceny w
hurtowniach. Tak z grubsza licząc to min 200tys zostało w kieszeni dzięki
takiemu podejściu

Krzysiek

18. Data: 2010-01-06 11:53:55

Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:hi1fk7$tua$1@news.onet.pl...

> [...]
> wukonać te kilka telefonów dziennie czy osobiście ponegocjowac ceny w
> hurtowniach. Tak z grubsza licząc to min 200tys zostało w kieszeni dzięki

Mógłbyś napisać, ile z grubsza kosztowały Cię poszczególne etapy?

240 000 - 29 000 (robocizna) daje 211 000 za materiały.

Ja mam dom 130 m2 i mi za materiały (licząc od końca) wyszło, mniej
więcej tak:

1. Wyposażenie kuchni bez zbędnych szaleństw - 21 000 zł (wymieniam,
bo z Twoich postów wynika, że te 240 000 to razem z kuchnią wydałeś).
2. Podłogi (panele Classen) - 8 500 zł
3. Drzwi wew. classen (7 szt.) - 7 000 zł
4. Schody modułowe (bo tanie) - 6 000 zł
5. Farby - 1 500 zł
6. Łazienki (2 sztuki) kompletne, tj. kafle, lustra, ceramika,
armatura - 16 000 zł.
7. Parapety wew marmurowe (7 szt.)- 1 000 zł
8. Okna (8 szt. w tym jedno duże tarasowe) - 8 000 zł
9. Wylewki (razem z tarasem ok. 230 m2) - 10 000 zł
10. Tynki gipsowe (ok. 450 m2) - 11 000 zł
11. Instalacja elektryczna - 7 000 zł
12. Instalacja co+wod/kan z piecem na groszek - 28 000 zł - też bez
szaleństw (tylko 2 podłogówki w łazienkach, reszta grzejniki płytowe,
żadnych solarów, buforów, itp.) z tego robocizna 4 500 zł, czyli
niedrogo.
13. Instalacja alarmowa - 2 000 zł
14. Ocieplenie 10 cm + tynki zewn. - 11 000 zł (z czego sam kleiłem
styro i zaciągałem klejem).
15. Kominek z wkładem (sam stawiałem) - 6 000 zł
16. Drzwi wejściowe - 2 000 zł
17. Ocieplenie + zabudowa poddasza (samodzielnie) 23 cm wełny - 9 000
zł.
18. Ściany (nośne i działowe) sam materiał (gazobeton 24) - 14 000 zł
19. Kominy systemowe z wentylacją (2 szt) - 4500 zł
20. Strop teriva materiały (100 m2) - 8 000 zł
21. Dach kompletny z dachówki betonowej Braas, czyli więźba i pokrycie
z obróbkami (z robocizną - dach mam dość skomplikowany, ale tylko
200m2) - 48 000 zł
22. Beton z betoniarni - na całą budowę ok. 15 000 zł
23. Bloczki betonowe na fundament - 7 000 zł (miałem dość wysoki
fundament, ze względu na warunki gruntowe).

To już razem wychodzi 250 000 z dobrym okładem. Nie liczę już nawet
jakichs zbrojen, dociepleń fundamentów, robót ziemnych, przyłączy,
szamba, ogrodzenia, podjazdu, gwoździ, stempli, szalunków i całej masy
innych wydatków, z których pewnie zrobiłaby się też niezła sumka. Za
robociznę (roboty murarskie + kominy) zapłaciłem ok. 27 000 zł.

Powiem tak. Też jestem zdania, że budowa domu nie jest tak droga, jak
niektórzy straszą, a kosztorysy dołączane do projektów są przesadzone
(ja się zmieściłem z kwotą brutto i wyposażeniem domu w cenie netto z
kosztorysu), ale nie jestem w stanie uwierzyć, że za 240 tysięcy można
postawić dom o powierzchni 180 m2 i w nim zamieszkać.

Ja wydałem na budowę domu jakieś 330 tysięcy - ale dom mam niewielki i
baaardzo dużo zrobiłem sam. No i działki do tego nie wliczam - kupiłem
ją jakieś 10 lat temu za śmieszne pieniądze.

I też oszczędzałem każdą złotówkę.

No i jeszcze nie mam zagospodarowanego terenu wokół (mam tylko
ogrodzenie z przodu i podjazd wysypany tłuczniem).

Pzdry,
/\/\\/\/

19. Data: 2010-01-06 12:53:33

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

>Mógłbyś napisać, ile z grubsza kosztowały Cię poszczególne etapy?

>240 000 - 29 000 (robocizna) daje 211 000 za materiały.

29tys to koszt robocizny stanu surowego+ dach.
Okna- robocizna była w cenie okien wliczona za wszystkie okna zapłaciłem cos
koło 6-7 tys. Brama garazowa 2000zł
Instalacje el. robiłem sam za wod-kan robocizna to 2000zł, posadzki
robocizna 2000zł, tynki chyba tez cos koło 2 tys.
Ocieplenie poddasz robiłem sam, styro+ siatka + klej- część robiłem sam a
reszta to ok 20zł za mkw

>Ja mam dom 130 m2 i mi za materiały (licząc od końca) wyszło, mniej
>więcej tak:

>2. Podłogi (panele Classen) - 8 500 zł

To po ile Ty te panele kupowałeś?

