gęsi pipek

11. Data: 2015-02-07 19:27:23

Temat: Re: gęsi pipek
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-07 o 17:00, Qrczak pisze:

> Czy trzeba to jeszcze zapiekać?

Nie.
--
B.

12. Data: 2015-02-07 19:28:11

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Qryż tyż?

Tyż. To hasło jest bardzo nośne. Ale qry inny niż gęsi.

Jarek

--
To jest, posłusznie melduję, głowa kury gatunku czarnych włoszek.
Bardzo nośne kury, panie lejtnant. Znoszą w ciągu roku do 260

13. Data: 2015-02-07 20:00:11

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-07 19:28, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Tyż. To hasło jest bardzo nośne. Ale qry inny niż gęsi.

Wiemy wiemy. Do pipków się nie nadajemy.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

14. Data: 2015-02-07 20:02:24

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-07 19:20, obywatel XL uprzejmie donosi:

> Coś nerwowa jesteś - możesz później :->

Oczywiście. Już się ustawiłam z wiatrem, jutro bladym świtem wystartuję.

15. Data: 2015-02-07 20:04:48

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-07 19:27, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> Nie.

Myślę, że jak jutro będzie podlegało konsumpcji, to zdecydujemy, czy
palnik czy piekarnik.
Na razie to po spróbowaniu, czyli uduszone, jest takie, jakie bym mogła
polubić.

16. Data: 2015-02-07 22:14:10

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
.pl...

Robiony tak mniej więcej wedle tego przepisu:
http://ugotuj.to/ugotuj/44359072/gesi+pipek/p/

Czy trzeba to jeszcze zapiekać?
Wyduszone samo w sobie jest mniamniuśne.
*******************************
Swego czasu byłem w polskiej wsi w okolicach Trok, tam ugoszczono mnie
tamtejszym gęsim pipkiem. Była to nadziewana kaszą, mięsem i przyprawami
gesia szyja (naturalnie sama skóra) i pieczona na chrupko. Jakem Galicjusz i
dla mnie gesi pipek (podawany na Kazimierzu) to duszone i zapiekane żoładki,
tak tamten gęsi pipek wstrząsnął moimi kubkami. Rewelacja, na ciepło i na
zimno, pod swojski napitek... Parę razy próbowałem to odtworzyć w domowej
kuchni, ale to nie było to...
pozdr
Stefan

---
Avast.

17. Data: 2015-02-07 22:30:32

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-07 22:14, obywatel Stefan uprzejmie donosi:
> [...]
> Rewelacja, na ciepło i na zimno, pod swojski napitek... Parę razy
> próbowałem to odtworzyć w domowej kuchni, ale to nie było to...

Pipka z szyjki nie zrobię, bo nie mam na podorędziu gęsiej szyjki (mam
co najwyżej qrzą, ale i ona na razie nie do nadziewania).

Ad meritum - co daje kazimierskim pipkom owo zapiekanie?

18. Data: 2015-02-07 22:54:34

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
.pl...

> [...]

co najwyżej qrzą, ale i ona na razie nie do nadziewania).

Ad meritum - co daje kazimierskim pipkom owo zapiekanie?

************************************
Hm, co knajpka to nieco inny smak i (chyba) nieco inny sposób przyrządzania.
Np. jakiś czas temu w Arielu (po prawej - kto był na Szerokiej, to wie o co
chodzi) żołądki były obgotowywane, potem obsmażane i duszone z cebulką itp.
Potem cała kokilka zapiekana na lekką skórkę na wierzchu, coś podobnego do
"skórki" na zapiekanych flaczkach... Nie za bardzo chcą szczegóły ujawniać.
Podejrzałem menu w Arielu i maja w karcie gęsie szyjki nadziewane
wątróbkami, Ciekawe, chyba trzeba będzie zajrzeć, wyglądają podniecająco :)
Gęsi pipek tez jest...
pozdr
Stefan

---
Avast.

19. Data: 2015-02-07 23:28:13

Temat: Odp: gęsi pipek
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> Robiony tak mniej więcej wedle tego przepisu:
> http://ugotuj.to/ugotuj/44359072/gesi+pipek/p/
>
> Czy trzeba to jeszcze zapiekać?
> Wyduszone samo w sobie jest mniamniuśne.

Ja bym zrobila tak:
Jezeli byloby to danie jedniodniowe - sprobowalabym opiec w piekarniku,
zgodnie z przepisem - na zasadzie "nie zaszkodzi".
Gdybym jednak planowala zostawic czesc na drugi dzien, to nie opiekalabym
calosci - ewentualnie tylko ta czesc "na dzis". Zawsze mozna uruchomic
piekarnik, kiedy sie okaze, ze duszenie to nie jest nr 1.

Pozdrawiam
@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

20. Data: 2015-02-08 18:11:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2015 22:14:10 +0100, Stefan napisał(a):

> Rewelacja, na ciepło i na
> zimno, pod swojski napitek... Parę razy próbowałem to odtworzyć w domowej
> kuchni, ale to nie było to...

Moja teściowa też robiła nadziewaną gęsią szyję - nadzienie jak do
kurczęcia po polsku, czyli bułka albo kasza gryczana, wątróbka (sporo),
ubite jajo, pietruszka zielona, pieprz). Piekło się ją w prodiżu razem z
porcjami mięsa z gęsi. Podawano na zimno, krojoną w plastry, z chrzanem itp
:-)

gold dust and bars for sale
Re: Sterylna kuchnia Ikselki