jak?

1. Data: 2004-09-06 07:50:16

Temat: jak?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak lepiej sadzić szczepione iglaki? Czy miejsce szczepienia powinno być nad
ziemią czy tez może być ziemią przysypane?
Pozdrawiam ;-)
Janusz

2. Data: 2004-09-06 08:40:34

Temat: Re: jak?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> Jak lepiej sadzić szczepione iglaki? Czy miejsce szczepienia powinno być
nad
> ziemią czy tez może być ziemią przysypane?

Nie mogłeś specjalisty-Bogusława zapytać na spotkaniu? :)

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2004-09-06 08:55:49

Temat: Odp: jak?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:chh80a$mel$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> nad
>
> Nie mogłeś specjalisty-Bogusława zapytać na spotkaniu? :)

Umkło mi. :-) Ważniejsze sprawy (jak np. winnica Bogusława ) były do
obgadania. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2004-09-06 10:44:11

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Umkło mi. :-) Ważniejsze sprawy (jak np. winnica Bogusława ) były do
> obgadania. :-)

Nie zmarnował tych mikrusków, nadal tam rosną :)

Pozdrawiam
Kaśka

5. Data: 2004-09-06 16:09:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
> Jak lepiej sadzić szczepione iglaki? Czy miejsce szczepienia powinno być nad
> ziemią czy tez może być ziemią przysypane?

A po co szczepic iglaki? To juz nie ma ladnych naturalnych?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-09-06 17:27:29

Od: "michalina27" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> Jak lepiej sadzić szczepione iglaki? Czy miejsce szczepienia powinno być
nad
> ziemią czy tez może być ziemią przysypane?
Jeśli posłużyć się analogią do drzew owocowych, to powinno się pewnie
posadzić tak, aby szczepienie było ponad ziemią. Teoretycy tak kazali mi
posadzić drzewka, ponieważ szczepienie byłoby narażone w ziemi na choroby.
Ile w tym prawdy nie wiem. Drzewka owocowe już dwa lata rosną sobie.

7. Data: 2004-09-06 18:20:28

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik michalina27 <m...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:chi6nb$a53$...@a...news.tpi.pl...
> Jeśli posłużyć się analogią do drzew owocowych, to powinno się pewnie
> posadzić tak, aby szczepienie było ponad ziemią.

No właśnie dlatego zapytałem, że nie jestem przekonany do prostych analogii
w tej sprawie.
Inne są cele szczepienia.
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2004-09-06 18:21:48

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:XY%_c.307477$f...@f...columbus.rr.com..
.

> A po co szczepic iglaki?
Prawdopodobnie po to by je mieć. :-)

To juz nie ma ladnych naturalnych?

Bywają. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2004-09-06 19:53:33

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> Jak lepiej sadzić szczepione iglaki? Czy miejsce szczepienia powinno
> być nad ziemią czy tez może być ziemią przysypane?

Wprost nie odpowiem, nie znam się na iglakach.. Ja staram się wybierać
takie, które są szczepione bardzo nisko. Niestety, iglaków w szyjce
korzeniowej nie szczepią, więc i miejsce szczepienia nad ziemią
wypada. Staram się obsypać jednak korą, by je zabezpieczyć..

Z drugiej jednak strony, być może obsypane ziemią zrazy wytworzyłoby
własne korzenie -- i to byłby duży plus :-)

Z innej zupełnie bajki: klony palmowe w odmianach szczepione na
podkładkach bardzo często wypadają po roku, dwóch, trzech gdyż miejsce
szczepienia narażone jest na a/choroby, b/przemarzanie. O ile choroby
mnie nie ruszają, o tyle przemarzanie można załatwić obsypując dobrze
korą/trocinami/czy co kto ma..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starzec z przedmieścia Bostonu
Wpadł przypadkiem do garnka bulionu;

10. Data: 2004-09-06 19:58:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych
| napisał:chi6nb$a53$...@a...news.tpi.pl...
|
| No właśnie dlatego zapytałem, że nie jestem przekonany do prostych

Sadzenie takie samo. Czy mogę się dowiedzieć, co sadzisz?

Pozdrawiam, Basia.

sosna gatunek
Kuna i babie lato
Co to za krzew?