dla studentow medycyny - alternatywy dla wiwisekcji w edukacji

1. Data: 2005-04-26 19:05:36

Temat: dla studentow medycyny - alternatywy dla wiwisekcji w edukacji
Od: gzyra <g...@g...lp> szukaj wiadomości tego autora

W dniach 12-15 maja w Oslo odbedzie sie organizowana przez InterNICHE
konferencja "Metody alternatywne w glównym nurcie nauczania: Innowacyjne
rozwiazania w edukacji nauk przyrodniczych i zajeciach praktycznych"

http://www.interniche.org/pl/conf2005.html

Lista mowcow jest zacna. Wszystkim zainteresowanym ta tematyka mozemy
przeslac ulotki i plakaty dotyczace konferencji - byloby wspaniale,
gdyby znalazly sie na odpowiednich wydzialach uczelni (biologicznych,
medycznych, weterynaryjnych). Wkrotce na naszych stronach pierwsza czesc
polskiego tlumaczenia ksiazki "Od krolika doswiadczalnego do myszy
komputerowej": http://www.interniche.org/pl/book.htm (niektorzy tlumacza
doslownie: "od swinki morskiej...").

Zachecamy tez do sciagniecia ulotek i plakatow promujacych idee
InterNICHE, czyli zastepowania doswiadczen na zwierzetach nowoczesnymi i
etycznymi metodami: http://empatia.pl/str.php?dz=88

--
http://empatia.pl

2. Data: 2005-04-26 20:20:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Apr 2005, gzyra wrote:

> W dniach 12-15 maja w Oslo odbedzie sie organizowana przez InterNICHE
> konferencja "Metody alternatywne w glównym nurcie nauczania: Innowacyjne
> rozwiazania w edukacji nauk przyrodniczych i zajeciach praktycznych"

dla mnie temat sam temat jest pretensjonalny, wrecz odpychajacy,
tracacy "nowo-mowa". Czy nie jest to jakas pseudonauka?

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

3. Data: 2005-04-27 06:58:37

Od: gzyra <g...@g...lp> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> dla mnie temat sam temat jest pretensjonalny, wrecz odpychajacy,
> tracacy "nowo-mowa". Czy nie jest to jakas pseudonauka?

Zechciej prosze spojrzec na strony http://www.interniche.org/pl
(tlumaczenie nie jest idealne, ale to mniej wazne). InterNICHE to
powazne i przede wszystkim sprawdzajace sie juz na swiecie
przedsiewziecie tworzone przez naukowcow, wykladowcow, studentow i
przedstawicieli ochrony zwierzat. Naprawde, nie ograniczaja sie tylko do
gadania - wrecz przeciwnie, proponuja konkretne rozwiazania. Polska
niestety nie korzysta jeszcze z mozliwosci, ktore daja, ale to sie moze
zmienic. InterNICHE to m.in. system bezplatnego wypozyczania alternatyw
a takze wsparcie dla studentow, ktorzy z powodu swoich przekonan nie
chce uczestniczyc w zajeciach prowadzonych kosztem zwierzat.

Nie wiem dlaczego uwazasz ten temat za pretensjonalny - jest to calkiem
normalny temat, mowi sie o nim od dawna i od dawna organizuje sie na ten
temat konferencje. Wiecej info jest tu: http://empatia.pl/str.php?dz=26

Alternatywy nie polegaja na zakleciach i mantrach new-age'owych, wydaje
mi sie, ze nie bardzo sie interesowales ta tematyka do tej pory. W
ksiazce http://empatia.pl/str.php?dz=37&id=63 jest opis kilkuset takich
alternatyw.

gzyra

4. Data: 2005-04-27 13:10:59

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <d4nd4f$dj7$1@nemesis.news.tpi.pl> gzyra napisał(a):

> Alternatywy nie polegaja na zakleciach i mantrach new-age'owych, wydaje
> mi sie, ze nie bardzo sie interesowales ta tematyka do tej pory. W
> [...]

"Siedem konkretnych przypadków, opisanych przez nauczycieli
uniwersyteckich, ktorzy przodują w nowej, etycznej metodzie nauczania
(7), pokazuje w jaki sposob alternatywne metody zastapiły szkodliwe
eksperymenty na zwierzętach i wydatnie poprawiły wyniki nauczania na
wydziałach, na których uczą wspomniani wykładowcy"

Nauczyciele którzy są zwolennikami nowych metod, wprowadzają te metody i
mają lepsze wyniki, stosując metody, których są zwolennikami.
To istotnie dowodzi wyższości owych metod :-D

"Recenzje nastepujących autorów: .......
dr Barbara Smuts (biolog i *feministka*)"

To jakiś żart? Moje dzieci np. leczy pediatra. Nie wiem czy katolicki,
feministyczny czy masoński.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

5. Data: 2005-04-27 13:26:21

Od: anatomik <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel napisał(a):

> [...]
> dr Barbara Smuts (biolog i *feministka*)"
>
> To jakiś żart? Moje dzieci np. leczy pediatra. Nie wiem czy katolicki,

Zwolennikow metod alternatywnych zapraszam na operacje np. serca,
przeprowadzana przez chirurga wyuczonego medycyny (lub np. weterynarii)
z kaset wideo i symulatorow. W trosce o wlasne bezpieczenstwo ja bym sie
nie dal kroic.....
Pozdrawiam
anatomik

6. Data: 2005-04-27 14:21:05

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeprowadzana przez chirurga wyuczonego medycyny (lub np. weterynarii)
> z kaset wideo i symulatorow. W trosce o wlasne bezpieczenstwo ja bym sie
Z drugiej strony z czasów moich studiów nie przypominam sobie NAWET JEDNEGO
doświadczenia na zwierzętach ważnego dla mojej edukacji. Męczenie żab na
fizjologii niczego ważnego mnie nie nauczyło. Osobiście nie jestem
zwolennikiem zakazu doświadczeń na zwierzętach - ale właśnie doświadczeń, a
nie wykonywania czynności kompletnie nieprzydatnych.

