mega roztargniony 7-latek - norma ?

1. Data: 2009-09-11 08:37:31

Temat: mega roztargniony 7-latek - norma ?
Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

dziecie me plci meskiej strasznie roztargniony. Jakos tego wczesniej nie
bylo. Odkad zaczela sie szkola co dzien nowy kwiatek. A to przyjdzie do
domu bez czesci garderoby a to wezmie nie ten zeszyt co trzeba do domu
albo gco grosza wezmie czyjs zeszyt. Czy to poczatek szkoly tak
rozkojarza czy to normalne. Mowie cos do niego koles potakuje ale nie
potrafi powtorzac co mowilem. U innych tez tak jest (bylo)?

m[...]

2. Data: 2009-09-11 08:47:06

Temat: Re: mega roztargniony 7-latek - norma ?
Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci
> Czy to poczatek szkoly tak rozkojarza czy to normalne.

Nowe miejsce, nowe obowiazki, trzeba wiele rzeczy ogarnac. Moja (zerowka,
niecale 6 lat) tez kiedys zapomniala o plecaku. Spod domu niemal musialysmy
zawracac.

> Mowie cos do niego koles potakuje ale nie potrafi powtorzac co mowilem.

A czy wczesniej mial podobe reakcje?
Iwona

3. Data: 2009-09-11 09:09:10

Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka wrote:

> A czy wczesniej mial podobe reakcje?

nie. Rozmawialem z nauczycielka tez zwuwazyla ze jakis mega
roztargniony. Prosi zeby posprzatal teraz - oczywiscie po czym zapomina.
Wg. slow pani bardzo za to przeprasza ale zapomina.
Dziur w pamieci natomiast nie stwierdzona w kazdym innym aspekcie zycia
codziennego. zazwyczaj nad wyraz pamietliwy bywa :)

m[...]

4. Data: 2009-09-11 09:24:53

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy to normalne. Mowie cos do niego koles potakuje ale nie potrafi
> powtorzac co mowilem. U innych tez tak jest (bylo)?

U mojego bylo.
I jest nadal. (2 klasa)
I wiele innych rzeczy wyszlo, nasililo sie podczas okresu szkolnego, malo
zauwazalnych w trakcie przedszkola/zerówki.
Wyszlo ze ma zaburzenia koncentracji uwagi.

Sylwia

5. Data: 2009-09-11 09:50:54

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zycia
> codziennego. zazwyczaj nad wyraz pamietliwy bywa :)

A mial do tej pory obowiazek pamietania o czymkolwiek innym niz
przyjemnosci obiecane? Np. o wzieciu lekarstwa, zalozeniu butów,
kupieniu mleka lub chleba? O czyms, co bylo obowiazkiem niewiazanym z
przyjemnoscia?

6. Data: 2009-09-11 10:12:26

Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka wrote:

> [...]
> przyjemnosci obiecane? Np. o wzieciu lekarstwa, zalozeniu butów,
> kupieniu mleka lub chleba? O czyms, co bylo obowiazkiem niewiazanym z

lekarstwa 7 latkowi powinni dawac rodzice. Po zakupy tez go wczesniej
nie posylalismy. A buty i ubranie zdejmowal i wieszal/odkladal tam gdzie
ich miejsce

m[...]

7. Data: 2009-09-11 10:17:32

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Szpilka" <s...@g...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> zauwazalnych w trakcie przedszkola/zerówki.
> Wyszlo ze ma zaburzenia koncentracji uwagi.

Sylwia a jak sobie z tym radzicie, moze jakis sensowny artykul /ksiazke na
ten temat polecasz?
U nas problemem okazalo sie - sa lekcje angielskiego, kobieta ma takie tempo
ze dziecko mi wysiada. Na dodatek kobieta nie jest reformowalna wiec
pozostaje mi chyba tylko pracowac nad cwiczeniem koncentracji uwagi dziecka.
W domu na spokjnie robimy te same cwiczenia rozwiazuje bez problemów, nie
jest mistrzem szybkosci, ale powoli systematycznie rozwiazuje zadania,
odpowiada. Ta sam kobieta uczy moje starsze dziecko w tym roku nowosc polega
na tym ze jedna reka pisze na tablicy druga sciera, mówi ze jakby uwazali to
by ze wszystkim zdazyli :-/

Monika

8. Data: 2009-09-11 10:30:20

Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał

> [...]
> tempo ze dziecko mi wysiada. Na dodatek kobieta nie jest reformowalna
> wiec pozostaje mi chyba tylko pracowac nad cwiczeniem koncentracji uwagi

Bez sensu. To jedynie leczenie objawowe. Przecież nie Twoje dziecko ma
problemy z koncentracją, tylko problemy te wywołują nieodpowiednie metody
nauczania przez ww. kobietę, więc to od tej strony powinnaś ugryźć.

> [...]
> odpowiada. Ta sam kobieta uczy moje starsze dziecko w tym roku nowosc
> polega na tym ze jedna reka pisze na tablicy druga sciera, mówi ze jakby

Nie możecie jej po prostu zmienić? U nas kiedyś tak właśnie rozwiązaliśmy
problem nauczycielki (notabene też angielskiego), która z dziećmi I, II i
III roczników podstawowych pracowała jak z licealistami, czyli po prostu
"leciała z materiałem", nie bacząc na to, czy ktoś coś zanotował,
zapamiętał, zrozumiał. I również była niereformowalna i nie uznawała
żadnych rozmów, dyskusji, kompromisów. Po rozmowie całej grupy rodziców z
dyrektorką została zwolniona i tyle.

9. Data: 2009-09-11 10:47:39

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Uzytkownik "Szpilka" <s...@g...pl> napisal w wiadomosci

> Sylwia a jak sobie z tym radzicie, moze jakis sensowny artykul /ksiazke na
> ten temat polecasz?

Psycholożka szkolna poleciła mi taką książkę:
http://www.edukacyjna.pl/ksiazka.php?id=4036

Przeczytałam i jest tam podanych kilka sposobów na 'prowadzenie' takich
dzieci.
No i w necie też po tej lekturze trochę pogrzebałam i poczytałam.

Przez cały poprzedni rok szkoly przechodziłam z nim katusze przy odrabianiu
lekcji.
Bywało tak że potrafił szybko i sprawnie odrobić zadania, ale częściej
trwało to godziny.
W klasie odrywało go od lekcji dosłownie wszystko. Siedział w 1 ławce, sam a
i tak potrafił 'odpływać' myślami co chwila.

Miał na 1 klase opinie psychologiczną i wg niej panie w szkole wiedziały jak
z nim postępować. W tej chwili tez czekam na opinie do 2 klasy (był na
powtórnych badaniach)

No zobaczymy czy coś dalej będzie się działo w związku z tymi zaburzeniami,
czy opinia wystarczy, czy będą go wysyłać na jakieś jeszcze badania.
Nauczycielki będą miały na niego oko :-)

W której klasie takie tempo?

--
Sylwia
Piotrek (3-01-2001)

10. Data: 2009-09-11 10:51:24

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zaburzeniami, czy opinia wystarczy, czy będą go wysyłać na jakieś jeszcze
> badania. Nauczycielki będą miały na niego oko :-)

w drugiej, dzięki Sylwia.

Monika

[OT] szukam jednej pozycji...
tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach
[przedszkole] epizod drugi
[przedszkole] jak zareagować?
[OT] warszawska randka w ciemno