kupno mieszkania - rynek wtórny

1. Data: 2004-10-25 12:13:22

Temat: kupno mieszkania - rynek wtórny
Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zamierzam kupić mieszkanie spółdzielcze własnościowe używane. Na co zwrócić
uwagę przy podpisywaniu umowy notarialnej co powinno się w niej znależć?
Będę wdzieczny za wszelkie uwagi
pozdr

1. Data: 2004-10-25 14:01:08

Temat: Re: kupno mieszkania - rynek wtórny
Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jha" <a...@a...com> wrote in message
> [...]
zwrócić
> uwagę przy podpisywaniu umowy notarialnej co powinno się w niej znależć?

Zapisów w akcie notarialnym dopilnuje notariusz. Umowa standardowa. Co do
sprawdzenia lokalu to musisz mieć zaświadczenie ze spółdzielni (tez
standardowy świstek). Na tym zaświadczeniu powinny być także zapisy odnośnie
rozliczeń, do kiedy uregulowane, a przed aktem dobrze by było aby
sprzedający przedstawił zaswiadczenie z biura meldunkowego, ze nikt nie jest
zameldowany.

1. Data: 2004-10-25 15:00:57

Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jha" <a...@a...com> napisał w wiadomości
> Witam.
> Zamierzam kupić mieszkanie spółdzielcze własnościowe używane.

Mieszkania spóldzielczego nie mozna kupic. Mozna je 'kupic'. Radze poszukac
mieszkania we wspólnocie.

--
SQLwysyn
of you" - Larry Flynt

1. Data: 2004-10-26 07:43:37

Od: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 25 Oct 2004 16:01:08 +0200, "Boombastic"
<b...@N...onet.pl> pisze:

>Zapisów w akcie notarialnym dopilnuje notariusz. Umowa standardowa. Co do
>sprawdzenia lokalu to musisz mieć zaświadczenie ze spółdzielni (tez
>standardowy świstek).

Dwa świstki: o niezaleganiu z opłatami czynszowymi (albo zaleganiu i
ile) i o kosztach stania sie członkiem spółdzieli (to może być bardzo
różna kwota).

> [...]
>rozliczeń, do kiedy uregulowane, a przed aktem dobrze by było aby
>sprzedający przedstawił zaswiadczenie z biura meldunkowego, ze nikt nie jest

Nie "dobrze by było", tylko MUSI koniecznie. jak kupi mieszkanie z
lokatorem, to będzie musiał mu sprawe sądową zakładać o wymeldowanie.

Czy to jest mieszkanie lokatorskie czy własnościowe, bo to
duża różnica. A jak właśnościowe, to czy jest KW? A jak jest
KW, to co jest wpisane w Dziale III? Bo czasami bywają
niespodzianki :-)

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich

--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2004-10-26 08:38:27

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dwa świstki: o niezaleganiu z opłatami czynszowymi (albo zaleganiu i
> ile) i o kosztach stania sie członkiem spółdzieli (to może być bardzo
> różna kwota).

A czy kupując mieszkanie MUSZĘ stać się członkiem spółdzielni czy nie i do
czego to członkowstwo jest potrzebne?

> Nie "dobrze by było", tylko MUSI koniecznie. jak kupi mieszkanie z
> lokatorem, to będzie musiał mu sprawe sądową zakładać o wymeldowanie.

hmm, to naprawdę jest takie ważne? Słyszałem różne opinie na ten temat

> Czy to jest mieszkanie lokatorskie czy własnościowe, bo to
> duża różnica. A jak właśnościowe, to czy jest KW? A jak jest
> KW, to co jest wpisane w Dziale III? Bo czasami bywają
> niespodzianki :-)

To mieszkanie jest własnościowe ale nie ma KW.
I co w takim razie? Tu jakieś niespodzianki mogą się kryć?

pozdr i dziekuje za odpowiedzi

1. Data: 2004-10-26 08:49:47

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm, to naprawdę jest takie ważne? Słyszałem różne opinie na ten temat

Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 o ochronie praw lokatora...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-10-26 08:59:01

Od: swieRZy <k...@k...asd> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 26 Oct 2004 10:38:27 +0200, na pl.rec.dom, jha napisał(a):

> A czy kupując mieszkanie MUSZĘ stać się członkiem spółdzielni czy nie i do
> czego to członkowstwo jest potrzebne?

by skutecznie nabyć spółdzielcze własnosciowe prawo do lokalu mieszkalnego
trzeba stać sie członkiem spółdzielni - wymaga to wpłaty wkładu
członkowskiego wysokosci koło 500-600 zł w zaleznosci od spółdzielni
Ale ta czynnosć dokonujesz dopiero po akcie notarialnym - notariusz
powinien wysłać odpis aktu do spółdzielni

1. Data: 2004-10-26 09:10:23

Od: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 26 Oct 2004 10:38:27 +0200, "jha" <a...@a...com> pisze:

>A czy kupując mieszkanie MUSZĘ stać się członkiem spółdzielni czy nie i do
>czego to członkowstwo jest potrzebne?

Musisz stać się członkiem. Tak naprawdę to Ty nie kupujesz
mieszkania, tylko właśnie PRAWO DO MIESZKANIA należacego
do tej spółdzielni.

>hmm, to naprawdę jest takie ważne? Słyszałem różne opinie na ten temat

Ułłłłaaaa... na Twoim miejscu podchodziłbym ostrożnie
do tych "różnych opinii na ten temat". No chyba, że osoba,
która takie "różne opinie" rozgłasza weźmie na siebie
procedurę ewentualnego wymeldowania lokatorów ze
wszelkimi konsekwencjami jej niepowodzenia :-)

Polecam przeczytanie Ustawy, to jest doskonały pomysł.

>To mieszkanie jest własnościowe ale nie ma KW.
>I co w takim razie? Tu jakieś niespodzianki mogą się kryć?

Dług wobec spółdzielni, dług wobec wodociągów, dług wobec
ZE, TP i dostawców innych mediów, kablówki, internetu.
Jak nie na KW, to długu hipotecznego nie powino być.

Sprawdziłbym jeszcze na Twoim miejscu spółdzielnie,
czy nie jest w stanie upadlości. Niby nic, ale znajoma ma
właśnie solidne przejścia związane właśnie z tym, że
spółdzielnia pada.

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich

1. Data: 2004-10-26 10:00:03

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to jest mieszkanie lokatorskie czy własnościowe, bo to
> duża różnica. A jak właśnościowe, to czy jest KW? A jak jest
> KW, to co jest wpisane w Dziale III? Bo czasami bywają
> niespodzianki :-)

Lokatorskiego nie możesz sprzedać, więc odpada. A info o księdze wieczystej
jest najczęsciej podane w zaświadczeniu ze spółdzielni. Jeśli jest urzadzona
księga wieczysta to albo osobiście ja przeglądasz w sądzie albo prosisz o
aktualny odpis z księgi wieczystej.

1. Data: 2004-10-26 10:03:05

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale ta czynnosć dokonujesz dopiero po akcie notarialnym - notariusz
> powinien wysłać odpis aktu do spółdzielni

Mylisz się, przepisy się zmieniły. Obecnie nie trzeba być już członkiem
spółdzielni. Widziałem juz takie mieszkanie na sprzedaż. Spółdzielnia
wystawiła normalne zaswiadczenie, tylko z adnotacją, że osoba taka a taka
nie jest członkiem spółdzielni. Teoretycznie korzyść z bycia członkiem
spółdzielni może wynikać z innego poziomu czynszu (niższego), bo zarobkki
spółdzielni z wynajmu pomieszczeń obniżają koszty dzielone na członków.
Jeśli spółdzielnia biedna, to nie ma sensu się zapisywać do spółdzielni.

nietypowe siedzisko- gdzie kupic?
Myszy
Nawilżacz ultradźwiękowy - tym razem to nie reklama.
próba śćżźę
cena za montaz okien