Co innego kontakt z żywym i martwym człowiekiem, ale to raczej z wiwisekcją
nie ma (cholera, tyle się zmieniło, może lepiej - nie powinno ;-) ) mieć
nic wspólnego.

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

7. Data: 2005-04-27 14:24:07

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gzyra" <g...@g...lp> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Zachecamy tez do sciagniecia ulotek i plakatow promujacych idee
> InterNICHE, czyli zastepowania doswiadczen na zwierzetach nowoczesnymi i

z tymi ulotkami, to moglibyście wcześniej poinformować, zwłaszcza, że zbliża
sie dłuuuuuugi weekend...

8. Data: 2005-04-27 16:36:16

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27.04.05, około 16:21, Krzysztof (Suzuki Kokushu) bulgocze

> [...]
> zwolennikiem zakazu doświadczeń na zwierzętach - ale właśnie doświadczeń, a
> nie wykonywania czynności kompletnie nieprzydatnych.

A mi dużo dały. Zanim nauczyłam się przez lata z podręczników, że w
nerwach to prund panie płynie, to pamiętałam żabę, której najpierw
ściągaliśmy pończochy z nóg, a później drażniliśmy elektrodą mięsień albo
nerw. I jak mi później wciskali coś o polaryzacjach, depolaryzacjach,
hiperpolaryzacjach to jednak lepiej to szło zrozumieć który i dlaczego
jest bardziej/mniej pobudliwy. No ale może mądrej głowie wystarczą słowa w
książce? Nie wiem. Ja, jako nie-orzeł mówię: zwierzęta są potrzebne.
To w kwestii studiów.
Natomiast nie wyobrażam sobie badania naukowego na wirtualnym modelu
zwierzęcym, kiedy ocenialiśmy dystrybucję tkankową _nowego_ związku
kontrastowego. Zwłaszcza że wzór chemiczny był zastrzeżony przez
producenta, a kilka szczurów zdechło w reakcji na barbiturany. Czy
komputer to potrafi? ;) Naśladować fizjologię i patologię z wszelkimi
niespodziewanymi powikłaniami?

--
ika - umop apisdn

9. Data: 2005-04-27 21:28:49

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Apr 2005, gzyra wrote:

> Zechciej prosze spojrzec na strony http://www.interniche.org/pl
> (tlumaczenie nie jest idealne, ale to mniej wazne)

dlaczego mniej wazne?

> InterNICHE to
> powazne i przede wszystkim sprawdzajace sie juz na swiecie
> przedsiewziecie tworzone przez naukowcow, wykladowcow, studentow i
> przedstawicieli ochrony zwierzat.

jakie zachodnie uniwersytety ucza medycyny wylacznie na podstawie
tych metod - chodzi o rekomendacje, adresy uniwersytetow, na ktorych
stronach WWW bedzie napisane, ze ucza wg. tej metody

> Naprawde, nie ograniczaja sie tylko do
> gadania - wrecz przeciwnie, proponuja konkretne rozwiazania.

jakie?

> [...]
> a takze wsparcie dla studentow, ktorzy z powodu swoich przekonan nie
> chce uczestniczyc w zajeciach prowadzonych kosztem zwierzat.

nie spogladalem na strone, poniewaz wlasnie odstrasza mnie jezyk,
konkretnie warstwa slowna jaka uzywasz. Co to za slowny neologizm
"wypozyczanie alternatyw"? Czy nie mozna byloby napisac tego w jezyku
polskim w sensie struktury slownej jezyka?
O to mi chodzi ... trudno mnie przekonac, jesli uzywany jezyk jest
taki jak powyzej

P.

10. Data: 2005-04-27 21:42:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Apr 2005, Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:

> Co innego kontakt z żywym i martwym człowiekiem, ale to raczej z wiwisekcją
> nie ma (cholera, tyle się zmieniło, może lepiej - nie powinno ;-) ) mieć
> nic wspólnego.

w nauczaniu medycyny (nie mowie o pracy doswiadczalnej) praktycznie mozna
calkowicie wyeliminowac doswiadczenia na zwierzetach wykonywane przez
studentow, poniewaz wydaje sie, ze one niczego nie wnosza.
Nie potrzebna jest do tego zadna "alternatywna metoda nauczania medycyny",
ksiazki i caly ten szum.

Nie wypowiadam
sie na temat pracy badawczej - to znaczy badan doswiadczalnych
przeprowadzanych przez uczonych. Wiec mysle, ze cala ta walka o
etyczne nauczanie medycyny jest wywazaniem otwartych drzwi. Zanim
sie w ogole zacznie takie dzialania warto byloby sie zorientowac,
czy w nauczaniu medycyny w ogole gdzielkolwiek jeszcze przeprowadza
sie doswiadczenia na zwierzetach. Co innego jak wspomnialem praca
badawcza - doswiadczalna o ktorej decyduja i ktora zajmuja sie juz
uczeni, dla uzyskania wynikow pracy naukowej a nie dla nauczania
medycyny studentow.

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Gdzie można odczulić się na nikiel?
Zapalenie tchawicy i krtani - co naprawdę skutecznego
Ups....cos rosnie ( ? )
BULIMIA -szukam pomocy
Jak interpretować wyniki badania wzroku?