cholesterol lat 30 - 333 ...prosze o porade

1. Data: 2013-01-09 18:54:52

Temat: cholesterol lat 30 - 333 ...prosze o porade
Od: bartek <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
od pazdziernika przypadkowo zbadalem sobie cholesterol

mezczyzna lat 30
182cm
90kg
chyba aktywny zycia silownia bieganie.... 3x w tygodniu

stresu duzo...praca w zamknietym pomieszczeniu troszke przed komputerem
nawet wiekszosc dnia ...
tlustego wcale, slodyczy bardzo duzo

w pazdzierniku cholesterol calkowity 313
dobry 46
trojglicerydy 154

zly cholesterol ponad 200

brak kolacji, wyrzucone slodycze, wiecej aktywnosci fizycznej

pilem gliceryna rano przed jedzeniem

po okolo 1,5 miesiaca
calkowity 285
zly ponad 200
dobry 44
troj 156

dorzucam sok z karczocha + gliceryna + omega z watroby rekina troszke
slodyczy podjadlem...

calkowity 333

reszty nie mma bo zle zostalo zlecone badanie... nie rozbili mi na reszte
nie wiem czy jest sens isc robic jeszcze raz badanie zeby zobaczyc czy
omega podniosla dobry oraz czy zly zmalal...

dzis bylem u kardiologa

powiedzial ze przy takich cholesterolu zbicie dieta to 30% maks... ze
raczej mam sklonnosci genetyczne i przepisal CRESTOR 5mg na miesiac i do
kontroli na krew

co robic?
zalamac sie bo do konca zycia na leki jestem zdany czy nadal pic
karczocha wiecej ruchu i moze obejdzie sie bez tabletek po 2 miesiacach

a przez 2 miesiace stosowac tabletki

dziekuje za podpowiedz

2. Data: 2013-01-09 19:42:10

Temat: Re: cholesterol lat 30 - 333 ...prosze o porade
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-09 19:54, bartek pisze:
> witam
> od pazdziernika przypadkowo zbadalem sobie cholesterol

Powtórz badanie za parę dni w INNYM laboratorium.
Przypadki błędu albo zamiany próbki krwi się zdarzają.
Jacek

3. Data: 2013-01-09 21:05:39

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-01-09 19:54, obywatel bartek uprzejmie donosi:
> [...]
> chyba aktywny zycia silownia bieganie.... 3x w tygodniu
>
> stresu duzo...praca w zamknietym pomieszczeniu troszke przed komputerem

Aktywny? Chyba nie bardzo...

> co robic?
> zalamac sie bo do konca zycia na leki jestem zdany czy nadal pic
> karczocha wiecej ruchu i moze obejdzie sie bez tabletek po 2 miesiacach

Facet, masz 30 lat... wiecznie chciałeś być piękny i młody? Przy tym
"aktywnym" i "zdrowym" trybie życia?

4. Data: 2013-01-09 21:15:14

Od: bartek <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-09 22:05, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-01-09 19:54, obywatel bartek uprzejmie donosi:

> Aktywny? Chyba nie bardzo...

> Facet, masz 30 lat... wiecznie chciałeś być piękny i młody? Przy tym
> "aktywnym" i "zdrowym" trybie życia?

piekny i mlody jestem
ale ten cholesterol mnie dobija
choc lekarz mowil ze to nie ma znaczenia kto jak wyglada co robi...
no i dodatkowo mowil ze kazdy powinien to lykac
wiec juz sam nie wiem :(

5. Data: 2013-01-09 21:15:34

Od: bartek <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Aktywny? Chyba nie bardzo...

> Facet, masz 30 lat... wiecznie chciałeś być piękny i młody? Przy tym

poprostu niechce aby moje dziecko nie mialo ojca w wieku 23lat..

6. Data: 2013-01-10 06:41:11

Od: case <c...@u...news> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zalamac sie bo do konca zycia na leki jestem zdany czy nadal pic
> karczocha wiecej ruchu i moze obejdzie sie bez tabletek po 2 miesiacach

IMO jakbyś nie żałował sobie omegi-3 i wysiłku, to w ciągu roku lub 2
zbiłbyś ten cholesterol.
Ale jak sięgnąłeś po statyny to już raczej za późno.
Dziwię się trochę, że lekarz przepisał Ci rozuwastatynę, a nie
atorwastatynę, której modyfikacje wątroby po roku już są trwałe, a po
2-3 blaszki miażdżycowe zredukowane praktycznie do zera.
Gdybyś po 2 miesiącach nadal brał statyny, to radziłbym Ci zaopatrzyć
się w osłonę błony komórkowej - rutynę i koenzym Q10, a także coś do
nawilżania skóry, bo wysycha niemożebnie.
No i trzeba zwracać uwagę na miopatie. Lepiej zadbać o mięśnie i ich
regenerację, bo inaczej odczujesz ją dość dotkliwie.
A jak znowu będziesz szedł do kardiologa, to zwróć uwagę, żeby był nie
tylko doktorem, ale też doktorem nauk medycznych, bo różnica jest kolosalna.

