male przemyslenie ..

1. Data: 2006-07-22 11:33:12

Temat: male przemyslenie ..
Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

odpisywalem wlasnie na watek "nie placzace niemowle", ktos tam napisal,
ze matka ma sie cieszyc, ze dziecko nie placze bo ma przynajmniej spokoj,
to oczywiscie totalna ignorancja, brak logiki i wiedzy

i tu przyszla mi do glowy taka mysl:
czego nas ucza w tych panstwowych i nie tylko panstwowych szkolach,
czy to ma cos wspolnego jeszcze z naszym codziennym zyciem i codziennymi
i to bardzo waznymi rzeczami w zyciu ?? chyba nie

na lekcji biologi musimy wkuc na pamiec jak sie rozmnaza paproc,
poswieca sie tej paproci i innym na prawde ogrom czasu,
a z podstaw dotyczacych czlowieka wiemy bardzo malo,

ktos powie, ze szkola to nie studia medyczne, no i ok,
ale szkola to tez nie sa studia bioogiczne, a jakos roslinkom
poswieca sie wiecej czasu niz czlowiekowi,

ludzie wychodza z LO maja w glowie cykl rozmanazania paproci
i inne pierdoly, a ich wiedza o ich organizmie i jego np. chorobowych
zachowaniach jest zerowa

a to wszystko w imie tego, ze panstwo uznalo edukacje za tak bardzo
wazna rzecz, ze powiedzialo, ze tylko ono moze sie zajac edukacja,
no i sie zajelo i wyszlo jak zawsze, kiedy panstwo sie za cos bierze,

ah smutne to, i smutne, ze uwazamy XXI za taki cywilizowany a tak
na prawde tkwimy w ciemnosciach z ktorych kiedys nasi potomkowie
beda sie smiali, moze nie sa to juz ciemnosci sredniowiecza, ale tez
nie jest to wcale taki duzy krok na przod jesli spojrzec na srednia
spoleczna wiedze

pozdrawiam,

Tomek

2. Data: 2006-07-22 13:26:56

Temat: Re: male przemyslenie ..
Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze nie sa to juz ciemnosci sredniowiecza,

No. Rzeczywiscie jak patrze na gotyckie katedry, jak podziwiam plotna
sredniowiecznych malarzy... to mysle sobie 'ale to byla ciemnota' ;-)

Swoim postem potwierdzasz, niestety, ze szkoda NIE DAJE elementarnego
wyksztalcenia. Powtarzasz komunistyczne brednie o ciemnocie sredniowiecza.
Jaka tam byla ciemnota? Tam byl wielki, dynamiczny rozwoj wiedzy. Takze o
czlowieku! Tam preznie rozwijaly sie fundamenty techniki, z ktorych my
jeszcze dzis korzystamy.

Ja mialbym inna refleksje, choc to pewnie nie na tę grupę.

Dzis zarzuca sie Giertychowi, ze nie sprzyja wolnosci i otwartosci w szkole.
Zarzucaja mu to ci, ktorzy przed chwila falszowali historię, wciskali nam
jakies slogany do golowy.
Pamietacie roczniki statystyczne, z ktorych uczylismy sie na geografii???
Przeciez tam we wszystkim zawsze na pierwyszym miejscu bylo ZSRR no a potem
Polska albo inne kraje socjlistyczne he, he... A wiemy jak jest, jaka byla
prawda... na 100% nie tamta.
Oj ci komunisci... palowali gejow i teczki im zaklaali a teraz sa
"jedynymi"obroncami praw czlowieka.

Tyle.
Pozdrawiam.
I ZDROWIA zycze (zeby przynajmniej tle bylo na te grupe) :-)
sov.

3. Data: 2006-07-22 16:16:01

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jaka tam byla ciemnota? Tam byl wielki, dynamiczny rozwoj wiedzy. Takze o
> czlowieku! Tam preznie rozwijaly sie fundamenty techniki, z ktorych my

sorki, ale najpierw zobacz, ze sredniowiecze to przeszlo 10 wiekow,
(od mniej wiecej IV do XV )
a to o czym piszesz nastapilo pod sam jego koniec i pozniej w nastepnych
epokach,
ja jakos nie widze tego rozwoju w wiekach od V-XI, zgadza sie ??
i sorki za OT

Tomek

4. Data: 2006-07-22 21:48:24

Od: "WT" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja jakos nie widze tego rozwoju w wiekach od V-XI, zgadza sie ??
> i sorki za OT

W stanie wojennym przy braku towarow, przywiezli do sklepu w duzym miescie
zywe kury. Prawie nikt nie umiał sobie z tym poradzic. Czy to było do
pomyslenia w sredniowieczu, nawet tym najgorszym. Teraz to mamy postęp. Z
kazdym niedomaganiem trzeba od razu do doktora. Pozdrawiam.

5. Data: 2006-07-23 06:12:11

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Jul 2006 13:33:12 +0200, tomm napisał(a):

> ktos powie, ze szkola to nie studia medyczne, no i ok,
> ale szkola to tez nie sa studia bioogiczne, a jakos roslinkom
> poswieca sie wiecej czasu niz czlowiekowi,

Chyba masz rację...
Mnie coprawda te wszystkie roślinki interesowały, ale o człowieku było tak
jakoś po łepkach i jako że naukę biologii skończyłam w szkole podstawowej,
czuję w tej dziedzinie pewien niedosyt.

Nie wiem czy to nie jest związane z tym, że takiego np. pantofelka nauka
zna lepiej niż człowieka. Mam wrażenie, że funkcjonowanie organizmu
człowieka jest wręcz zaniedbywane przez naukowców, choć może jest on po
prostu wyjątkowo trudny w badaniu - na ludziach nie eksperymentuje się
raczej tak jak na zwierzętach czy roślinach. No i im organizm bardziej
skomplikowany - tym trudniejszy do dokładnego zbadania.

