metody wczesnego wykrywanie raka

1. Data: 2004-01-18 16:51:42

Temat: metody wczesnego wykrywanie raka
Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos się orientuje czy laboratoryjne badanie krwi
na markery nowotworowe jest pewną metodą wczesnego wykrywania raka? Oraz czy sa
metody bardziej skuteczne .
Wspomne iż sytuacja dotyczy osoby ,która jest w grupie osob podwyzszonego
ryzyka-, dziadkowie z dwóch stron, babcia oraz niedawna smierć ojca na raka
pluc i krtani z licznymi przezutami. Ponadto dośc osłabiony ostatnio układ
odpornościowy oraz być moze z tym związane chudniecie, zapewne tez ze stresem.

CHODZI GŁOWNIE O BADANIA KTÓRE SKUTECZNIE SPRAWDZIŁYBY PARTIE "PRZYSZYJNE"-
GARDŁO, PRZEŁYK, MIGDAŁKI, KRTAŃ, TARCZYCĘ i inne gdyż te są najbardziej
obciażone dziedzicznie oraz występuje juz od dłuższego czasu
odczucie "zawadzania, przeszkadzania w gardle", jakby zaflegmienia przy czym
nie jest to na tyle dokuczliwe no i nie pogłebia sie zeby stwierdzic ze jest to
cos groznego i bić na alarm. Ale warto sprawdzić.Dodam jeszcze ze objawy te
mogą być mylone z wcześniejszą młodzieńczą nadczynnoscia tarczycy ale też nie
występuja inne charakterystyczne dla chorób zwiazanych z tarczyca więc to
raczej odpada. DZIĘKI

2. Data: 2004-01-18 19:10:54

Temat: Re: metody wczesnego wykrywanie raka
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos się orientuje czy laboratoryjne badanie krwi
> na markery nowotworowe jest pewną metodą wczesnego wykrywania raka? Oraz
czy sa
> metody bardziej skuteczne .

przejrzyj archiwum- nawet w tym miesiacu było kilka postów na ten temat.

3. Data: 2004-01-18 19:54:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Jan 2004 o...@o...pl wrote:

> CHODZI GŁOWNIE O BADANIA KTÓRE SKUTECZNIE SPRAWDZIŁYBY PARTIE "PRZYSZYJNE"-
> GARDŁO, PRZEŁYK, MIGDAŁKI, KRTAŃ, TARCZYCĘ i inne gdyż te są najbardziej

z mojej wiedzy na ww. raczej trudno znalezc typowe markery. Krtan -
okresowe badanie laryngologiczne i zwracanie uwagi na to czy nie ma
chrypki ma znaczenie, gardlo widac po prostu mozna ogladac, to
samo migdalki. Co do tarczycy wczesne wykrycie nie jest proste -
markerem moze (ale nie musi) byc nieprawidlowe stezenie hormonow
lub powiekszanie sie gruczolu

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2004-01-18 21:18:10

Od: La Luna <aga@WYTNIJ_TOzwierzeta.w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia 18 Jan 2004 17:51:42 +0100, na pl.sci.medycyna,
o...@o...pl wystukał(a) złowieszcze słowa:

> [...]
> występuja inne charakterystyczne dla chorób zwiazanych z tarczyca więc to

Jakie inne? Mam chora tarczyce (choroba Hashimoto) i rowniez bardzo czesto
odczuwam w okolicy gardla cos co mi delikatnie przeszkadza. Moja tarczyca
nie rosnie, powiekszyla sie troche na poczatku choroby a teraz "stoi" w
miejscu. Poziom hormonow mam w normie. Poza tym wlasnie dziwnym odczuciem w
okolicy szyi - ktore w sumie jest jakos tak coraz mniej odczuwalne - nie
mam zadnych innych objawow. Pewnie na razie - ale na ta chwile tak jest.

Agnieszka Mockałło
-----------------------------
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Jeśli mieszkasz w Lublinie lub okolicach to zapraszam pod adres:
http://www.zwierzeta.cisza.pl/lecznica_azorek.html
Odpisując na priv, usuń "wytnij_to" z adresu

5. Data: 2004-01-18 21:52:24

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okolicy szyi - ktore w sumie jest jakos tak coraz mniej odczuwalne - nie
> mam zadnych innych objawow. Pewnie na razie - ale na ta chwile tak jest.

Inne ,które miały byc powodem do ewentualnie podjęcia leczenia (tak stwierdził
lekarz)czyli dusznosci , zaburzenia snu.Ponadto w momencie stwierdzenia
nadczynności tarczycy to uczucie zawadzania w gardle nie występowało.Dodam ze
było to dość dawno temu.

