huculka

1. Data: 2002-09-30 17:35:54

Temat: huculka
Od: "Iwona Malek" <k...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Huculka (uwaga bomba kaloryczna)

Skladniki

Na ciasto:
4 szkl. maki (za szklanke uwazam 1/4 litra)
1 szkl. cukru
6 zoltek
2 lyzeczki proszku do pieczenia
15 dag masla
20 dag margaryny
4 lyzki smietany

Sloiczek kwasnego dzemu (np. sliwkowy)
orzechy wloskie (nie wiem ile to wagowo, kupuje takie 2 spore paczki)

Ze skladnikow zagniesc ciasto, podzielic na 2 czesci i wstawic do lodowki na
ok godzine. Z tego pieczemy 2 placki: rozwalkowanym ciastem wykladamy duza
blache, smarujemy polowa dzemu, wykladamy piane ubita z 3 bialek i 2 lyzek
cukru a na to wysypujemy polowe orzechow wloskich. Pieczemy w piekarniku ok
40 min.
Z drugim plackiem robimy to samo.

Po ostudzeniu jeden placek smarujemy kremem i przykrywamy drugim plackiem.

Krem:
1/2 puszki slodzonego mleka skondensowanego gotujemy 2 godz. w malym
garnuszku zawieszonym na wiekszym z gotujaca sie woda. Po ostudzeniu
miksujemy z 20 dag masla.

Ciasto jest najlepsze nastepnego dnia po zrobieniu.

Pozdrawiam

Kaczucha

a tak na marginesie ile dag ma puszka mleka skondensowanego bo tutaj w
wiedniu mleko skondensowane jest tylko w tubkach.

1. Data: 2002-09-30 17:42:51

Temat: Re: huculka
Od: "Iwona Malek" <k...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

zapomnialam napisac ze orzechy trzeba posiekac i dopiero nimi wysypywac
ciasto

Kaczucha

1. Data: 2002-10-01 09:18:59

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Malek" <k...@c...at> napisała:
> Huculka (uwaga bomba kaloryczna)
[...]
> [...]
> Z drugim plackiem robimy to samo.
>
> Po ostudzeniu jeden placek smarujemy kremem i przykrywamy drugim plackiem.

Tzn. tak, aby jego gladka strona (bez orzechow) byla do gory?

> 1/2 puszki slodzonego mleka skondensowanego gotujemy 2 godz. w malym
> garnuszku zawieszonym na wiekszym z gotujaca sie woda.

Nie da sie ugotowac tylko pol puszki, bo przeciez nie mozna jej
otwierac przed ugotowaniem ;-)
Reszte kremu z puszki trzeba bedzie wykorzystac w inny sposob.

> Ciasto jest najlepsze nastepnego dnia po zrobieniu.

Tez tak mysle, na pewno jest pyszne :)

> a tak na marginesie ile dag ma puszka mleka skondensowanego bo tutaj w
> wiedniu mleko skondensowane jest tylko w tubkach.

My tez mamy mleko skondensowane w tubkach.
Puszka mleka, ile ona moze miec tak z pamieci... , wydaje mi sie, ze cos
ok. 400 g.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-01 10:17:49

Od: "Iwona Malek" <k...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. tak, aby jego gladka strona (bez orzechow) byla do gory?

nie, tzn, ze jego gladka strona byla na kremie a orzechy na wierzchu

> Nie da sie ugotowac tylko pol puszki, bo przeciez nie mozna jej
> otwierac przed ugotowaniem ;-)
> Reszte kremu z puszki trzeba bedzie wykorzystac w inny sposob.

Obawiam ze sie da: otwieram puszke, mieszam zawartosc, poniewaz na dole
zawsze mleko jest gestsze, wlewam pol puszki do malego garnuszka, zawieszam
na wiekszym z gotujaca sie woda i gotuje 2 godz, az mleko sciemnieje

Pozdrawiam

Kaczucha

1. Data: 2002-10-01 10:32:58

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie, tzn, ze jego gladka strona byla na kremie a orzechy na wierzchu

Teraz wszystko jasne, ciasto bedzie mialo wyglad.

> wlewam pol puszki do malego garnuszka, zawieszam
> na wiekszym z gotujaca sie woda i gotuje 2 godz, az mleko sciemnieje

Byc moze... ja nigdy tak nie gotowalam skondensowanego mleka.
Wydaje mi sie, ze prosciej jest wrzucic cala puszke do wody
i zapomniec o niej na 2 godz.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-02 09:33:30

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Malek" <k...@c...at> napisała:
> a tak na marginesie ile dag ma puszka mleka skondensowanego bo tutaj w
> wiedniu mleko skondensowane jest tylko w tubkach.

Sprawdzilam ile wazy puszka takiego mleka - 533 g.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-03 17:28:12

Od: "Iwona Malek" <k...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Super dziekuje bardzo:))

Kaczucha

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Sprawdzilam ile wazy puszka takiego mleka - 533 g.
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Re: przepis na cynamonowe ciastka
gotowanie z mniammniam.pl - ksiazka Grzesia
krokiety
Re: i cóż z nią zrobić?
Re: Łosoś po skandynawsku