tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach

1. Data: 2009-09-08 23:06:26

Temat: tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach
Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i po piewszym zebraniu.
A na nim garść dziwnych wiadomosci.
W salach dla sześciolatków ma nie być liter w zadnej postaci. Ksiazki bez
napisów. Bardzo ograniczony zakres edukacji. A liter będą szukać specjalnie
przeszkolone jednostki szybkiego reagowania do akcji bezpośredniej. Karana
będzie nauka czytania, liczenia i pisania.
Za to preferowane zabawy własne, szczególnie na dworzu. Karane będzie
organizowanie dzieciom zabawy.
Powyższe informacje podlane były sosem cytatów przepisów.

Na szczęście pani wychowawczyni zaproponowała tajne komplety w postaci
częstych wycieczek na których można już organizować zabawę i kartki ksero,
które ksiażkami nie są więc mogą tam być litery i cyfry.
To nie jest normalne.
zx

2. Data: 2009-09-08 23:11:49

Od: Maja <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx pisze:
> [...]
> częstych wycieczek na których można już organizować zabawę i kartki
> ksero, które ksiażkami nie są więc mogą tam być litery i cyfry.

u nas (jeszcze nie w grupie 6-latkow, ale cos niecos o uszy mi sie na
zebraniu obilo) w razie watpliwosci dostalismy nakaz przeczytac...
a co najwazniejsze ze zrozumieniem

www.reformaprogramowa.men.gov.pl

pozdrawiam
dogma

3. Data: 2009-09-09 05:50:40

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx pisze:
> [...]
> częstych wycieczek na których można już organizować zabawę i kartki
> ksero, które ksiażkami nie są więc mogą tam być litery i cyfry.

U nas na apelu Pani Dyrektor powiedziała, że wchodzi nowa podstawa
programowa. Nie skomentowała jej, a widać było, że miałaby na to ochotę.
Ogólnie jedynie stwierdziła, że "szkoła ma być bardziej przyjazna,
otwarta na ucznia, wesoła i radosna i wiązać się z zabawą".
Później zajrzałam do kompletu książek i ćwiczeń, które syn dostał i
opadły mi ręce.
W pierwszej klasie będą od nowa przerabiać to co było w zerówce i to w
dość mocno okrojonym zakresie.
Obawiam się, że jeśli sama nie zacznę douczać syna, to po skończeniu
szkoły będzie niewiele wiedział.
Nasz system edukacyjny jest na świetnej drodze do masowej produkcji
półgłowków ;-(.
Za moich czasów... ehhh

Anka P.

4. Data: 2009-09-09 06:06:03

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. wrote:

> [...]
> szkoły będzie niewiele wiedział.
> Nasz system edukacyjny jest na świetnej drodze do masowej produkcji

Luuuuudzie, przecie to o czym piszesz to jest tylko i wyłącznie efekt
przedłużenia tego okresu przejściowego przy likwidacji klasy "zero".
Gdyby wszystko odbyło sie rach ciach, to byłby problem tylko jednego
"mieszanego" rocznika. To jest tak zrobione, bo PO REFORMIE w pierwszej
klasie będzie sześciolatek, a nie jak teraz siedmiolatek...

Czy ktoś z rodzicow wychodzi w ogóle ze zrozumieniem tej reformy poza li
tylko własny rocznik?

Jak ja widzę stopień "zrozumienia" tej reformy przez rodziców,
to cały "Public Relation i Dział Informowania" w MENie powinien zostać
rozstrzelany...

BTW polecam ciekawy wywiad z "supernianią", czyli Dorotą Zawadzką
http://tinyurl.com/nuu398

ze szczególnym uwzględnieniem:

"...Czyli teraz powinni się cieszyć, bo zgodnie z nowym programem
nauczania już sześciolatki będą szły do szkoły.

To podchwytliwe pytanie. Teraz mamy wielką dyskusję pod hasłem:
zabieranie dzieciństwa sześciolatkom, które idą do szkół. Robi się z
tego wielką tragedię, ale przecież te sześciolatki będą robiły w szkole
to, co teraz robią w przedszkolu. Bo chociaż w żadnym przedszkolnym
programie nauczania nie ma słowa o nauce czytania i pisania, a dzieci
jedynie mają poznać literki, to w wyniku presji rodziców, a może i
dyrekcji przedszkoli, uczą się tego. Potem moje przyjaciółki, które są
nauczycielkami w szkole, zastanawiają się, co mają robić z dziećmi,
które opanowały już program pierwszej klasy..."

Stalker

5. Data: 2009-09-09 06:24:39

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał
|Potem moje przyjaciółki, które są
| nauczycielkami w szkole, zastanawiają się, co mają robić z dziećmi,
| które opanowały już program pierwszej klasy..."

wprowadzają tabliczkę mnożenia ( którą ja jak dobrze pamiętam - rocznik 76 -
poznałam dopiero w 2 czy 3 klasie )

Dla mnie co innego jest śmieszne, nasz rocznik w szkole idzie serią "Nasza
klasa" - w I klasie podręczniki skończyły się na mnożeniu do 20, dodawaniu i
odejmowaniu do 50 i generalnie język polski na poznawaniu rzeczowników,
czasowników, przymiotników.
No i moje dziecię w II klasie zgłupiało, nie dość że zadania matematyczne są
na : 4+3+2=9 to z polskiego miała podkreślić z rozsypanki rośliny i nazwać
pozostałą grupę. No i moje dziecię siedzi i się biedzi czy są to rzeczowniki
czy czasowniki i kombinuję i w ta i w tamtą - a okazało się że wystarczy
napisać że są to "rzeczy" - mam nadzieję że to pierwsze lekcje są takie
powtórkowe, bo przerabiać ciągle to samo to faktycznie uczniowie się
zniechęcą.

