inna? lazania :)

1. Data: 2001-02-03 14:06:36

Temat: Re: inna? lazania :)/Torta meksykanska
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witold Szczechura wrote:

> Tortille z nadzieniem to moga byc np. fajitas lub enchiladas.

enchalidas! otoz to!
ale okazalo sie, ze troche sklamalam :P
wiedzialam, ze go gdzies widzialam, ale okazalo sie ze nie w puszccce,
tylko tu: http://www.restaurants.pl/
a dokladniej tu: http://www.restaurants.pl/przepisy/enchilada.htm

wybaczcie ale nie chce mi sie dlubac i usuwac nadmiarowe spacje, zeby dalo
sie czytac, wiec przepisu nie przytocze.

smacznego
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-03 17:11:29

Od: "Struś" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz napisał(a) w wiadomości:
<95h1l1$r18$1@news.internetia.pl>...

>Znowu te linki, litości dajcie przepis
>pozdr. Alex

Popieram.

Pzdr.
Struś

1. Data: 2001-02-04 00:49:02

Temat: Re: inna? lazania :)
Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"lylith" <l...@p...onet.pl> wrote:

>sa chetni:)))
>bardzo prosze o przepis!

Zatem prosze bardzo.

Przygotowuje sos jak do lasagne czyli praktycznie sos bolonski, gesty z
mielonym miesem, papryka, pomidorami, cebolka - standard, jak kto lubi. Ja
zawsze robie na bardzo ostro z dodatkiem galki muszkatalowej.

O ile klasyczne lasagne z platow makaronowych przeklada sie zamiennie takim
wlasnie sosem posypanym parmezanam i sosem beszamelowym o tyle w wypadku
"lasagne" z uzyciem nalesnikow nie uzywam beszamelowego sosu wcale. Nie
probowalem ale intuicja mowi mi, ze by sie nalesniko za bardzo rozmiekly.

Zatem biore nalesnika do zaroodpornego naczynia wylozonego papierem
pergaminowym (taki do pieczenia), polewam sosem bolonskim, posypuje
parmezanem, klade kolejnego nalesnika i tak dalej, az osoagne zamierzona
wysokosc. Na ostatniego nalesnika daje wiecej sosu bolonskiego i wiecej
parmezanu, ktory skrapiam dodatkowo oliwa z oliwek. Calosc zapiekam w
piekarniku jak lasagne.

I jeszcze slow kilka na temat samych nalesnikow. Moga byc klasyczne lecz ja
czesto przygotowuje juz samo ciasto na ostro. Zamias zwyklej maki lubie
uzyc krupczatk a do ciasta dodac pieprzu mielonego oraz galki
muszkatalowej. Takie ciasto jest nieco gestrze wiec nieco trudniej sie
rozprowadza wiec mozna dodac nieco wiecej wody jak ktos nie ma wprawy.
Pamietac trzeba tylko aby bardzo dokladnie wymieszac takie ciasto na mace
krupczatkce praktycznie przed kazdym odmierzeniem porcji na nalesnika.
Wazne jest tez zeby odmierzac bezposrednio przed wylaniem na patelnie, bo
krupczatka osadza sie i ciasto traci jednorodnosc.

Do takich nalesnikow na krupczatce trzeba sie po prostu przyzwyczaic wiec
na pierwszy raz proponuje takie nalesniki na ostro zrobic ze zwyklej maki.

Pozdrawiam i smacznego.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-02-04 05:28:25

Od: "Witold Szczechura" <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

przypomni jak sie nazywaja tortille z nadzieniem to poddam ci

Beata

1. Data: 2001-02-05 18:45:34

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

nr 1.

TORTILLAS

"Przepis kuchni meksykańskiej.
Współczesna kuchnia meksykańska powstała z połączenia tradycji rodzimej
kuchni indiańskiej i wpływów kuchni hiszpańskiej zapoczątkowanych w okresie
kolonizacji Meksyku.
Głównymi składnikami jadłospisu ludnosci indiańskiej była mąka kukurydziana
i fasola, a na wybrzeżu ryby, owoce i przyprawy, przede wszystkim papryka i
pieprz.
Hiszpanie wprowadzili hodowle trzody, a tym samym potrawy mięsne i smażenie
potraw w tłuszczu. Dzisiejsza kuchnia meksykańska to bogaty zestaw potraw,
które jada się po europejsku, przy stole, przy użyciu sztućcow. Ale
najpopularniejsze w Meksyku są "dania od reki", antojitos, które Meksykanie
jedzą o każdej porze dnia na ulicy, na placach targowych, w bramach domów i
w parkach. Są to kukurydziane placki tortillas, nadziewane mięsem, warzywami
bądź fasola, przygotowywane jak pizze, na oczach kupujących. Tortillas są
chlebem, talerzem i łyżką. Zwinięte w rulonik, z uprzednio przygotowanym
nadzieniem spożywa się tortillas wraz z zupą lub warzywami. Na kawałki
tortillas, nazywane tacos nakłada się kawałeczki kury, ryby,
szynki lub krewetki i doprawia ostrym sosem."

Składniki:

300g mąki kukurydzianej
150g mąki pszennej
100g margaryny
sól
Przepis:
Z obu rodzajow mąki, tłuszczu i wody zagniesć ciasto, dobrze wyrobić.
Podzielić ciasto na kawałki wielkosci jajka i zostawić na kilkanascie minut.
Ciasto rozwałkować na placki wielkosci talerzyka deserowego i smażyć na
patelni posmarowanej tłuszczem, jak nalesniki.

Stosować z różnymi obłożeniami.

nr 2

Tortilla

Informacje ogólne:
Skala trudności: **

Składniki:

2 szklanki mąki kukurydzianej
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka soli
łyżeczka masła
olej
woda
Przepis:
Mąkę przesiewamy przez sito i dodajemy łyżeczkę masła, sól oraz tyle wody,
aby po zagnieceniu uformowało się gęste ciasto (zwykle około 1/3 szklanki).
Ciasto zagniecione w kulę odstawiamy na 30 min. W tym czasie rozgrzewamy
piekarnik do temperatury około 180oC. Teraz pozostaje nam już uformowanie
cienkich placków (powinno wyjść jakieś 12-16 sztuk) i posmarowanie ich
olejem (możemy użyć do tego pędzelka). Tortillę pieczemy w piekarniku z obu
stron tak by stały się suche, ale jeszcze elastyczne (kolor dość blady
miejscami podpieczony). Możemy je już podczas pieczenia zawinąć tak aby
utworzyły "kieszeń".

to oczywista ze stronki Pat

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-07 00:31:33

Od: "Struś" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

maua piegowata napisał(a) w wiadomości: <95ms8h$ohn$1@news.tpi.pl>...

>TORTILLAS

I dzieki bardzo.
Teraz jeszcze co tam do tego sie stosuje za nadzienie?
I sie zabieram do roboty.

Pzdr.
Struś

śledz w kołderce