7. Data: 2013-01-10 18:50:13

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bartek" <b...@...pl> napisał w wiadomości
> witam

Slodycze to weglowodany.
Eskimosi kiedys nie jedli ich wcale.
Biedni ludzie w Polsce dawniej jedli tylko weglowodany i zyli ponizej 50 lat
(srednia przed wojna).

W naszym klimacie powinienes jesc to co przewiduja nasze normy.
S*

8. Data: 2013-01-10 20:29:34

Od: bartek <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-10 19:50, Szczepan Bialek pisze:
> [...]
> (srednia przed wojna).
>
> W naszym klimacie powinienes jesc to co przewiduja nasze normy.

case.
dzieki za porade.

zastanawiam sie caly czas nad tym lekiem czy nie lepiej kontynuowac
kuracje jeszcze tak z 2 miesiace

omege z watraby rekina
karczoch
gliceryna
siemie lniane moze
?

dieta jest, ruch jest,

a ten lek moze zostawic?

a te leki o ktorych ty piszesz kompletnie sie nie znam.... to co lepszE?
to niby byly ordynator kardiolog... niby sie zna ale czy ja wiem dal mi
jakis swistek powiedzial ze jakas hyper...cos tam i mowil ze dieta zbije
maksymalnie kolo 20% z tego co mam
co m ida 250-260 to i tak za duzo

cisnienie mam 130/80 wiec chyba jeszcze cholesterol mnie nie miazdzy....

prosze pilnie o rade dzis wzielem 2 tabletke....

9. Data: 2013-01-10 21:41:55

Od: bartek <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-10 07:41, case pisze:

> [...]
> A jak znowu będziesz szedł do kardiologa, to zwróć uwagę, żeby był nie
> tylko doktorem, ale też doktorem nauk medycznych, bo różnica jest

case jest szansa na jakies szersze wiadomosci od Ciebie

10. Data: 2013-01-11 07:48:04

Od: case <c...@u...news> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-10 21:29, bartek pisze:

> [...]
>
> cisnienie mam 130/80 wiec chyba jeszcze cholesterol mnie nie miazdzy....
>

> prosze pilnie o rade dzis wzielem 2 tabletke....

Nie wiem po co w ogóle zrobiłeś tą akcję z cholesterolem.
Większość ludzi po 30-tce ma przekroczony i nikt nie sięga od razu po
statyny.
Masz jakieś przypadki zawału czy udaru w bliskiej rodzinie?
Poza tym zwróć uwagę, że wystarczy tylko jedna mała blaszka miażdżycowa,
żeby dostać zawału.
Jeśli chodzi o dietę, to prócz omegi-3 zwykle zaleca się dużo białka.
1g na każdy kilogram wagi. Min. 50g dziennie.
W pożywieniu trochę ciężko tyle dostarczyć, więc lepiej
przysuplementować troszkę.
Jeśli chodzi o ruch, to też nie może to być spacerek czy rowerek nawet
godzinny tylko w odpowiednim przedziale HR.
Inaczej cały wysiłek jest na darmo, albo nawet szkodliwy.
Jak lekarz przepisał Ci ten Crestor to raczej wiedział co robi.
Być może miał jakieś jeszcze informacje z badań.
Dlatego lepiej go bierz przez te 2 m-ce.
Potem wypytaj o wszystko tego ordynatora.
Nie łącz tego leku z alkoholem, tzn. żeby wątroba nie trawiła tych dwóch
jednocześnie - po alkoholu odczekaj min. 6 godzin przez zażyciem tabletek.
I lepiej wyłącz całkowicie ze spożycia czekoladę, miętę, ocet i
wszystkie owoce i soki grejfrutopodobne.
No i musisz wyluzować, to podstawa.

czarno-zielony stolec
Czy złogi cholesterolowe cofają się?
Emerycie, oszczędź budżet