implant + regeneracja kości

1. Data: 2006-03-21 17:56:20

Temat: implant + regeneracja kości
Od: p...@e...pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
czeka mnie zabieg uzupelnienia kosci i od razu zalozenia implantu.
zabieg uzupelnienia kosci jest zwany sterowana regeneracja kosci.
wykonywany jest na materiale bio-oss. Podobno treba bedzie sporo go w
zebodol wrzucic bo ekstarkcja zostala wykonana " z prawdziwym
rozmachem". Potem po 6 miesiacach korona etc. Czy ktos mial taki zabieg
jak uzupelnianie kosci i od razu implant? Jak dlugo to sie goi, czy
opuchlizna jest uciazliwa, jakie sa wrazenia po zaszyciu "sztucznej
kosci" wraz z implantem? a moze ktos wie czy zabieg w sytuacji zbyt
duzego ubytku kosci nie jest przypadkiem strata duzych przeciez
pieniedzy, zdrowia i nerwow??? Bede wdzieczna za kazda wiadomosc, moze
ktos z Was wykonuje zabiegi implantacji? pozdrawiam

2. Data: 2006-03-21 21:46:27

Temat: Re: implant + regeneracja kości
Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@e...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> pieniedzy, zdrowia i nerwow??? Bede wdzieczna za kazda wiadomosc, moze
> ktos z Was wykonuje zabiegi implantacji? pozdrawiam

Mogę się wypowiedzieć pownieważ mój znajomy miał podobny zabieg. Tzw. sinus
lift, czyli podniesienie dolnej ściany zatoki szczękowej z uzupełenieniem
braku kości i wszczepieniem implantu.Zasadnicza różnica jest taka, że był to
autoprzeszczep z kości biodrowej. Zdaniem implantologów, z którymi
rozmawiałem materiał ten jest lepszy od sztucznych lub zwierzęcych. Gojenie
przebiegało bez problemu, po kilkudniowym pobycie w domu (znieczulenie przez
pierwsza dobę fentanylem w pompie) powrócił bez problemu do pracy.
Zabieg odbył się w znieczuleniu ogólnym. Ortopeda pobrał część kości
biodrowej. Po krótkim okresie wybudzenia, zabraliśmy pacjenta do domu.
Minęło kilka miesięcy bez żadnych powikłań.

K.

3. Data: 2006-03-22 08:02:11

Temat: Re: implant + regeneracja kosci
Od: p...@e...pl szukaj wiadomości tego autora

autoprzeszczep zawsze dla mnie brzmial bardzo groznie ale z tego co
piszesz wszystko wyglada podobnie do implantacji do ktorej ja bede
poddawana. Moze wiesz czy koszty sa duzo wieksze (u mnie ok 7 tys) i
ewentualnie gdzie takie zabiegi sie wykonuje (najlepiej w Wawie)??

Jeszcze jedno pytanie wydaje sie ze kruchosc kosci moze byc duza
przeszkoda w implantacji, jak to mozna sprawdzic? jakies badania
gestosci?? sama nie wiem ...

4. Data: 2006-03-22 14:35:54

Od: "Radoslaw Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno pytanie wydaje sie ze kruchosc kosci moze byc duza
> przeszkoda w implantacji, jak to mozna sprawdzic? jakies badania
> gestosci?? sama nie wiem ...

Chirurg, który podejmuje sie implantacji ocenia jakosc Twojej kosci
(najczesciej wystarczy do tego RTG - oczywiscie przy ogólnie dobrym stanie
zdrowia). W chir. stom. jakosc kosci opisuje sie D1 - D4 (kosc bardzo gesta,
zbita - kosc gabczasta, miekka (moze byc odwrotnie)). Najlepsza do
implantacji jest D2 i D3.

5. Data: 2006-03-22 14:44:47

Od: "Radoslaw Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poddawana. Moze wiesz czy koszty sa duzo wieksze (u mnie ok 7 tys) i
> ewentualnie gdzie takie zabiegi sie wykonuje (najlepiej w Wawie)??

Niekiedy preparaty kosciozastepcze miesza sie z koscia wlasna, ale nie
zawsze musi byc ona pobierana z talerza biodrowego. Bardzo czesto kosc
pobiera sie z bródki i trójkata zatrzonowcowego. Nie wymaga to znieczulenia
ogólnego.
Poza tym duza zaleta preparatów kosciozastepczych jest mozliwosc
ograniczenia objetosci kosci wlasnej pobieranej do przeszczepu (jezeli w
ogóle jest pobierana). A Bio-Oss jest jednym z lepszych prep. k-z.

Jakie cisnienie krwi u dzieci ?
Refundacja testu IgE
studia medyczne 2006/2007
szkodliwosc szczepien
zapraszam na forum "Pacjenci mają głos", link :