jajeczkowanie

1. Data: 2003-04-06 17:28:24

Temat: Re: jajeczkowanie
Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Miranka " wrote:

> "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
>
> Pudło:))) U mnie był na pewno krócej i fakt że akurat wtedy zaszłam w
> ciążę niczego tu nie zmiania. Fakt, że to mogło być dodatkowe
> jajeczkowanie, ale może wcale nie było dodatkowe. Kto to wie?

A moze z jakis wzgledow ten cykl miał byc dłuzszy (stres, leki, ) i to
jajeczkowanie było 14 dni przed, tyle ze zaszłąs w ciaze :)

BTW Miranko, tutaj nie ma co mowic o pudle,
a ja nie zamierzam dyskutowac o faktach.
Po prostu sie nie da.
Zreszta zawsze sie mozesz spytac swojego lekarza, lub tez Waldima na
pl.sci.medycyna.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

1. Data: 2003-04-06 17:28:41

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> niczego tu nie zmiania. Fakt, że to mogło być dodatkowe jajeczkowanie, ale
> może wcale nie było dodatkowe. Kto to wie?

no właśnie - czy istnieje cos takiego jak dodatkowe jajeczkowanie?

Asia

1. Data: 2003-04-06 17:30:20

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" asia " wrote:

> Użytkownik "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>
> nie zawsze, OKOŁO 14 dni, ale moze to sie wahac w zależności od
> organizmu tak na szybko znalazłam linka:
> http://www.npr.prolife.pl/cykl.htm

No link interesujący :)
Oto cytata z niego:
"Bez względu na długość cyklu owulacja zawsze wystąpi około 14 dni przed
końcem cyklu.
NIE W POŁOWIE CYKLU.
NIE W 14 DNIU CYKLU.
TYLKO 14 DNI PRZED KOŃCEM CYKLU!

OWULACJA, czyli JAJECZKOWANIE to uwolnienie dojrzałej komórki jajowej z
pęcherzyka Graafa. Owulacja występuje zawsze 12 - 16 dni przed końcem
cyklu - średnio 14 dni przed końcem cyklu."

Zdanie po zdaniu pisza, ze "tylko 14 dni przed" a potem, ze "około -
średnio".

Tym niemniej widac ze jest to "srednio" 14 dni przed, i neizalezne jest od
długosci cyklu :)

1. Data: 2003-04-06 17:34:49

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
> Nie, Asiu, róznej długosci moze byc pierwsza czesc cyklu, ale zawzse
> jajeczkowanie jest na 14 dni przed okresem.

Dlaczego akurat równo 14? Pytanie nie jest zaczepne, tylko jak najbardziej
poważne. Może w końcu zrozumiem cud poczęcia mojego syna:) Skoro
zapłodnienie nastąpiło na pewno 26 dnia (innej możliwości nie było), to skąd
okres 28 dnia? Dalej rachunki idealnie się zgadzają. Tydzień po terminie
następnego okresu test ciążowy wychodzi pozytywny, a lekarka stwierdza
5-tygodniową ciążę. Dziecko rodzi się co do dnia zgodnie z moimi
obliczeniami, a kolejne USG te obliczenia potwierdzają. I jak to wszystko
się ma do tych obowiązkowych 14 dni?
Anka

1. Data: 2003-04-06 17:37:15

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"babka in klozeto ^^" <t...@o...pl> wrote in message news:b6piha$ah1$1@news.onet.pl...
> dziewczyny po jakim czasie od jajeczkowania pojawia sie okres??

z tego co mi mowiono na biologii po 14 dniach. to do jajeczkowania
liczba dni jest zmienna, ale po, juz stala.
iwon(k)a

1. Data: 2003-04-06 17:39:20

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"GoniaP" <b...@g...pl.nospam> wrote in message
> W takim razie przepraszam za blad. No coz, tak mnie uczyli w liceum, a bylo
> to dosc niedawno... jakies 5 lat temu...

to chyba dobrze cie uczyli. jajeczkowanie wystepuje po roznym czasie
ale jesli juz wystapi to po nim jest 14 dni jeszcze do wystapienia krawienia.

iwon(k)a

1. Data: 2003-04-06 17:39:52

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Miranka " wrote:

> Dlaczego akurat równo 14? Pytanie nie jest zaczepne, tylko jak
> najbardziej poważne.

Nie jestem lekarzem Miranko, i dokładnego mechanzimu nie znam.
Jak mniemam chodzi o czas oddziaływania hormonów w naszych organizmach.
Tutaj są bardzo dokłądne informacje:
http://www.amwaw.edu.pl/endokrynologia/

1. Data: 2003-04-06 17:47:49

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia"
> Nie, Asiu, róznej długosci moze byc pierwsza czesc cyklu, ale zawzse
> jajeczkowanie jest na 14 dni przed okresem.
Bzdura niesamowita:-) Prowadziłaś kiedyś obserwacje, czytałaś cos na ten temat?

> To tak w duzym skrócie.
> I Gonia dobrze napisała, ze okres nastepuje 14 dni po jajeczkowaniu,
> niezaleznie do długsoci całego cyklu.
Absolutnie nie :-)
Asia

1. Data: 2003-04-06 17:48:01

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"asia" <a...@w...pl> wrote in message
> no właśnie - czy istnieje cos takiego jak dodatkowe jajeczkowanie?

Tak mi tłumaczyli lekarze, którzy usiłowali w kartę ciąży wpisać datę
ostatniej miesiączki, a z "oględzin" im wychodziło, że płód jest o ~ 3
tygodnie starszy.
Prawdą jest, że do poczęcia doszło za granicą (a więc na pewno i stres i
zmiana diety i nie wiadomo co jeszcze mogło tu zadziałać), a w czasie tej
niby-miesiączki wracałam już do Polski z drugiego końca Europy.
Anka

1. Data: 2003-04-06 17:56:47

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" AsiaS " wrote:

> Użytkownik "Lia"
> Bzdura niesamowita:-) Prowadziłaś kiedyś obserwacje, czytałaś cos na
> ten temat?

> Absolutnie nie :-)

Asiu - jestes lekarzem?
Jesli tak - poprosze o zrodła Twojej wiedzy,
a jesli nie, pozwol ze zaufam swojej wiedzy wyniesienionej ze szkoły i od
lekarza.

I prosze Cie, zebys najpierw to sprawdziła, moze spytała kompetentne osoby
na pl.sci,medycyna na przykład, bo niechcący mozesz wprowadzic w błąd kogos.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

Gdzie Ziaja w W-wie?