[przedszkole] jak zareagować?

1. Data: 2009-09-07 16:25:06

Temat: [przedszkole] jak zareagować?
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziecię ma 5 lat, jest nowe w przedszkolu, drugi tydzień chodzi. Dziś
dzieci poszły na podwórko, rodzice odbierali swoje dzieci prosto z
podwórka. Ponieważ wychowawczyni tego dziecka zorganizowała zebranie -
dzieci z grupy były pod opieką innej pani, której Dziecko nie zna. Po
jakimś czasie opiekunka przyprowadziła do budynku wszystkie
przedszkolaki z podwórka. Wszystkie oprócz dwóch, które zostały na
podwórku, na którym było też mnóstwo osiedlowych dzieci z rodzicami,
dziadkami itp. W każdym razie na podwórku było mnóstwo ludzi i dwie
zgubione przedszkolaczki, a przedszkole od strony podwórka zostało
zamknięte od środka.

2. Data: 2009-09-07 16:26:12

Temat: Re: [przedszkole] jak zareagować?
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
> dziadkami itp. W każdym razie na podwórku było mnóstwo ludzi i dwie
> zgubione przedszkolaczki, a przedszkole od strony podwórka zostało
A pytanie jest takie: czy to typowe dla przedszkoli, czy jednak wypada
zrobić jakąś awanturę?

3. Data: 2009-09-07 16:50:37

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A pytanie jest takie: czy to typowe dla przedszkoli, czy jednak wypada
> zrobić jakąś awanturę?

IMO wypada. Chyba jednak nie jest "typowe dla przedszkola", by przedszkolaki
sie walesaly same bez opieki poza zamknietym budynkiem przedszkola.
Iwona

4. Data: 2009-09-07 18:29:04

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zebranie -
> A pytanie jest takie: czy to typowe dla przedszkoli, czy jednak wypada

Wypada? To obowiązek. Panie nie potrafią liczyć do kilkunastu?
zx

5. Data: 2009-09-07 19:08:22

Od: "Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zebranie -
> A pytanie jest takie: czy to typowe dla przedszkoli, czy jednak wypada

Ja bym zgłosiła sprawę do dyrektorki - nauczycielka nie wiedziała ile dzieci
ma pod opieką?? Poza tym przedszkole nie posiada własnego podwórka i placu
zabaw?

Pozdrawiam,
Vicky S.

6. Data: 2009-09-07 19:32:10

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> napisał
w wiadomości news:h83m0e$1jd$1@news.onet.pl...

> [...]
dzieci
> ma pod opieką?? Poza tym przedszkole nie posiada własnego podwórka i

Przedszkole ma plac zabaw, na którym stale urzędują mieszkańcy osiedla
wraz z okolicznymi dziećmi i nikt ich stamtąd nie przegania.
A jeśli chodzi o ilość dzieci pod opieką nauczycielki - wzięła z
podwórka tylko te, które same przybiegły i tyle. To jedno - nawet nie
wiedziało, że ma przybiec, bo nikt Dziecku tego nie powiedział. Kurczę,
nikt nawet nie powiedział, że może się napić wody albo skorzystać z
chusteczki higienicznej.

7. Data: 2009-09-07 19:41:16

Od: "Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiedziało, że ma przybiec, bo nikt Dziecku tego nie powiedział. Kurczę,
> nikt nawet nie powiedział, że może się napić wody albo skorzystać z

Wszystko jasne, ale tutaj niestety dla mnnie wychodzą niekompetencje
nauczycielki. Nie rozumiem jak mogła zabrać tylko te dzieci, które same
przybiegły - po prostu nie miała pojęcia ile dzieci ma pod opieką...

A gdyby tak ktoś porwał dziecko? Też by problemu nie było? Bo przecież
wołała dzieci i przybiegły te które przybiegły? IMO porządna rozmowa z
dyrektorką i nauczycielką powinna się odbyć. To nauczycielka odpowiada za
dzieci, więc bardziej powinna się do tego przyłożyć.

U nas w przedszkolu gdy dzieci są na podwórku panie zawsze mają na oku kto
odbiera dziecko i ile im sztuk pozostaje*. Trochę inna sprawa, że nasze
podwórko przedszkolne jest zamknięte dla osób z zewnątrz - nie spotkałam się
z przypadkiem by ktoś przyszedł z dzieckiem bawić się na plac zabaw do
przedszkola. Ale u nas za płotem jest drugi placyk, gdzie często po
przedszkolu dzieciaki się spotykają.

Pozdrawiam,
Vicky S.

* inna sprawa, że często ten proces im utrudniamy pozostając z odebranymi
dziećmi jeszcze na placu zabaw, żeby się z kolegami pobawili, bo my akurat
rozmawiamy z innym rodzicem/nauczycielem.

8. Data: 2009-09-07 19:50:28

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:
> [...]
> wiedziało, że ma przybiec, bo nikt Dziecku tego nie powiedział. Kurczę,
> nikt nawet nie powiedział, że może się napić wody albo skorzystać z

5-latek nie potrafi zasygnalizować takich potrzeb?
A propos zostawienia dzieci na placu zabaw, uważam że to karygodne i
nieodpowiedzialne zachowanie. Zrób raban. BTW co to za przedszkole, bo
kojarzę, że jesteś z Wrocka?

--

Paulinka

9. Data: 2009-09-07 20:11:09

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h83opi$e65$1@nemesis.news.neostrada.pl...
lemonka pisze:
> [...]
> chusteczki higienicznej.

5-latek nie potrafi zasygnalizować takich potrzeb?
-----------------
Potrafi, ale ze względu na nieśmiałość - wstydziło się. A samo nie
potrafiło skorzystać, bo - jak wspomniałam - w przedszkolu jest nowe i
nikt nie raczył pokazać Dziecku, gdzie jest woda do picia, gdzie
chusteczka. Najważniejsze we wtorek, 1 września, było to, że w piątek
może przynieść swoją zabawkę. Przyniosło w środę - i tyle ją widziało.
-----------------
A propos zostawienia dzieci na placu zabaw, uważam że to karygodne i
nieodpowiedzialne zachowanie. Zrób raban. BTW co to za przedszkole, bo
kojarzę, że jesteś z Wrocka?
-----------------
Też tak myślę, ale zasięgnęłam porady u znajomej nauczycielki, która
usadziła mnie w miejscu, że przecież nic takiego się nie stało. A
przedszkole stoi w zagłębiu przedszkolnym, na Szczepinie.

10. Data: 2009-09-07 20:21:47

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx pisze:

> Wypada? To obowiązek. Panie nie potrafią liczyć do kilkunastu?

Wzięły, policzyły i im wyszło kilkanaście...

Stalker

[OT] warszawska randka w ciemno
Tornister/plecak SPI Ergo Smart
... no i mam problem ...
[Wr] Wolne miejsca w przedszkolach we Wrocławiu
Dylemat czy posłać 6-latka do pierwszej klasy