jajka-pytanko

1. Data: 2005-03-07 11:08:31

Temat: jajka-pytanko
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostalam niespodziewanie w prezencie 200 swiezutkich jajek i w zwiazku z tym
mam pytanko.Czy jajka mozna wrzucic do zamrazarki i po jakims czasie
normalnie je wykorzystac?
Pozdrawiam cieplutko
Pusia a czasami Beata

2. Data: 2005-03-07 11:24:35

Temat: Re: jajka-pytanko
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pusia napisał(a):
> Dostalam niespodziewanie w prezencie 200 swiezutkich jajek i w zwiazku z tym
> mam pytanko.Czy jajka mozna wrzucic do zamrazarki i po jakims czasie
> normalnie je wykorzystac?

Popękają w zamrażalniku. Wykorzystaj je póki świeże. Albo rozdaj dalej.

Ewa, tez bym nie wiedziała, co zrobić z dwustoma :-)

3. Data: 2005-03-07 11:34:01

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Mar 2005 12:24:35 +0100, medea <e...@p...fm>
wrote:

>Popękają w zamrażalniku. Wykorzystaj je póki świeże. Albo rozdaj dalej.
>
>Ewa, tez bym nie wiedziała, co zrobić z dwustoma :-)

zrobic far breton - to zuzywa jaja swietnie
majonez i dac ludziom w prezencie,
z bialek bezy - dlugo sie trzymaja w jakiejs puszce
kilka ciast bardzo jajecznych
kilka kogli mogli
ile flottante
creme caramel
kilka quiches
i juz przynajmniejs etki nie ma :PPP

Pierz

K.T. - starannie opakowana

4. Data: 2005-03-07 11:37:40

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ewa, tez bym nie wiedziała, co zrobić z dwustoma :-)

Sękacz upiecz:)

pozdr

cherokee

5. Data: 2005-03-07 11:39:33

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> Popękają w zamrażalniku. Wykorzystaj je póki świeże. Albo rozdaj dalej.

W dawnych, studenckich czasach zdarzyło mi się zostawić jajka w lodówce
"zaokiennej" ;) na dużym mrozie. Jajka nie popękały, ale po rozmrożeniu
zmieniły swoje właściwości. Z białka wydzieliła się woda. Próbowaliśmy z
tego usmażyć jajecznicę, ale wyszła wodnista i niesmaczna. Tak wiec
mrożenia nie polecam. Najlepiej postawić je w chłodnym miejscu, częścią
obdarować rodzinę bądź sąsiadów, a resztę w miarę szybko zjeść :).

Ania

6. Data: 2005-03-07 11:41:32

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jaki czas jajka wogole moga lezec w lodowce na
polce,tydzien,dwa,miesiac?Do kiedy sa swieze?Kiedys na opakowaniu z
supermarketu byl termin przydatnosci-miesiac hmmm..............(nie za
bardzo moge je wykorzystac do jajecznych potraw w zmasowanej ilosci bo mam
ostatnio cholesterol podwyzszony buuu....)
Pusia

7. Data: 2005-03-07 11:53:25

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pusia napisał:

> Dostalam niespodziewanie w prezencie 200 swiezutkich jajek i w zwiazku z tym
> mam pytanko.Czy jajka mozna wrzucic do zamrazarki i po jakims czasie
> normalnie je wykorzystac?

Zaryzykowałabym: oddzieliłabym żółtka i zamroziła w jakimś naczyniu na
świąteczne baby, a z białek zrobiłabym nugat z miodem oczywiście i
mnóstwem bakalii, i makaroniki rozmaite - można je długo przechowywać.
Ale to tylko teoretyzowanie, jeszcze nigdy nie miałam dwustu jaj :)
--
pa, Basiabjk

8. Data: 2005-03-07 12:14:37

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tym
> mam pytanko.Czy jajka mozna wrzucic do zamrazarki i po jakims czasie

Zadaj to pytanie odpowiednim ludziom na pl.rec.zeglarstwo.To zeglarze bez
lodowki potrafia przetrzymac jajka nawet 30 dni.Na tej grupie ten temat
przechowywania jajek i chleba byl walkowany. Poszperaj albo zadaj
pytanie.Mozliwosci takie sa.

Stanislaw Gdansk

9. Data: 2005-03-07 12:43:21

Od: "danusia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pusia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
tym
> mam pytanko.Czy jajka mozna wrzucic do zamrazarki i po jakims czasie

W lodówce jajka można przechowywać nawet 3 tygodnie, dłużej nawet do dwóch
m-cy można przechować jajka zasypując je solą i przechowywać w zimnym
pomieszczeniu. Potem oczywiście dla bezpieczeństwa rozbijać każde jajko
osobno do garnuszka .
Taki sposób przechowywania sprawdza się przy jajkach wiejskich , nie wiem
czy będzie działał na te z fermy.
Pozdrawiam, Danusia.

10. Data: 2005-03-07 12:54:57

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pusia napisał(a):
> A jaki czas jajka wogole moga lezec w lodowce na
> polce,tydzien,dwa,miesiac?

Jajka niemyte podobno 3 tygodnie, jeśli są kupione świeże. Myte krócej
chyba o tydzień.
A może sprzedaj te jaja? Jak dobre wiejskie, to weźmiesz z 60 groszy za
sztukę... Możesz mieć z nich 120zł!!!! ;-)

Pozdrawiam
Ewa

Kuchnia włoska: Co to jest?
Sos winegret według Anne Willan (SAŁATKI, Wiedza i Życie)
makaron z krewetkami...
udziec z indyka - moja miłość, eksperymentów część dalsza
[troche OT]Gdzie w Wawie pizzeria?