mech

21. Data: 2002-10-25 20:39:25

Temat: Re: Rosliny okrywkowe zamiast trawy!!!!
Od: "Piotr Jan Piguła" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Praktycznie wszędzie, to są popularne rośliny. Kup po jednej, najwyżej
> dwie, po roku masz 10 x więcej własnych sadzonek.
Oj az tyle mi nie potzreba, ale juz sobie pooglądałem i ładni dodać
gdzieniegdzie kamień lub wielki korzeń. Nawet zrobiłem kiedys z marmura
zegar słoneczny i juz go tam widze wsśród zieleni.
Sadzić to wszystko na wiosne?

--
"Belgrano"
Piotr Jan Piguła

22. Data: 2002-10-25 23:30:07

Temat: Re: mech
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał
w wiadomości news:apc398$33d$1@news2.tpi.pl
> Bzdura. Co za różnica, czy leżysz na mchu, czy na trawie - jeśli
> chodzi o reumatyzm?

wilgoć.

moon

23. Data: 2002-10-26 05:40:50

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:ap8qh0$5gg$1@news2.tpi.pl...
> Żeby pozbyć się mchu trzeba odkwasić ziemię.

Czyli wapno nawozowe .

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

24. Data: 2002-10-26 06:37:26

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sadzić. Jeśli nie będziesz mógł znaleźć czegoś w sklepach ogrodniczych mogę
Ci wysłać na priv adres sklepu internetowego. Wprawdzie drożej, ale wybór
duży, materiał sprawdzony.
A może ktoś z grupowiczów będzie plewił swój ogród wiosną;-)))

Pozdrawiam

Marta

25. Data: 2002-10-26 07:06:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żeby pozbyć się mchu trzeba odkwasić ziemię.
>
> Czyli wapno nawozowe .
> J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
> [...]
Gleba pod trawnikiem powinna mieć odczyn lekko kwaśny. To znaczy, że
ostrożnie z tym wapnowaniem. Mech lubi miejsca wigotne, zacienione i zbite
podłoże. I to należy zmienić poprzez częste koszenie trawy na jednakową
wysokość, napowietrzanie trawnika (aerację) i wygrabianie mchu. Trawa znosi
wysokie dawki azotu a więc nawożenie saletrą amonową, czy jak radzą inni
siarczanem amonu (taniej), będzie stymulowało wzrost traw przy jednoczesnej
likwidacji wzrostu mchów.
Ja...cki

26. Data: 2002-10-26 07:39:56

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Nie potrzeba tych roslin aż tyle ile podano w artykule w ogrodniku ( mam na
myśli artykuł o krzewach) Jałowiec 'Blue Carpet' albo śnieguliczka okrywowa w
ilości 3 szt/m kw. to gruba przesada...

Pozdro
Jack

27. Data: 2002-10-27 13:03:16

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wilgoć.

Ale wilgoci nie zwalczy się zwalczając mech. Tu trzeba rozwiązań
systemowych!

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy

28. Data: 2002-10-28 13:34:03

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wilgoci nie zwalczy się zwalczając mech. Tu trzeba rozwiązań
> systemowych!

Przecież mech pojawia się tam, gdzie jest nadmiar wilgoci. To, że jest
mały wcale nie świadczy o tym, ze sobie z nią nie radzi. Powierzchnia
parowania [jego] jest wielka. No może nie taka jak u wielkich drzew, które
potrafią odparować 400 litrów wody na godzinę ale tym niemniej.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

29. Data: 2002-10-28 17:23:02

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze raz dzieki za pomoc.
Kupie co tam polecacie i sie obaczy.
Poki co zima idzie i nie wiem, czy mam ogolic trawnik na jeza, czy
pozostawic tak na poldlugo....

pozdrawiam serdecznie
iza

30. Data: 2002-10-28 20:56:14

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Przecież mech pojawia się tam, gdzie jest nadmiar wilgoci.

Och tu się na pewno mylisz.

kochany J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1
O rekinach http://republika.pl/jkch2