czekolada gorzka 99%

1. Data: 2009-02-11 22:53:32

Temat: czekolada gorzka 99%
Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio rozsmakowalam sie w czekoladach gorzkich. kiedys ich nie lubilam, a
teraz naprawde mi smakuja. uznalam wiec, ze skoro jestem juz taka
wyrafinowana smakoszka, to pora zmierzyc sie z lindtem 99%. doslownie gebe
mi wykrzywilo, ona nie ma w sobie cienia slodyczy, jest naprawde gorzka, az
staje kolkiem. tak naprawde nie wiem, ile te zwykle gorzkie maja % kakao,
ale ta sie nie nadaje do jedzenia na sucho. do czegoz wiec? brownie zrobic?
cos innego? doradzcie, do czego ona sluzy?

2. Data: 2009-02-11 23:12:38

Temat: Re: czekolada gorzka 99%
Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2009 23:53:32 +0100, m. napisał(a):

> [...]
> ale ta sie nie nadaje do jedzenia na sucho. do czegoz wiec? brownie zrobic?
> cos innego? doradzcie, do czego ona sluzy?

Gorzka 99% służy do wykrzywiania dzioba :-) Zwykłe gorzkie mają ok. 50-70%
kakao, ale takich też nie lubię - czekolada ma być dobra, czyli mleczna (i
w żadnym wypadku biała).

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

3. Data: 2009-02-11 23:21:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2009 00:12:38 +0100, Als napisał(a):

> Gorzka 99% służy do wykrzywiania dzioba :-) Zwykłe gorzkie mają ok. 50-70%
> kakao, ale takich też nie lubię - czekolada ma być dobra, czyli mleczna (i
> w żadnym wypadku biała).

Ha! - to polecam ciemną (nie gorzką, lecz ciemną) czekoladę "De Luxe -
Finest dark chocolate" firmy Bellarom w Lidl. Czerwone opakowanie. Za
niecałe 5 zł (chyba coś koło tego) mam 200 g przepysznej prawdziwej
czekolady.
Polecam też inne czekolady (w tym z migdałami), ale tylko tej firmy -
właśnie w Lidl. To moje nieustające odkrycie, oczywiście konsumowane w
małych ilosciach, ale stale pod moją i mojej córki ręką ;-)

4. Data: 2009-02-12 07:01:35

Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

do dostarczenia ci magnezu do organizmu jak poprzedniego
dnia sporo wychlasz. do niczego innego.
polecam gorzką wedla - jak dla mnie zrównoważony smak goryczy vs.
słodyczy - niebo w ryju.

5. Data: 2009-02-12 08:52:23

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> do dostarczenia ci magnezu do organizmu jak poprzedniego
> dnia sporo wychlasz. do niczego innego.
> polecam gorzką wedla - jak dla mnie zrównoważony smak goryczy vs.
> słodyczy - niebo w ryju.

w ramach poszukiwania smaków też warto spróbować wedla "Maestria Gorzka z
kawą i cząstkami kakao"

Pozdrawiam
Monika

6. Data: 2009-02-12 08:58:49

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m. <t...@o...pl> napisał(a):

> brownie zrobic? cos innego? doradzcie, do czego ona sluzy?

Możesz posiekać ją na kawałki i wsypać do ciasta - np. piekąc babkę piaskową
albo inne jasne ciasto. Możesz zrobić mus czekoladowy, ścierać ją na tarce
wprost do kawy albo przerobić na czekoladę na gorąco.

Zwłaszcza mus czekoladowy polecammmmm....

Ania

7. Data: 2009-02-12 11:19:23

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 00:21, Ikselka wrote:
> [...]
> właśnie w Lidl. To moje nieustające odkrycie, oczywiście konsumowane w
> [...]

Ech, no...
Nie gniewaj się i proszę wytłumacz szarej myszce, jak "odkrycie" może
być "nieustające"?
Toż "odkrycie" samo w sobie jest skończone;p
Czy, może, zastosowałaś ten zestaw jako "zabawę słowną"?
Hmmm... Jeśli tak, to miej na uwadze, że Grupę czytają nie tylko
maturzyści i być może skutkiem tej "zabawy" będzie to, że u niektórych
pojawi się niższa ocena na j. polskim.

--
Pozdrawiam :)
JM

8. Data: 2009-02-12 11:21:51

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 08:01, "kukikoko" > wrote:
> [...]
> polecam gorzką wedla - jak dla mnie zrównoważony smak goryczy vs.
> słodyczy - niebo w ryju.

To było tak kiedyś, kiedyś:(

9. Data: 2009-02-12 13:17:40

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka<f...@g...com>
m.googlegroups.com

> [...]
> Hmmm... Jeśli tak, to miej na uwadze, że Grupę czytają nie tylko
> maturzyści i być może skutkiem tej "zabawy" będzie to, że u niektórych

Ale nudzisz.
Nieustające odkrycie to odkrycie, którego odkrywczość potwierdza się za
każdym razem.
To pewien fragment rzeczywistości i dobrze, że udało się giętko go opisać.
Jestem pewien, że żaden normalny polonista nie uzna tego za "błąd" - w takim
kontekście.

Saulo

10. Data: 2009-02-12 14:07:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2009 09:52:23 +0100, MONI|<A napisał(a):

> Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> w ramach poszukiwania smaków też warto spróbować wedla "Maestria Gorzka z
> [...]

Już dawno wedlowskie czekolady twarde wyrzucam do kubła, kiedy dostaję w
prezencie... Paskudztwa. nawet kiedys popsulam sobie nimi ciasto - od tej
pory nawet nie spojrzę.

OBIADEK
Miody miodziki
Zupa