laserowa korekcja wady wzroku

11. Data: 2003-10-21 06:02:04

Temat: Re: laserowa korekcja wady wzroku
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elinor wrote:

> zapisała mi następujące okulary: OP -3, OL - 3.25 oraz soczewki: OP -2.75
> OL -3.0. Mam stwierdzony astygmatyzm: -0.5 w obu oczach ale nie toleruje
> szkieł cylindrycznych.

no niestety, ale tylko cylindry pozwola na ostre widzenie. korekcja
laserowa to bedzie jak zalozenie okolarow cylindrycznych. i co. nie
bedziesz tego tolerowac? sprobuj sie przyzwyczaic. pewnie twoj mozg
nie jest przystosowany do przyswojenia ostrego obrazu. musisz
sie tego nauczyc. noszenie zwyklych szkiel niestety nie skoryguje
w pelni wady wzroku, co jest dodatkowa przyczyna, ze wada
bedzie sie poglebiac.
co do korekcji laserowej, dobrze by bylo, aby wada wzroku byla
stabilna. bo jak sie ciagle zmienia, to po korekcji za jakis
czas znowu trzeba bedzie korygowac. tak to sobie tylko
oczy zepsujesz.

na poczatek mozesz sprobowac sziel kontaktowych - cylindrycznych.
zobaczysz jak bys sie czula po korekcji, i czy warto.
oczywiscie takie szkielka to jest pewien dodatkowy dyskomfort.
ale co szkodzi sprobowac jesli nie masz przeciwwskazan?

ps: na poczatku wpychane sobie czegos do oka do przyjemnosci
nie nalezy, ale mozna sie do tego jakos przyzwyczaic.

znik.

12. Data: 2003-10-21 07:01:13

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn2i1e$ce2$...@n...lublin.pl,
Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>:

> no niestety, ale tylko cylindry pozwola na ostre widzenie.
To niekoniecznie prawda - soczewki kontaktowe sferyczne z reguly dobrze
koryguja tez niewielki astygmatyzm.

> korekcja laserowa to bedzie jak zalozenie okolarow cylindrycznych
znowu niekoniecznie, a to z 2 powodow: po pierwsze, cylinder w oku to nie to
samo co cylinder w oprawce przed okiem, po drugie nie jest z gory
powiedziane, ze korekcja laserowa musi tu miec skladowa cylindryczna, chocby
dlatego, ze przy wspolczesnych metodach na cylindrach traci sie najwiecej
tkanki - wyjatek stanowi oszczedzajaca pod tym wzgledem metoda wavefront,
ktora (czasem) stosuja w Katowicach

> sie tego nauczyc. noszenie zwyklych szkiel niestety nie skoryguje
> w pelni wady wzroku, co jest dodatkowa przyczyna, ze wada
> bedzie sie poglebiac.
Nie ma dowodow, ze to sprzyja poglebianiu wady.

--
Robert

13. Data: 2003-10-21 08:23:23

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:
> bn2i1e$ce2$...@n...lublin.pl,

> To niekoniecznie prawda - soczewki kontaktowe sferyczne z reguly dobrze
> koryguja tez niewielki astygmatyzm.

to trzeba sprawdzic indywidualnie :) chociaz szkielka cylindryczne
sa o tyle podle, ze zawsze trzeba je zakladac w okreslony sposob.
sferyczne wystarczy na oko nalozyc.

> [...]
> tkanki - wyjatek stanowi oszczedzajaca pod tym wzgledem metoda wavefront,

takich szczegolow nie znam, wszystko opisywalem w odniesieniu
do zwyklych okularow. ale faktem jest, ze przy astygmatyzmie,
i noszeniu szkiel cylindrycznych, mozg sie odzwyczaja od
ostrego obrazu. takze zalozenie odpowiednich szkiel moze
czasem doprowadzic nawet do zawrotow glowy :)
kwestia przyzwyczajenia.

> Nie ma dowodow, ze to sprzyja poglebianiu wady.

nie w tym rzecz. nieostre widzenie sprzyja poglebianiu
wady wzroku. a przy astygmatyzmie i szklach cylindrycznych,
nie da sie uzyskac ostrego widzenia. no chyba ze wada jest
mala.

znik.

14. Data: 2003-10-21 08:31:05

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn2qaa$mnp$...@n...lublin.pl,
Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>:

> to trzeba sprawdzic indywidualnie :)

zgoda :)

> takich szczegolow nie znam, wszystko opisywalem w odniesieniu
> do zwyklych okularow. ale faktem jest, ze przy astygmatyzmie,
> i noszeniu szkiel cylindrycznych, mozg sie odzwyczaja od
> ostrego obrazu

Chciales napisac sferycznych chyba

> nie w tym rzecz. nieostre widzenie sprzyja poglebianiu
> wady wzroku.

w tym rzecz: wlasnie na to IMHO nie ma dowodow - jesli masz link do jakichs
wiarygodnych badan w tym zakresie, chetnie poczytam.

--
Robert

15. Data: 2003-10-21 21:41:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w tym rzecz: wlasnie na to IMHO nie ma dowodow - jesli masz link do
jakichs
> wiarygodnych badan w tym zakresie, chetnie poczytam.
> Robert

potwierdzam slowa Roberta.
Brak naukowych podstaw do stwierdzenia, ze nienoszenie korekcji lub noszenie
zbyt slabej powoduje poglebianie wady krotkowzrocznosci i astygmatyzmu.
Prawda jest rowniez, ze astygmatyzm do 1,25 diptrii cyl bardzo dobrze i
wystarczajaco koryguja soczewki sferyczne.
I jeszcze jedna rzecz: astygmatyzm bywa nie tylko rogowkowy ale i
soczewkowy. Ten pierwszy mozna skorygowac laserowo, ten drugi nie
bezposrednio ( kontrkorekcja laserowa na rogowce ).

casus

Złośliwy guz na tarczycy - czy to wyrok ?
wątroba otłuszczenie - ponownie.
sztywnienie miesni
Prosba o interpretacje wyników
Zawroty głowy.