kupowanie roslin zima ?

1. Data: 2002-01-09 20:15:41

Temat: kupowanie roslin zima ?
Od: "herakil" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam grupowiczów :)
chcilabym byscie odpowiedzieli mi na pytanie czy oplaca sie kupowanie roslin
doniczkowych w zimie..mam na oku pieknego filodendrona pnacego [ok 1,5m
srednicy,1m wysokosci] za 85 zl..i mam dylemat. bo co jesli kupie i mi
padnie w pokoju? warunki mam takie jak chyba kazdy z nas w zimie temp ok
20'C, centralne ogrzewanie itd..jesli poczekam do wiosny to albo go juz nie
bedzie albo cena wzrosnie niebotycznie do góry..no i co mam robic???wiem,ze
lepiej [chyba] kupowac rosliny wiosna bo zdecydowanie wieksze szanse ich
przezycia..a moze to zalezy od gatunku??? pomozcie..

2. Data: 2002-01-11 09:45:38

Temat: Re: kupowanie roslin zima ?
Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

> czy oplaca sie kupowanie roslin
> doniczkowych w zimie..

nie, zdecydowanie.

> mam na oku pieknego filodendrona pnacego [ok 1,5m
> srednicy,1m wysokosci] za 85 zl..i mam dylemat. [...]
> jesli poczekam do wiosny to albo go juz nie
> bedzie albo cena wzrosnie niebotycznie do góry..no i co mam robic???

Problem z gatunku 'osiołkowi w żłobie dano'. Dobrze go rozumiem. Dlatego też
o tej porze roku omijam wszelkich ogrodników i kwiaciarnie.
Nic nie mogę sugerować, najwyżej napiszę co JA bym zrobiła.
Sprawdziłabym, czy nie jest ziemia za mokra. Zapłaciła i zostawiła na dzień,
co by ta podeschła [pogadać, żeby nie podlewali]. Kupiłabym papier do
pakowania - taki grubszy. Przed transportem roślinę i doniczkę dokładnie i
grubo bym opakowała. Transport tylko autem. W domku zostawiła w chłodnym,
ale nie zimnym miejscu - na dojście do siebie. Ostrożnie podlewała i pomału
podnosiła temperaturę do normalnie panującej w mieszkaniu.
Tak już kupowałam rośliny w zimie i efekty były zadowalające. Trochę kłopotu
tylko sprawiały jak zastawiały pół przedpokoju [chłodniejsze miejsce].

Pozdrawiam
Krysia

--

Znudziło Ci się logo w komórce?
Wgraj nowe [ http://komorki.onet.pl/dodatki.html ]

3. Data: 2002-01-11 09:52:31

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"herakil" <h...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> lepiej [chyba] kupowac rosliny wiosna bo zdecydowanie wieksze szanse ich
> przezycia..a moze to zalezy od gatunku??? pomozcie..

Mialem podobny przypadek kilka lat temu podczas silnych mrozow. Zobaczylem
piekny okaz Cycatej rewolucji. Sprzedawca okazal sie niezwykle uprzejmy i na
moja prosbe, powiesil na roslinie kartke z napisem: Sprzedane. Nawet nie
zarzadal zaliczki lub zaplacenia lub pobrania oplaty za opieke przez dwa
miesiace. Kiedy sie ocieplilo odebralem sagowca i opatulonego folia
przywiozlem do domu. [...] I think this is the beginning of a beautiful
friendship." A wlasciwie byl, bo zostalem stalym klientem a moj niemiecki
Louis dba o mnie, jak o Rick'a.

Irek Uty

4. Data: 2002-01-11 19:39:38

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, zdarza mi sie kupowac kwiaty w zimie i wydaje mi sie, ze to czy on
sie przyjmie w mieszkaniu czy nie, nie zalezy od pory roku. Ostatnio coraz
czesciej zdarza mi sie, ze roslina wyglada ladnie tylko przez jakis czas,
pozniej marnieje. Niektore kupione zima rosna do dzis, kupione latem juz
dawno padly.
Ja bym kupila, filodendrony sa dosc odporne.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

herakil napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>doniczkowych w zimie..mam na oku pieknego filodendrona pnacego [ok 1,5m
>srednicy,1m wysokosci] za 85 zl..i mam dylemat. bo co jesli kupie i mi

Pinia w Polsce .?
dwa pytania
To ja! Cieszycie się?
kwiaty na slonce
Jak zalozyc nelsona czyli nie bylo mnie a jestem, wiec witam i sie przedstawiam oraz inne dywagacje