kwas chlebowy

1. Data: 2005-01-23 21:38:14

Temat: kwas chlebowy
Od: Bart <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie:
Czy ktoś może orientuje się jak zrobić kwas chlebowy?
Będę wdzięczny za pomoc.
Z góry dziękuję

Bartek

1. Data: 2005-01-23 21:46:11

Temat: Re: kwas chlebowy
Od: "Sylvia." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bart" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie:
> Czy ktoś może orientuje się jak zrobić kwas chlebowy?
> Będę wdzięczny za pomoc.
> Z góry dziękuję
>
> Bartek

1 kg żytniego chleba razowego 30 dkg cukru 2 dkg drożdży 1łyżeczka otartej
skórki z cytryny 1 łyżeczka rodzynek 1 łyżeczka surowego ryżu

Pokrojony na kromki i wysuszony chleb zalać 5 litrami przegotowanej wody z
cukrem. Dodać skórkę cytrynową. Pozostawić na kilka godzin. Przecedzić przez
gęste sito. Dodać drożdże, wymieszać i pozostawić w ciepłym miejscu na 5
godzin. Ponownie przecedzić. Przygotować 10 półlitrowych butelek. Do każdej
wrzucić 4 rodzynki i kilka ziarenek ryżu. Butelki szczelnie zamknąć. Wynieść
w chłodne miejsce poukładać w pozycji leżącej. Nadaje się do picia
conajmniej po 2 dniach.

:)))

- przyznam się że nie robiłam nigdy :)

Pozdrawiam Syl.

1. Data: 2005-01-24 09:06:45

Temat: Re: kwas chlebowy litewski
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylvia." <s...@w...pl>
> 1 kg żytniego chleba razowego 30 dkg cukru 2 dkg drożdży 1łyżeczka
otartej
> skórki z cytryny 1 łyżeczka rodzynek 1 łyżeczka surowego ryżu

Z tego to raczej podpiwek ci wyjdzie.
;-)

Chleb [50 dag razowy, żytni, ciemny najlepiej litewski] pokroić na
kromki i wysuszc, nastepnie zalać 3 litrami dopiero co przegotowanej
wody i pozostawić na 3-4 godziny do przestygniecia. W miedzyczasie
wymieszać w ciepłej wodzie drożdże [1,5 dag] z cukrem [łyzka], dodać do
przecedzonego przez płótno płynu, wymieszać, dodać rodzynki lub kminek
[wg upodobań] i pozostawić w ciepłym miejscu na czas fermentacji, po
ok.10-12 godz. ponownie przecedzić. Przechowywać w butelkach lub
drewnianej beczułce.

--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-01-24 09:22:51

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. A do czego sie uzywa taki kwas chlebowy?

Pusiak

1. Data: 2005-01-24 09:51:43

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pusiak" <p...@b...pl>
> Witam. A do czego sie uzywa taki kwas chlebowy?

Lepiej gasi pragnienie - w lecie - niż cola.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-01-24 09:56:00

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1 kg żytniego chleba razowego

I to jest bardzo krytyczny moment.
Większość dostępnych (przynajmniej w Warszawie) chlebów "żytnich" i
"razowych"
nadaje się średnio.
Pewnie z uwagi na składniki "identyczne z naturalnymi" i polepszacze.
Wychodzi albo breja albo kwas ma jakiś dziwny posmak.

Pozdr

1. Data: 2005-01-24 10:00:32

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jot.be" <j...@p...onet.pl>
> [...]
> Pewnie z uwagi na składniki "identyczne z naturalnymi" i polepszacze.
> Wychodzi albo breja albo kwas ma jakiś dziwny posmak.

Szukaj chleba na miodzie lub razowca z SPC, znajdziesz też dobre w
minieuropie.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-01-24 10:58:22

Od: Bart <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukaj chleba na miodzie lub razowca z SPC, znajdziesz też dobre w
> minieuropie.
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Dzięki za radę
Co do chleba to może być problem bo jestem Anglii, ale może coś się
wykombinuje.
Dam znać o efektach moich poczynań odnośnie kwasu.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam

Bartek

1. Data: 2005-01-24 11:43:46

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bart" <b...@p...onet.pl>
> Dzięki za radę
> Co do chleba to może być problem bo jestem Anglii, ale może coś się
> wykombinuje.
> Dam znać o efektach moich poczynań odnośnie kwasu.

A czegoś w rodzaju pumperniklu nie masz?
http://www.adam.pumpernikiel.com.pl/opumper.html
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-01-24 11:46:44

Od: Bart <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Użytkownik "Bart" <b...@p...onet.pl>

> A czegoś w rodzaju pumperniklu nie masz?
> http://www.adam.pumpernikiel.com.pl/opumper.html
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Jest tu sklep ze "wschodnio-europejskim" jedzeniem, spróbuje coś
załawić. Jakieś foliowane razowe pieczywa są (pyszne, w odróżnienieniu
do tego co anglicy nazywają chlebem:), ale nie wiem czy będą się nadawać
ze względu na ewentualne konserwanty.

Pozdrawiam,
Bartek

Re:żeliwna patelnia
Dla " Parówkowiczów"
jak sie wymiawia obcobrzmiace nazwy potraw?
Smieciowe jedzenie. Troche OT
kwas chlebowy