łosoś z piekarnika

1. Data: 2004-02-24 09:25:54

Temat: łosoś z piekarnika
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

heja

mam 2 plastry łososia (te w literkę u lub V - jak kto woli)
chcę je zrobić - ale w piekarniku
na razie przerwa ze smażonymi rybami

czym je doprawić?
czy wystarczy zawinąć w folię aluminiową?
jak długo piec? do ilu rozgrzać piekarnik?
byłabym wdzeczna
heja

-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

1. Data: 2004-02-24 10:07:40

Temat: Re: łosoś z piekarnika
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> czym je doprawić?
> czy wystarczy zawinąć w folię aluminiową?
> jak długo piec? do ilu rozgrzać piekarnik?
> byłabym wdzeczna
> heja

nasza rodzina i znajomi bardzo lubia duze filety lososia lekko posolone, z
dodatkiem ostrej papryki w proszku (nieduzo!!!), posmarowane oliwa, posypane
duza iloscia koperku, pieczone w brytwannie pod przykryciem. Tak w polowie
pieczenia oblozone podsmazonymi pieczarkami i dopiekane bez przykrycia.
Nalezy uwazac, zeby ryby nie przesuszyc.
Uwielbiamy z frytkami.

pozdrawiam
wkn

1. Data: 2004-02-24 10:24:34

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-24 10:25, Użytkownik wojus napisał:

> heja
>
> mam 2 plastry łososia (te w literkę u lub V - jak kto woli)

dzwonki :)

> czym je doprawić?

Ja smaruje delkiatnie maselkiem, ale bez "niczego" tez wychodzi fajny

> czy wystarczy zawinąć w folię aluminiową?

wystarczy
Ja najczesciej kupuje plat i tylko klade na folii bez zawijania
na wierzch maselko a jak sie upiecze posypuje koperkiem
ale mozesz miec inny gust :)

> jak długo piec? do ilu rozgrzać piekarnik?

hmm
pieke w ok. 175 - 200
ale ile?
hmm, wiem ze nawet krotko, ale czasu chyba nigdy nie sprawdzalam
jakos na wyczucie - 30 minut? :)

Mozesz tez przygotowac sobie osobno sosik pieczarkowy
upiec rybke z 15 min, polozyc na niej pieczarki na tym gesta smietanke,
posypac startym zoltym serkiem i znow na ok. 15 min do piekarnika ..
ale to przy platach raczej ..

uwielbiam lososia :)
zycze smacznego
b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

1. Data: 2004-02-24 13:51:02

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje taka wersje, b. dietetyczna i super-pachnaca: porcje lososia
indywidualnie pakowane w folie lub pergamin - kazdy stolownik otwiera
swoja paczuszke na talerzu czyli pod wlasnym nosem i moze sie cieszyc
calym bogactwem zapachowym...

Na podsciolce z kopru ukladasz porcje ryby (najlepiej bez skory)
przyprawiona gruba sola, czarnym pieprzem (swiezo mielonym), szczypta
ziol, np. prowansalskich, ale niekoniecznie, skrojona cieniutko, na
zapalke marchewka, tak na zapalke pokrojony por (z tej bialej czesci
lodygi) i jak jest pod reka - korzen imbiru, odrobina, bo to mocny
zapach, tez drobno, cienko pokrojony.

Zawinac szczelnie, na blaszke do piekarnika, na 25-30 minut.

Wyprobuj moze najpierw jedna porcje - jak Ci posmakuje i wszystko sie
uda - wtedy mozna zaprosic gosci...

Biale wino wytrawne.

Pozdr., Zbyszek

1. Data: 2004-02-24 19:23:39

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> dzwonki :)
dzwonkA...

Hania

1. Data: 2004-02-24 20:23:04

Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> mam 2 plastry łososia (te w literkę u lub V - jak kto woli)
> czym je doprawić?
> czy wystarczy zawinąć w folię aluminiową?

witam.
na dzwonko łososia kładę masło (zimne), pietruszkę zieloną, plaster sera
żółtego i plaster pomidora, odrobina pieprzu lub więcej (wedle uznania), sól
wcześniej na rybkę też można, zawijam w folie alu i w piekarnik gorący na
20-30 minut, a w sezonie na grill
palce lizać, pozdrawiam smacznie Julita z Nowej Soli

1. Data: 2004-02-25 09:21:38

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-24 20:23, Użytkownik Hanna Burdon napisał:

> dzwonkA...
>
> Hania

Haniu widzę, że znasz zasady ortografii
ale...... nie zauważyłaś uśmieszka ?
a... nie znasz żadnego przepisu z łososiem? bo cuś :) nie na temat:(

Żeby nie było OT to dodam, że łososia można położyć na folii w skórce..
nie trzeba jej ściągać (a ja bardzo tego nie lubię)
Po upieczeniu skórka sama "odchodzi".

Mam nadzieję 'wojus', że pochwalisz się co wykombinowałeś z tego łososia
i czy ci smakowało

1. Data: 2004-02-25 12:00:29

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Haniu widzę, że znasz zasady ortografii
> ale...... nie zauważyłaś uśmieszka ?

Zauważyłam... Ale oczyma duszy wyobraziłam sobie te rzesze czytelników
prk, które teraz zaczną mówić "dzwonki"... :-)

> a... nie znasz żadnego przepisu z łososiem? bo cuś :) nie na temat:(

Nooo... Ja tam łososia najczęściej traktuję parą, a do niego robię
beszamel z cytryną i pietruszką bądź koperkiem. A jak nie na parze, to
gotuję go w mleku z listkiem laurowym. Taki sposób wyczytałam kiedyś w
przepisie na hinduską potrawę kedgeree (gotowany ryż, gotowana ryba,
gotowane jajo; jak wychodzi za suche, to dodaje się tego mleka od ryby;
bardzo dobre). Ale to nie z piekarnika, więc też OT. :-)

Hania

1. Data: 2004-02-25 12:31:29

Od: "sMOCZYCA" <smoczyca @NOSPAMgower.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale mi smaka narobiliście!!!!!!!!!!
jeść!!!! a w pracy siedzę ;)
=ania==

1. Data: 2004-02-25 13:28:41

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Hmm, ja powiedzialbym: "narobilas mi smaku...", no bo ten smak, tego
smaku... Ale jezyk jest zywy, wciaz sie zmienia... Kto glosuje za: "ten
smak, tego smaka"? Czy juz wiekszosc?

Pozdr., Zbyszek

sMOCZYCA wrote:

> ale mi smaka narobiliście!!!!!!!!!!