medycyna ratunkowa

1. Data: 2004-08-25 17:54:24

Temat: medycyna ratunkowa
Od: MarioBe <n...@...tego> szukaj wiadomości tego autora

Doberek.

Pytanie mam następujące. Czy w Polsce standardowo wykonuje się
tomografię głowy u osób, które brały udział w wypadkach komunikacyjnych?
I czy jeśli w wyniku takiego wypadku powstanie krwiak mózgu, to czy
operację należy wykonać jak najszybciej czy też można z nią poczekać (po
co i jak długo)?

Dzięki,
AnToś

2. Data: 2004-08-25 22:26:44

Temat: Re: medycyna ratunkowa
Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarioBe" <n...@...tego> napisał w wiadomości

Witam!

> Pytanie mam następujące. Czy w Polsce standardowo wykonuje się
> tomografię głowy u osób, które brały udział w wypadkach komunikacyjnych?

Nie - tylko wtedy gdy są wskazania. Nigdzie na świecie nie jest to
standard.

> I czy jeśli w wyniku takiego wypadku powstanie krwiak mózgu, to czy
> operację należy wykonać jak najszybciej czy też można z nią poczekać (po
> co i jak długo)?

Zwykle zabieg wykonuje się pilnie jednak zawsze decyduje o tym konsultujący
neurochirurg.

Pozdrawiam
robkor

proktolog-gastrolog-pros ba o opinie!!! please
gojenie sie ranki
pomóżcie zdiagnozować, doradźcie...
Czy jedno z drugim ma jakiś związek??
zaparcia