6. Data: 2004-01-19 14:22:12

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! :o)
1. przede wszystkim pamietaj, ze obciazenie rodzinne to nie wyrok.
Wdzisiejszych czasach prawie kazdy ma w rodzinie przypadki nowotworow, a
przeciez nie wszyscy umieraja na raka. O ile mi wiadomo to w przypadku
nowotworow, jak to okreslilas "partii przyszyjnych", nie stwierdzono
jakiegos genu odpowiedzialnego, tak jak to np jest z BRCA1 i rakiem sutka
czy jajnika. (bardzo wazne jest badanie rodziny w przypadku raka
rdzeniastego tarczycy, ale jesli taka sytuacja dotyyczyla Twojej rodziny to
na pewno bylas o tym poinformowana )
2. Jesli chodzi o raki krtani, pierwotne odoskrzelowe raki pluc, raki
gardla, jamy ustnej - to bezsprzecznie udowodniono wplyw palenia tytoniu na
ich powstawanie - wiec jesli np palisz papierosy to moze warto sie nad tym
zastanowic.
3. Jesli niepokoi Cie uczycie zalegania w gardle, trudnosci w przelykaniu to
wybierz sie do laryngologa - on dokladnie obejrzy Twoje migdalki, gardlo,
krtan i moze rozwiac Twoje watpliwosci
4. Z tego co wiem, to biochemiczne markery w ogole sa malo swoiste - tzn,ze
ich poziom moze wzrastac w roznych chorobach, nie tylko nowotworowych i nie
rozpoznaje sie nowotworu na podstawie wylaznie badan labolatoryjnych. Ich
rola jest najwazniejsza w trakcie leczenia nowotworu, kiedy nagly wzrost
poziomu adekwatnego markera sugeruje czesto wznowe procesu
5. jesi chodzi o tarczyce to polecam usg - lekarz oceni czy masz jakies
guzki, moze zmierzyc objetosc gruczolu i stwierdzic, czy jest powiekszony.
6. Nie znam Twojego przypadku i bynajmniej nie chce bagatelizowac sprawy,
ale musisz tez wziac pod uwage fakt, ze jesli wokol czlowieka pojawiaja sie
takie ciezkie choroby to podswiadomie zaczyna on bardziej obserwowac swoj
organizm, jest w stanie "podwyzszonej gotowosci", wiecej rzeczy go
niepokoi - to normalne - np tzw syndrom 3 roku medycyny ;o)

Ale sie rozpisalam ufff
Pozdrawiam serdecznie i zycze duzo zdrowia
Myszka

7. Data: 2004-01-19 18:54:59

Od: "olala" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i dzięki za zasobna wypowiedz :)

> [...]
> ich powstawanie - wiec jesli np palisz papierosy to moze warto sie nad tym

Paliłam i tez własnie skutecznie rzuciłam przy czym nadal jestem palaczem
biernym- podobnmo to trzykrotnie gorsze wiec sie zastanawiam czy moze nie
zaczac znowu palic ;)

> 3. Jesli niepokoi Cie uczycie zalegania w gardle, trudnosci w przelykaniu to
> wybierz sie do laryngologa - on dokladnie obejrzy Twoje migdalki, gardlo,
> krtan i moze rozwiac Twoje watpliwosci

własnie szukam dobrego otolaryngologa

> [...]
> organizm, jest w stanie "podwyzszonej gotowosci", wiecej rzeczy go
> niepokoi - to normalne - np tzw syndrom 3 roku medycyny ;o)

Wiesz byc moze własnie taki syndrom jest wskazany bo zapewne to lepsze niz
dowiedziec sie o smierci ojca w momencie kiedy jeszcze sie nie wpadło na to ze
w ogole moze miec to miejsce. Byc moze jednak rzeczywiscie to "nerwica
pourazowa"

Dodam ze do tej pory sprawy zdrowotne byly przeze mnie omijane szerokim łukiem
z uwagi na to ze nic nie doskwierało lub tez sie bagatelizowalo bo sie czasu
nie mialo :)

Jedyny lekarz kontrolujący "stalego kontaktu" to dentysta.

Reszta wizyt i badan ok.8- 10 lat temu.To samo z tarczycą- nie jest w tym
momencie kontrolowana. Moze to własnie najwyzszy czas zeby sie jednak przebadac
dla pewnosci

> Dzięki bardzo za wskazówki.Pozdrawiam.
Olala

8. Data: 2004-01-19 19:45:18

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paliłam i tez własnie skutecznie rzuciłam przy czym nadal jestem palaczem
> biernym- podobnmo to trzykrotnie gorsze wiec sie zastanawiam czy moze nie
> zaczac znowu palic ;)

dzisiaj przeczytałam, że kobiety-palaczki chorują dwa razy częściej na
nowotwory ukł. oddechowego niz mężczyźni i nie ma na to wpływu ani czas
palenia, ani wiek...

9. Data: 2004-01-19 21:03:30

Od: p...@r...am.torun.pl szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2004-01-19 22:54:42

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> dzisiaj przeczytałam, że kobiety-palaczki chorują dwa razy częściej na
> nowotwory ukł. oddechowego niz mężczyźni i nie ma na to wpływu ani czas
> palenia, ani wiek...
>
> kobiety- palaczki bierne czy "czynne"?
olala

test