ciasto orzechowe -pilnie rada potrzebna

1. Data: 2003-11-19 16:56:44

Temat: ciasto orzechowe -pilnie rada potrzebna
Od: "eNPi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,

Taki oto przepis znalazlam i chce go przetrenowac, ale do pelni szczescia
brak mi wytycznych co do czasu i temperatury pieczenia.
Uprzejmie prosze o podpowiedz i ewentualne korekty jesli jest tu cos nie
tak.

Ciasto orzechowe
6 jaj,
szklanka cukru,
szklanka mielonych orzechów,
łyżka mielonej kawy naturalnej,
pół łyżeczki proszku do pieczenia,
łyżka tartej bułki,

Ubić sztywną pianę z białek, pod koniec ubijania dodać
łyżkę cukru. Utrzeć żółtka z resztą cukru, połączyć z
orzechami, kawą tartą bułką oraz proszkiem, ostrożnie
wymieszać z pianą. Wyłożyć ciasto do tortownicy i upiec
w niezbyt mocno nagrzanym piekarniku.

Pozdrawiam

Enpi

1. Data: 2003-11-19 17:26:43

Temat: Re: ciasto orzechowe -pilnie rada potrzebna
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"eNPi" <e...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> orzechami, kawą tartą bułką oraz proszkiem, ostrożnie
> wymieszać z pianą. Wyłożyć ciasto do tortownicy i upiec

Moj przepis na tort orzechowy mowi : piec 1/2 godz. w dobrze rozgrzanym
piekarniku(brzegi zaczna odstawac).
Juz dawno tego tortu nie pieklam, ale mysle, ze wystarczy 180°, a co do
czasu to rzeczywiscie sprawdzam czy bzegi juz odstaja od tortownivy i
sprawdzam patyczkiem, zawsze wychodzilo super.
Ilona

1. Data: 2003-11-19 17:32:27

Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eNPi" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> orzechami, kawą tartą bułką oraz proszkiem, ostrożnie
> wymieszać z pianą. Wyłożyć ciasto do tortownicy i upiec

Zrobiłam kiedyś takie ciasto (użyłam orzechów włoskich, bo tak było w
przepisie). Ono jest bez mąki, co wydało mi się podejrzane...
Zastanawiałam się, jak ono wyrośnie, skoro jest bez mąki. No i nie
wyrosło. Było bardzo płaskie, dosłownie 1 cm grubości. Nie wiem, po co
był tam proszek do pieczenia. Ciasto nie cieszyło sie powodzeniem...
Było bardzo słodkie, dość twarde.

mangha

1. Data: 2003-11-19 17:56:48

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrosło. Było bardzo płaskie, dosłownie 1 cm grubości. Nie wiem, po co
> był tam proszek do pieczenia. Ciasto nie cieszyło sie powodzeniem...

Make zastepuja na mial zmielone orzechy +tarta bulka, ktorej nie daje, bo
zuzywam cala paczuszke mielonych orzechow(200albo 250g).W moim przepisie nie
ma kawy, tylko cukier waniliowy i na koncu noza proszku do pieczenia.Jest to
wiec cos w rodzaju biszkoptu orzechowego(dlatego szczypta proszku,bo orzechy
sa ciezsze od maki).Ciasta jest niewiele, na maly tort, ale wychodzi dobre,
kiedys robilam zawsze na Boze Narodzenie, przekladalam kremem, teraz tych
dawnych kremow nie lubie, a wiec mozna przelozyc kremem
smietankowym..dekoruje polowkami orzechow. Jest to przepis na tort, a torty
albo sie lubi albo nie .-)
Ilona

1. Data: 2003-11-20 09:09:25

Temat: podsumowanie - ciasto orzechowe -pilnie rada potrzebna
Od: "Enpi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo za podpowiedzi,

Ostatecznie jednak zmienilam przepis.
Oczywiscie dalej bylo to ciasto orzechowe:

2/3 szkl maki
1 szkl zmielonych orzechow
4 jajka
1 szkl cukru
1 lyz. proszku do pieczenia
10 dag masla

Przy miksowaniu zoltek z cukrem i maslem juz myslalam ze mikser mi sie zatrze,
ale jeszcze gorzej bylo po dodaniu maki i orzechow....
Jako ze zaden ze mnie cukiernik i wciaz eksperymentuje, tym razem tez
zaryzykowalam.
Dodalam do masy smietanki 12 % ( bo tylko to z przetworow mlecznych znalazlam w
lodowce), potem pchnelo mnie jeszcze aby dodac do tej masy 2 lyzli powidel
sliwkowych, malo tego dosypalam odrobine kawy mielonej i cynamonu.
Masa miala zabojczy zapach...
Na koniec ubilam bialka i nie bawiac sie w delikatne i powolne laczenia masy z
piana (jak to sie zwykle zaleca) brutalnie uzylam miksera (bo bylo juz po
22.00 i pospiech mna kierowal)

I o dziwo udalo sie, pieklam to cos 35 min w temp. 180 st.
Ladnie wyroslo, jest pulchne i aromatyczne.
Na koniec zaszalalam, posmarowalam wierzch polewa i oblozylam duzymi kawalkami
wloskich orzechow.
Ekipa z pracy jest juz po degustacji, kolejka do WC sie nie ustawia :)
znaczy , ze jest OK.
Tylko jak na moj gust ciasto jest nieco za slodkie.

Pozdrawiam Enpi- eksperymentatorka.

"Bananowa pychotka" - recenzja
Wino slodkie - jaki termin przetrzymywania?
Kamienie a nie pierniki!
karkówka
crema catalana