kuchnia japonska - gatunki ryb...

1. Data: 2005-03-08 12:27:52

Temat: kuchnia japonska - gatunki ryb...
Od: "Tomas" <n...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Yellowtail, (red) snapper, whitefish. Moze ktos z Was zna polskie
odpowiedniki? Pytalem na pl.hum.tlumaczenia - sprawa trudna ;)

pozdrawiam,
--
Tomas
http://linkster.pl/tomas235

1. Data: 2005-03-08 12:54:39

Temat: Re: kuchnia japonska - gatunki ryb...
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomas" <n...@a...com> napisał w wiadomości
> Yellowtail, (red) snapper, whitefish. Moze ktos z Was zna polskie
> odpowiedniki? Pytalem na pl.hum.tlumaczenia - sprawa trudna ;)

Szukasz zamienników czy polskich nazw ryb używanych w Japonii lub gdzieś
indziej?

http://www.bento.com/sushivoc.html
hamachi -- young yellowtail
inada -- very young yellowtail
kanpachi -- very young yellowtail
shiromi -- seasonal "white meat" fish

http://www.kochi-u.ac.jp/w3museum/TosaNature/UradoBa
y.html
buri -- adult yellowtail
http://www.kochi-u.ac.jp/w3museum/TosaNature/Tosapho
tos/UradoBayfishery/
buri-2.jpg
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-08 13:01:39

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl>
I jeszcze to:
http://www.asiancuisine.net/sushi.htm
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-09 00:44:39

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomas wrote:
> Yellowtail, (red) snapper, whitefish. Moze ktos z Was zna polskie
> odpowiedniki? Pytalem na pl.hum.tlumaczenia - sprawa trudna ;)

> [...]
Yellowtail - w/g mnie rodzaj tunczyka (?) ale sa tez inne ryby majace w
nazwie "yellowtail" wiec trudno powiedziec.
Red snapper - dorada
Whitefish - cos mi sie majaczy ze moze chodzic o sielawe lub sieje, ale
nie mam pewnosci

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2005-03-09 02:02:45

Od: "Tomas" <n...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Szukasz zamienników czy polskich nazw ryb używanych w Japonii lub gdzieś
> indziej?

Chodzi o tlumaczenie na PL :) Ale dzieki za te adresy! Tak sie sklada, ze
b. lubie sushi (najwyzszy czas nauczyc sie skrecac maki, czy wieksze rolki
;)
--
Tomas
http://linkster.pl/tomas

1. Data: 2005-03-09 02:17:12

Od: "Tomas" <n...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Red snapper - dorada
> Whitefish - cos mi sie majaczy ze moze chodzic o sielawe lub sieje, ale
> nie mam pewnosci

Jesli to nie sa te nazwy, to z pewnoscia sa bardzo bliskie. Porownalem
wyniki z encyklopedii PWN oraz Wikipedii - podobne nazwy lacinskie sugeruja,
ze dorada i snapper to ta sama rodzina, podobnie jak sielawa i whitefish
(rodzina siei). Te informacje mi wystarcza.

pieknie dziekuje,
--
Tomas
http://linkster.pl/tomas

1. Data: 2005-03-09 13:05:26

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomas wrote:

> Jesli to nie sa te nazwy, to z pewnoscia sa bardzo bliskie. Porownalem
> wyniki z encyklopedii PWN oraz Wikipedii - podobne nazwy lacinskie sugeruja,
> ze dorada i snapper to ta sama rodzina,
W kontekscie kuchennym a zwlaszcza kuchni japonskiej
red snapper = dorada
i co do tego nie ma watpliwosci, choc oczywiscie jest wielce
prawdopodobne, ze dorady maja wiele odmian....

podobnie jak sielawa i whitefish
To juz bylo bardziej w kategoriach "wydaje mi sie" z mojej strony, ale
koro sie zgadza, to fajnie :)

> (rodzina siei). Te informacje mi wystarcza.
>
> pieknie dziekuje,
Nie za ma co ;)

Pozdr.,
Shrek