Re: cholesterol lat 30 - 333 ...prosze o porade

Date: Fri, 11 Jan 2013 08:48:04 +0100
From: case <c...@u...news>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: cholesterol lat 30 - 333 ...prosze o porade

W dniu 2013-01-10 21:29, bartek pisze:

> case.
> dzieki za porade.
>
> zastanawiam sie caly czas nad tym lekiem czy nie lepiej kontynuowac
> kuracje jeszcze tak z 2 miesiace
>
> omege z watraby rekina
> karczoch
> gliceryna
> siemie lniane moze
> ?
>
> dieta jest, ruch jest,
>
> a ten lek moze zostawic?
>

> a te leki o ktorych ty piszesz kompletnie sie nie znam.... to co lepszE?
> to niby byly ordynator kardiolog... niby sie zna ale czy ja wiem dal mi
> [...]

Nie wiem po co w ogóle zrobiłeś tą akcję z cholesterolem.
Większość ludzi po 30-tce ma przekroczony i nikt nie sięga od razu po
statyny.
Masz jakieś przypadki zawału czy udaru w bliskiej rodzinie?
Poza tym zwróć uwagę, że wystarczy tylko jedna mała blaszka miażdżycowa,
żeby dostać zawału.
Jeśli chodzi o dietę, to prócz omegi-3 zwykle zaleca się dużo białka.
1g na każdy kilogram wagi. Min. 50g dziennie.
W pożywieniu trochę ciężko tyle dostarczyć, więc lepiej
przysuplementować troszkę.
Jeśli chodzi o ruch, to też nie może to być spacerek czy rowerek nawet
godzinny tylko w odpowiednim przedziale HR.
Inaczej cały wysiłek jest na darmo, albo nawet szkodliwy.
Jak lekarz przepisał Ci ten Crestor to raczej wiedział co robi.
Być może miał jakieś jeszcze informacje z badań.
Dlatego lepiej go bierz przez te 2 m-ce.
Potem wypytaj o wszystko tego ordynatora.
Nie łącz tego leku z alkoholem, tzn. żeby wątroba nie trawiła tych dwóch
jednocześnie - po alkoholu odczekaj min. 6 godzin przez zażyciem tabletek.
I lepiej wyłącz całkowicie ze spożycia czekoladę, miętę, ocet i
wszystkie owoce i soki grejfrutopodobne.
No i musisz wyluzować, to podstawa.