>3. Drzwi wew. classen (7 szt.) - 7 000 zł

>9. Wylewki (razem z tarasem ok. 230 m2) - 10 000 zł
Tu wydaje mi się drogo nawet z materiałem
Robocizna za mixokreta to od 10zł za mkw a z materaiąłem pewnie w granicach
20-25zł

>10. Tynki gipsowe (ok. 450 m2) - 11 000 zł

troche drogo. 20zł/mkw za robocizne+ materiał spokojnie znajdziesz

>11. Instalacja elektryczna - 7 000 zł

Wydaje mi się drogo. Za robocizne u nas biora max 2000zł ja nie płaciłem bo
robiłem sam a materiały drogie nie są.

> [...]
>szaleństw (tylko 2 podłogówki w łazienkach, reszta grzejniki płytowe,
>żadnych solarów, buforów, itp.) z tego robocizna 4 500 zł, czyli

U mnie robocizna to 2000zł kocioł+ bojler 3500zł
Myślę że z 10tys za wszystko tak wyszło
Kuchnie łazienki salon podłopgówka pozostałe grzejniki

>13. Instalacja alarmowa - 2 000 zł

U mnie z materaiałem wyszło podobnie

>14. Ocieplenie 10 cm + tynki zewn. - 11 000 zł (z czego sam kleiłem
>styro i zaciągałem klejem).
Tak na szybko licze ze mnie wysżło trochę taniej. Mam 12cm styro
+siatka+klej + atlas snmal+farba atlasa silikonowa

>15. Kominek z wkładem (sam stawiałem) - 6 000 zł

Mam kominek otwarty, wymurowany z klinkieru łączna cena to max 1000zł

>16. Drzwi wejściowe - 2 000 zł

Ja dałem 1000zł w sieci kupione. Niemarkowe ale dwa lata juz maja i nic
złego się nie dzieje

>17. Ocieplenie + zabudowa poddasza (samodzielnie) 23 cm wełny - 9 000

Wełny mam 15+10 robiłem samemu - cena wełny jesli dobrze pamietam to 18zł za
15cm i 12zł za 10cm

>18. Ściany (nośne i działowe) sam materiał (gazobeton 24) - 14 000 zł

Tu na pewno miałem materiał ponizej 10000zł- też gazobeton 24cm na działówki
12cm

>19. Kominy systemowe z wentylacją (2 szt) - 4500 z

Mam tradycyjne murowane wyszło chyba dwie lub trzy palety cegieł(poniżej 1zł
sztuka zł) + kilkadziesiatr sztuk klinkieru
>20. Strop teriva materiały (100 m2) - 8 000 zł

Ja mam lany. Jeśli dobrze pamietam to tona stali za 1900zł + 3000 beton.
Robocizna wliczona w stanie surowym.
Deski na szalunki i stemple wykonawca miał swoje

>21. Dach kompletny z dachówki betonowej Braas, czyli więźba i pokrycie
>z obróbkami (z robocizną - dach mam dość skomplikowany, ale tylko
>200m2) - 48 000 zł

Też mam skomplikowany podobno i tez z betonowej Brasa. Materiał(dachówka+
rynny+ okna dachowe+łaty kontrłaty membrany itp to wyszło 15tys chyba.
Drewno na więżbe 6tys. Robocizna wliczona w cenie stanu surowego

>22. Beton z betoniarni - na całą budowę ok. 15 000 zł

Z betoniarni tylko nma strop i ławy brałem resztę krecili na budowie

> [...]

>kosztorysu), ale nie jestem w stanie uwierzyć, że za 240 tysięcy można
>postawić dom o powierzchni 180 m2 i w nim zamieszkać.

Z tym metrażem u mnie to jest tak:
Dom ma 10,5x 10,5metra- garaz w bryle budynku
Posadzek bez garażu wyszło chyba 180metrów kw.
Na poddaszu w wiekszości pomieszczeń sa skosy więc uzytkowo sie inaczej
liczy(do 1,4 metra i do 2,2 metra).

>No i jeszcze nie mam zagospodarowanego terenu wokół (mam tylko
>ogrodzenie z przodu i podjazd wysypany tłuczniem).

Ogrodzenie z przodu mam juz gotowe, pozostałe strony ogrodzone zwykła sietke
metalową
Podjazdu jeszcze tez nie mam skończone ale jestem na etapie zakupowania
materiału i wydam na niego max 5 tys. Robocizna własna

Krzysiek

20. Data: 2010-01-06 20:34:05

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powstaja w wyniku innych błedów wykonawczych.
> Tak samo jak oddychanie ścian i inne tego typu mity.

Sugerujesz że grunt nie pracuje?
Bo ta teoria osiadania jest logiczna.

MS

Domy z bali
Do użytkowników podłogówki
Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
Tarcza do betonu wieksza od fi 230
łóżko dla dwójki dzieci