kurczak jak gyros, pomocy :)

1. Data: 2006-02-28 22:46:13

Temat: kurczak jak gyros, pomocy :)
Od: "leezard" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W najblizszy weekend z powodu pewnej waznej okazji postanowilem
przygotowac dla mojej kobiety cos dobrego. Problem polega na tym, ze z
przygotowywaniem potraw trudniejszych niz jajecznica mam delikatnie
mowiac malo wspolnego. Wymyslilem sobie, ze stworze cos jak gyros z
piersi kurczaka, poniewaz ona bardzo je lubi. I tu pojawil sie pierwszy
problem: nigdzie nie moge znalezc przepisu jak sie za to zabrac (poza
tym ze trzeba zaopatrzyc sie w ww miesko). Zaznaczam ze nie chodzi o
przepis dla kogos kto w kuchni spedza godziny, ale dla takiego ludka
jak ja :) czyli takiego ktory bedzie taka powazniejsza rzecz robil
pierwszy raz w zyciu. Dlatego prosilbym o przepis krok po kroku co i
jak i ile czego (tak lopatologicznie bardzo :) Chcialbym zeby
finalnym efektem byl ten wlasnie kurczak z frytkami, jakims sosem i
surowka.

Z gory dzieki za pomoc :

2. Data: 2006-02-28 22:54:41

Temat: Re: kurczak jak gyros, pomocy :)
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 28 février 2006 ŕ 23:46:13, dans
<1...@i...googlegroups.c
om> vous écriviez :

> [...]

> tym ze trzeba zaopatrzyc sie w ww miesko). Zaznaczam ze nie chodzi o
> przepis dla kogos kto w kuchni spedza godziny, ale dla takiego ludka

Przypuszczam ze lepiej by bylo abys podal co owa osoba lubi oprocz
gyrosu... do owego jest potrzebne oprzyrzadowanie... dosyc drogie. Ni
i troche doswiadczenia w kuchni balkanskiej/srodziemnomorskiej.

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2006-02-28 22:59:24

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci

> Le mardi 28 février 2006 ŕ 23:46:13, dans
> <1...@i...googlegroups.c
om> vous écriviez :

> Przypuszczam ze lepiej by bylo abys podal co owa osoba lubi oprocz
> gyrosu... do owego jest potrzebne oprzyrzadowanie... dosyc drogie. Ni
> i troche doswiadczenia w kuchni balkanskiej/srodziemnomorskiej.

nie przesadzaj. Jakie drogie oprzyrzadowanie? patelnia? Bo wedlug mnie skoro
jest laikiem to wystarczy, ze doda odpowiednie przyprawy i usmazy mieso.
Przepisu nie mam, ale odezwalam sie, bo nie lubie jak ktos szybko gasi czyjs
zapal.
A to doswiadczenie... to juz serio robisz z igly widly.
Gosia

4. Data: 2006-02-28 23:00:22

Od: "leezard" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

szkoda :(

w takim razie jak proponujesz zmodyfikowac moje zamierzenia? ja
najchetniej (jesli to mozliwe) chcialbym pozostac w jakims stopniu przy
kurczaku w malych kawalkach podsmazonym (chyba) i reszcie zestawu ktory
podalem

5. Data: 2006-02-28 23:13:15

Od: "leezard" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

gsk napisał(a):
> wystarczy, ze doda odpowiednie przyprawy i usmazy mieso.
> Gosia

ta wersja bardziej mi odpowiada :)
tylko teraz gdyby ktoś był uprzejmy rozwinąć powyższe stwierdzenie
w formę łopatologicznego przepisu...

6. Data: 2006-02-28 23:23:10

Od: "Killer" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najchetniej (jesli to mozliwe) chcialbym pozostac w jakims stopniu przy
> kurczaku w malych kawalkach podsmazonym (chyba) i reszcie zestawu ktory

Ja bym zrobil tak:

Miesko z cycków pokroic w wieksza kostke, posypac przyprawa do mies
"delikat" (Knoor) + przyprawe "gyros" - ostatnio kupowalem z firmy Kamis
bodajze. Musisz tak dobrac proporcje aby bylo czuc obie przyprawy lecz aby
nie bylo to za slone:) - niech to sobie postoi okolo 1-2 godzin a potem
wrzuc to miesko na rozgrzany na patelni olej z oliwek, lub jak takiego nie
masz to slonecznikowy czy tez rzepakowy. Mieso z piersi nie potrzebuje
dlugiej obróbki termicznej wiec musisz co jakis czas kawalek spróbowac:)
Mysle, ze max czas smazenia to 10-15 min. Do tego osobiscie podalbym sos
czosnkowy:
3/4 szklanki gestej smietany
1 lyzka stolowa majonezu
5-6 zabków startego lub rozgniecionego czosnku
sól i pieprz do smaku
Wszystko wymieszac, odstawic na kilkadziesiat minut, niech sie "przezre" a
potem polac nim gorace miesko juz na talerzu.

