co skopałem w bigosie

1. Data: 2002-12-12 18:45:41

Temat: co skopałem w bigosie
Od: "lisio" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

HOHOHOHOHOHO!!!!!!!!!
Z świątecznym pozdrowieniem Lisio z Lasu

Słuchajcie moi mili. Wykombinowałem bigos wczora z wieczora. Taki z najlepszych
kiełbach, boczków, przypraw, zeszłorocznych grzybków itp. itd
Mój first tajm bigosowania ......(zawężenie akcji).....
no i na końcu dolałem szklanice wytrawnego chorwackiego wina, i jeszcze bigos
podgotowywałem. Ktoś mi mówił że tą szklanicę to powinienem wlać tuż przed pierwszym
podaniem gotując.....
No ale do rzeczy dzisiaj przy przeżarciu sie kapuchy niestety trochę zjeżdża tym
winem i ma lekko kwaskawy smak - nie wiem czy od kapusty kiszonej (nie było pełne
50/50 kapusty kiszonej z białą)
....no i jakieś sugestie z Waszej strony jakby tu poprawić smak???

--
Pyzdry i podzieki
lisio zabigosowany
Pyrlandia

l...@p...onet.pl
GG 1651349
howuser&userid=3358368

1. Data: 2002-12-12 19:33:30

Temat: Re: co skopałem w bigosie
Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pełne 50/50 kapusty kiszonej z białą)
> ....no i jakieś sugestie z Waszej strony jakby tu poprawić smak???

Moja sugestia jest taka:
Akurat bigos niepotrzebuje wykwintnych mięs i kiełbas. Kapusta kiszona zawiera
kwas mlekowy w którym po gotowaniu będą bardzo miękie mięsa niższej jakości.Na
twój problem jest jedna rada dodaj ze 40 dkg rodzynek i jeszcze trochę pogotuj,
rodzynki dodadzą słodkości i zlikwidują kwaśność.
Pozdrowienia zienko.

1. Data: 2002-12-12 20:31:54

Od: "mamast" <m...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lisio" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Witam!
Kiedyś zrobiłam dokładnie to samo- niestety były to już święta i miałam
niemały problem. Tak naprawdę nie wiem, na czym polegał błąd (może w jakości
wina??) . W każdym razie ja dodałam wtedy powideł i pomogło!!
Pozdrawiam!
Magda
--
Pyzdry i podzieki
lisio zabigosowany
Pyrlandia

l...@p...onet.pl
GG 1651349
howuser&userid=3358368

1. Data: 2002-12-12 22:12:39

Od: "kaktus" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Potwierdzam skuteczność zastosowania powideł lub śliwek suszonych. Kwaśnośc
nie zależy od jakości wina, ale od sposobu przyrządzenia kapusty kiszonej.
Ja osobiście nie mieszam kapusty kiszonej ze słodką.Do bigosu dodaje suszone
grzyby, smażona na ojeju cebulę, pare liści laurowych, ziarna pieprzu,
jałowca, ziela angielskiego, a także wywar z gotowanych grzybów. Dodaję
także kiełbasę, surowe mięso i podemażony boczek wędzony.Moim zdaniem
wysokiej jakosci miesa, wędliny nie sa potrzebne.Jest to przepis na bigos
mysliwski
Pozdrawiam i życzę smacznego
Kaktus

1. Data: 2002-12-13 10:44:19

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

lisio wrote:

(...)
> [...]
> kiszonej (nie było pełne 50/50 kapusty kiszonej z białą)
> .....no i jakieś sugestie z Waszej strony jakby tu poprawić smak???

Jeżeli bidżis kwaśny, znaczy że zbyt kwaśną kapuchę dałeś. Trzeba było
ją spróbować jeszcze przed gotowaniem i w razie czego wypłukać (tak,
tak!) ten kwasior przegotowaną wodą.
Teraz natomiast radziłbym dodać śliwek bez pestek (ktoś tu
radził rodzynki, ale _rodzynki_ w _bigosie_? pierwsze słyszę...). Możesz
też dosypać trochę cukru, tak ze 2-3 łyżeczki, w zależności od ilości
tego bigosu, oczywiście.

Z poważaniem
PZ

--
Pan Bóg stworzył jedzenie, a diabeł kucharzy.

1. Data: 2002-12-13 22:33:34

Od: "kaktus" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
> lisio wrote:
>
> (...)
> też dosypać trochę cukru, tak ze 2-3 łyżeczki, w zależności od ilości
> tego bigosu, oczywiście.

Mam pytanko.
Skąd wziąłeś ten cukier! Pierwsze słyszę.Czy same powidła śliwkowe nie są
lepsze od zwyczajnej glukozy?
Pozdrawiam
Kaktus

1. Data: 2002-12-15 20:11:44

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

kaktus wrote:

> Mam pytanko.
> Skąd wziąłeś ten cukier! Pierwsze słyszę.Czy same powidła śliwkowe nie są
> lepsze od zwyczajnej glukozy?

Kiedy wychodzi kwasior, lepiej (najszybciej i najskuteczniej) dodać
cukru niż się krzywić nad talerzem. A co do powideł śliwkowych... toż to
przecież nic innego jak właśnie "zwyczajna glukoza". Ale się nie
upieram, niech każdy sypie co chce; ja piszę tylko, co sam bym zrobił.

Z poważaniem
PZ

--
Pan Bóg stworzył jedzenie, a diabeł kucharzy.

1. Data: 2002-12-18 21:20:15

Od: "lisio" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

THX wszystkim

jakoś rodzynki nie mogły mi przejść do garnka więc wybrałem sugara

troche przeszło bigosowi :))))

--
Pyzdry
lisio
Pyrlandia

l...@p...onet.pl
GG 1651349
howuser&userid=3358368

1. Data: 2002-12-19 19:22:35

Od: "Rysiek_Sos" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

A ja to bym dodał i to w każdych okolicznościach przecier pomidorowy i
troche dobrej musztardy !

ryhoo, życzę smacznego.

ANALIZA WŁOSÓW - BIOMOL ("Olivia" styczeń 2003, str.94)
nowa ankieta - Wpływ odżywania na zdrowie i kondycję psychiczną
nerki cielęce??
kotlety sojowe:)
Święta z Wami!!