--
Kasia + Weronika (8-latka - już II klasa)
gg 181718

6. Data: 2009-09-09 07:10:56

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zeusx" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> organizowanie dzieciom zabawy.
> Powyższe informacje podlane były sosem cytatów przepisów.

Czy Ty tak serio? Bo wyjatkowo dziwne jest to, co piszesz.
Iwona

7. Data: 2009-09-09 07:23:37

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka wrote:

> Czy Ty tak serio? Bo wyjatkowo dziwne jest to, co piszesz.

To jest typowy przyklad przepływu informacji w łańcuchu: MEN -
nauczyciel - rodzic :-)

To taki trochę bardziej głuchy telefon jest...

Stalker

8. Data: 2009-09-09 07:36:06

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> To jest typowy przyklad przepływu informacji w łańcuchu: MEN -
> nauczyciel - rodzic :-)
>
> To taki trochę bardziej głuchy telefon jest...

Domyslam sie, ze jest niewesolo. Ale mnie zastanowily takie np. zdanie, jak:
"Karana będzie nauka czytania, liczenia i pisania.", "Ksiazki bez napisów."
Co to jest?! Przeciez podstawa progamowa to - jak sama nazwa wskazuje -
baza, na ktorej mozna utworzyc program autorski. O ile sie chce w ogole.
Dlaczego wiec jakies "karanie" i zakazy sie tu pojawiaja? Srednio widze
wyniki takich uczniow w testach ogolnopolskich, do ktorych przystepuja takze
szkoly pozapanstwowe. Gdzie podst. progr. podstawą programową, a w sferze
edukacji mlodego czlowieka dzieje sie znacznie wiecej, a mam wrazenie, ze
nawet za duzo (choc zasadniczo nauce, naturalnie, przeciwna nie jestem ;-)).
Iwona

9. Data: 2009-09-09 07:42:52

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka wrote:

> [...]
> wskazuje - baza, na ktorej mozna utworzyc program autorski. O ile sie
> chce w ogole. Dlaczego wiec jakies "karanie" i zakazy sie tu pojawiaja?

To jest właśnie głuchy telefon. Na każdym etapie ktos coś dopowie,
zniekształci, skomentuje, "zrozumie" i na koniec jest jak jest.
Niestety, ale ten sposób komunikacji to bolączka obecnych czasów.

Zajrzałem do:

http://www.reformaprogramowa.men.gov.pl/images/stori
es/reforma.pdf

i tam jest np napisane:

Wychowanie przedszkolne
[...]
Od ponad ćwierć wieku w przedszkolach uczy się czytania i przygotowuje
się dzieci do nauki pisania. Potem w klasie pierwszej nauczyciele
ponownie uczą je czytania, tym razem w połączeniu z nauką pisania.
Ponieważ dzieci uczą się dwukrotnie tego samego, należałoby oczekiwać,
że będą czytać znakomicie. Tak jednak nie jest - między innymi z powodu
oddzielenia nauki czytania od nauki pisania.
Wśród uczniów rozpoczynających naukę w klasach pierwszych zwykle jest
kilkoro dzieci, które świetnie czytają, natomiast pozostałe z trudem
uczą się pisać i czytać, gdyż zbyt słabo zostały do tego przygotowane w
przedszkolu i w klasach zerowych. Praktyka pedagogiczna dowodzi, że o
wiele łatwiej jest nauczyć dzieci rozpoznawania i składania liter niż
ukształ-tować ich pełną gotowość do nauki czytania w powiązaniu z nauką
pisania. Dlatego postanowiono, że kształtowanie umiejętności czytania
trzeba łączyć z nauką pisania. Zadbać o to muszą nauczyciele edukacji
wczesnoszkolnej. Natomiast zadaniem nauczycieli przed-
szkoli i klas zerowych jest przede wszystkim ukształtowanie u dzieci
gotowości do opano-wania tych umiejętności w szkole.
Na poziomie wychowania przedszkolnego można uczyć dzieci czytania,
ponieważ programy autorskie mogą rozszerzać to, co jest zalecane w
podstawie programowej. Nie może się to jednak odbywać kosztem
wykształcenia gotowości dzieci do nauki czytania w połączeniu z nauką
pisania.
[...]

Stalker, nie to żebym ja tu coś rozumiał :-)

10. Data: 2009-09-09 07:59:45

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker <t...@i...pl> writes:

> Natomiast zadaniem nauczycieli przedszkoli i klas zerowych jest
> przede wszystkim ukształtowanie u dzieci gotowości do opanowania
> tych umiejętności w szkole.

Rany Boskie!!!!!!!!!!!!

MJ

[przedszkole] epizod drugi