Jako surówke to moze z salaty pekinskiej ( poszarpac jej liscie na male
kawalki, nie nozem tylko recami ), polac sosem "winegre" lub ziolowym - sa
gotowe takie sosy w malych paczkach, wystarczy dodac odrobine wody i oleju -
sos gotowy.

Przyozdobilbym cale danie równiez cwiartkami pomidora.

Pozdrawiam i smacznego
Jacek Szczecin

7. Data: 2006-02-28 23:51:34

Od: "leezard" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Killer napisał(a):

> [...]
> sos gotowy.
>
> Przyozdobilbym cale danie równiez cwiartkami pomidora.

Wielkie dzieki za pomoc, nie wyglada to az tak strasznie ciezko, wiec
pewnie cos z tego bedize :)
Co do sosu to niestety czosnkowy odpada, jakos oboje nie bardzo
przepadamy za czosnkiem. Myslalem bardziej o jakims pomidorowym
lagodnym czy jakims innym

8. Data: 2006-03-01 05:43:41

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <du2kkt$2lf$1@atlantis.news.tpi.pl>, "gsk" <c...@w...pl>
wrote:

> nie przesadzaj. Jakie drogie oprzyrzadowanie? patelnia?

Jeżeli gyros to koniecznie rożen. "Gyros" jest to coś pieczonego na
rożnie. Łatwo się przecież domyślić, bo to z greckiego "guros" -
obracać, podobe jak "żyroskop".

>Bo wedlug mnie skoro
> jest laikiem to wystarczy, ze doda odpowiednie przyprawy i usmazy mieso.

Nie usmaży, bo skoro gyros to to ma być pieczone. Na rożnie się piecze.

Władysław

9. Data: 2006-03-01 06:18:33

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <du2m14$c0l$1@opal.futuro.pl>, "Killer" <b...@s...pl>
wrote:

> Ja bym zrobil tak:
>
> Miesko z cycków

Jakich cycków? Chodzi o kurczaka, a kurczak to ptak, nie ssak.

> pokroic w wieksza kostke, posypac przyprawa do mies
> "delikat" (Knoor)

No nie...

> [...]

> nie bylo to za slone:) - niech to sobie postoi okolo 1-2 godzin a potem

Jeżeli mięsko, to chyba z cycuszków i posypane przyprawką?

Ja bym zrobił tak. Mięso z kurczaka pokroił na dość duże kawałki.
Włożyła na jakąś godzinę do marynaty np. z białego wina z dodatkiem
oliwy, lebiodki, odrobiny mięty. pieprzu, soli.
Następnie trzeba zorganizować rożen. W lecie wykorzystałbym do tego
"grill". Są też piekarniki i elektryczne opiekacze wyposażone w rożen. W
ostatczności nadziać to mięso ciasno na szpadki do szaszłyków, lub nawet
na proste patyczki u upiec w piekarniku.

Władysław

10. Data: 2006-03-01 06:24:16

Temat: OT. Re: kurczak jak gyros, pomocy :)
Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Killer napisał:

> Miesko z cycków

Byla krótka, acz burzliwa dyskusja nt. polszczyzny cudzoziemców. A mnie
tu wciąz najbardziej odrzuca, kiedy się uporczywie mówi 'cycki' na
piersi kurczaka i chyba jestem w tym osamotniona. Na kolejnym miejscu są
nieuzasadnione zdrobnionka. To tak na marginesie, jako przykład, że
każdego może drażnić coś zgoła innego.
--
pa, BBjk

Kasztany - jak?
Oryginalne przepisy na Pizzę z Pizza Hut i KFC
Jakim ciastem zrobić wrażenie?
Jak zakisic...
mięsko z czerwonym winem