--
Sabina

6. Data: 2006-07-23 06:28:34

Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a to o czym piszesz nastapilo pod sam jego koniec i pozniej w nastepnych
> epokach,
> ja jakos nie widze tego rozwoju w wiekach od V-XI, zgadza sie ??

Tak czy inaczej, mówienie (uogólnianie), że średniowiecze to ciemnota jest
brednią.
W średniowieczu wszystko wiązano z Bogiem. I to wielu współczesnym
"światłym" nie pasuje. Dlatego w komunistycznych podręcznikach jeszcze z lat
80 tak a nie inaczej o tym się mówiło... Ale chyba czas uczciwie stanąć
ponad tym. No chyba, że PZPR to przewodnia siła narodu he, he :-)
sov.

7. Data: 2006-07-23 09:21:17

Od: "Polski pacjent" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomm napisał(a):

> na lekcji biologi musimy wkuc na pamiec jak sie rozmnaza paproc,
> poswieca sie tej paproci i innym na prawde ogrom czasu,
> a z podstaw dotyczacych czlowieka wiemy bardzo malo,

Otóż to. Szkolnictwo wymaga głębokiej reformy. Chodzi o zmiany
systemowe a nie o kosmetyczne, jak sposób zdawania matury. Po wyjściu
z LO człowiek nie ma pojęcia o ekonomii czy filozofii, za to musiał
się uczyć różnych głupot. Ale poszczególne rządy nie widzą, że
czasy się zmieniły, że produkują w szkołach bezrobotnych.
Przykładem głupoty było zlikwidowanie szkół zawodowych a teraz
brakuje w firmach spawaczy. Cóż.. jaki kraj, tak szkoła.

8. Data: 2006-07-23 13:19:30

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak czy inaczej, mówienie (uogólnianie), że średniowiecze to ciemnota jest
> brednią.

nie do konca sie z tym zgadzam, porownujac obecny stan a owczesny widzimy
spore roznice, jednak mi chodzilo o to, ze ludzie popelniaja blad
zachwycajac
sie stanem obecnym

> W średniowieczu wszystko wiązano z Bogiem. I to wielu współczesnym
> "światłym" nie pasuje. Dlatego w komunistycznych podręcznikach jeszcze z
> lat

masz racje
w owczesnych czasach najwazniejszym przedmiotem na uniwersytatech
czegokolwiek by sie czlowiek nie uczyl byla teologia - dzieki temu
czlowiek wiedzial po co zyje, co bada, kim jest on sam,
teraz mamy masy naukowcow, prawnikow, lekarzy ktorzy nie umiaja
odpowiedziac na pytanie skad pochodz swiat, co to jest sprawiedliwosc,
czy kim i czym jest czlowiek - i to nie jest owoc tylko komunizmu
bo na Zachodzie jest to samo, uniwersytety ktore w wiekosci maja
chrzescijanskie pochodzenie (np. Harvard zalozony przez pastora) dzis
jest osrodkiem ateizmu,

Tomek

9. Data: 2006-07-23 13:26:31

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> z LO człowiek nie ma pojęcia o ekonomii czy filozofii, za to musiał

no dokladnie, niestety, jak sie komus powie cos z filozofi to robi
wielkie oczy i ma cie za nawiedoznego, wogole slowo swiatopoglad
i jego posiadenie jest czym anormalnym

> [...]
> Przykładem głupoty było zlikwidowanie szkół zawodowych a teraz
> brakuje w firmach spawaczy. Cóż.. jaki kraj, tak szkoła.

bo ludzie nie rozumieja, ze wiedza i edukacja to przedmiot handlu
jak kazdy inny, urynkowienie edukcaji naprawilo by ten stan,
a teraz mamy centralne sterowanie tak jak sie centralnie sterowalo
za czasow PRL przemyslem i wszystkim innym,

dlaczego ludzie mysla, ze centeralne sterowanie jest dobre w edukacji
skoro nie sprawdzilo sie nigdzie indziej

szkola panstwowa miala aspiracje stworzyc swiatlego czlowieka,
tymaczasem tworzy masy niezaradnych smiesznych ludzikow

Tomek

10. Data: 2006-07-23 15:15:48

Od: "Polski pacjent" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomm napisał(a):
> szkola panstwowa miala aspiracje stworzyc swiatlego czlowieka,
> tymaczasem tworzy masy niezaradnych smiesznych ludzikow

No tak. Ale nieco centralnego sterowania może zostać, pod warunkiem,
że zajmie się tym ktoś myślący a nie z nadania politycznego. W
latach 90. pootwierali prywatnych szkół, głównie ekonomia,
marketing etc. (resort na to zezwolił a wolny rynek zdecydował) a
teraz się okazuje, że brakuje inżynierów. Zamiast wyższych szkół
zarządzania (po co to wszystkim?) powinny były powstać prywatne
politechniki. Otwierają się fabryki zagranicznych koncernów a
brakuje ludzi znających się na produkcji, na maszynach itd. Ci co
skończyli państwowe uczelnie technicze nie są bezrobotni i moga
przebierać w oferatch, zaś ekonomiści pracują w sklepach z
odzieżą albo wyjeżdząją do Anglii serwować hamburgery w macu.

witaminy
Czestotliwosc zakażna kleszczy
ból nóg /golenie zyły /
Czy podczas antybiotyku można podawać Bioaron C? PILNE
choroba uniemozliwiajaca picie alkoholu