nalesniki

81. Data: 2003-08-30 09:03:09

Temat: Re: Tolerancja dla diet i ich tworcow ;-), Bylo: nalesniki
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Pyter w wiadomości news:MPG.19b9dcc6a9702ff8989695@localhost pisze:

> A wracajac do leczenie owej cukrzycy typ I - jaki mechanizm
> wykorzystuje sie by ja wyleczyc dieta optymalna?

Jak to jaki? Nie dostarcza sie cukru. Cukrzyca, jak nazwa wskazuje,
powodowana jest przez cukier.

82. Data: 2003-08-30 09:26:45

Temat: Re: [DO] Uwaga! treści ciężkostrawne!!! ;)
Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Pyter" <x...@m...pl.antyspamer> napisał w wiadomości

> Krysia wycofala sie na " z gory upatrzone pozycje" ;-)

:)

> Krysiu, nie chce sie rozprawic z dieta optymalna, jesli okazaloby sie ze
> to dziala tak jak mowisz ze dziala, to poza tym ze nie smakuja mi takie
> potrawy,

Taaa... znam ten objaw z autopsji, smak potrafi nieźle nas zbałamucić... ;)
Nawet nie wiesz, jak potrafi się radykalnie zmienić... :)
Popatrz na ludzi, nagle zmieniają dietę z jednej na drugą niemal z dnia
na dzień i wraz z tą zmianą zmienia się także ich gust smakowy... 8)
Smak - to jak moda... Kiedyś nie lubiłam szpinaku, a potem polubiłam,
lubiłam
palić, a teraz mam do palenia wstręt, uwielbiałam słodycze, ale i od nich
się uwolniłam i nie mam ochoty na ich zjedzenie itd.

nie mialbym nic przeciw tej diecie, ale pamietac nalezy o tym
> ze liczy sie medrca szkielko i oko :-)

A jak szkiełko zaparuje, a oko nałukowca zajdzie mgłą zaćmy?... ;)

> Skoro nie posiadasz az tak glebokiej wiedzy medycznej, to napewno wiesz
> gdzie ja znalezc - podaj mi wiec linki (dokladne) gdzie znajde
> wytlumaczenie owych mechanizmow zdrowienia. Przeczytam i sprawdze.

Ba... do tak tajemnej wiedzy nie mam dostępu, buuuuuuu... :`(((
Dostępne są niestety tylko treści "przystępne" w opisie dla ogółu
społeczeństwa, też buuuuu... :`(((
I tego jest już baaaaardzo dużo. Lekarzy optymalnych też już jest sporo,
(około 100)... :)
Wytłumaczenia mechanizmów poszczególnych chorób (adresowane do czytelników
miesięcznika "Optymalni" - dostępny w "Empiku") można przeczytać również na
grupie dyskusyjnej dieta.optymalna.ogloszenia na wspomnianym wcześniej
serwerze

> Krysiu, prosze, chocby dwie z tych chorob o ktorych pisalem...

OK. Zaraz "prześciebie" niektórzy mnie tu zlinczują, za "niestrawne treści"
na tej grupie... ;)
Oto dwie wypowiedzi na temat marskości wątroby, oraz choroby reumatycznej
przedstawiciela medycyny konwencjonalnej oraz lekarza optymalnego
-Cytuję:
MARSKOŚĆ WĄTROBY
W przebiegu marskości wątroby występuje nieodwracalne zniszczenie struktury
zrazików tego narządu z przebudową guzkową oraz upośledzenie przepływu krwi
przez wątrobę z następowym nadciśnieniem w układzie żyły wrotnej. Marskość
należy do częstszych przyczyn zgonów zwłaszcza wśród przewlekłych
alkoholików. Marskość wątroby występuje dwukrotnie częściej u mężczyzn.
Do głównych przyczyn powstawania marskości zaliczamy alkoholizm wspomniany
wyżej, wirusowe zapalenie wątroby, rzadziej zaburzenia immunologiczne i
metaboliczne, przewlekłe zaburzenia odpływu żółci z wątroby.
Marskość można podzielić na drobnoguzkową występującą u alkoholików i osób
niedożywionych, wieloguzkową będącą następstwem przebytego zapalenia
wirusowego wątroby lub zatruć oraz mieszaną , związaną z nakładaniem się
zmian zapalnych i zanikowych. Marskość wątroby zwykle jest procesem
przewlekłym przebiegającym latami, niekiedy może występować ostra jej postać
prowadzącą w kilka miesięcy do niewydolności wątroby.
Objawy marskości to ogólne wyniszczenie, brak łaknienia, osłabienie, zanik
popędu płciowego, powiększenie wątroby i śledziony, niedobór wit.B, na
skórze występują pajaczki naczyniowe, powierzchnie dłoni są różowe, dołącza
się u mężczyzn ginekomastia i zanik owłosienia. W przypadku zaawansowanych
występuje wodobrzusze, krwawienia z żylaków przełyku. Najczęstszymi
powikłaniami są krwotoki z żylaków przełyku, wodobrzusze, encefalopatia ze
śpiączką. Znamiennie częstsze jest również występowanie pierwotnego raka
wątroby w marskości.
Z istotnych do rozpoznania badań laboratoryjnych należy wymienić oznaczenie
aktywności transaminaz, białka i frakcji białkowych, czynników krzepnięcia,
bilirubiny. USG pozwala na ocenę przepływu w żyle wrotnej, śledzionowej i
żyłach wątrobowych. Często rozstrzygające znaczenie ma biopsja wątroby.
Leczenie polega na zakazie picia alkoholu, odstawieniu leków uszkadzających
wątrobę, diecie wysokokalorycznej z ograniczeniem białka w encefalopatii.
Zaleca się również oszczędzający tryb życia. W krwotoku i śpiączce żywienie
dożylne. Z leków stosuje się Essentiale forte, Sylimarol.
Krwawiące żylaki przełyku sklerotyzuje się endoskopowo.
Coraz powszechniej skrajne przypadki marskości niepodatne na leczenie
skłaniają chirurgów do przeszczepu wątroby, którego wyniki są coraz lepsze
chociaż chory do końca życia musi przyjmować leki zapobiegające odrzuceniu
przeszczepu.
Dr n. med. Aleksander Grigorjew
Ordynator w Szpitalu im. Marii Skłodowskiej-Curie
w Lidzbarku Warmińskim
MARSKOŚĆ WĄTROBY
Wątroba należy do najlepiej regenerujących się narządów ludzkiego organizmu.
Wystarczy, aby zachowana została minimalna ilość miąższu tego organu, aby
mógł się on całkowicie odbudować, jednak człowiek nie jest w stanie
funkcjonować bez jego prawidłowej pracy.
Na początku lat 90-tych przeprowadzono w USA badania, które potwierdziły
niesamowite zdolności wątroby. Po usunięciu wątroby zmarłemu na marskość,
była ona hodowana " in vitro" i po pewnym czasie zauważono odbudowę
prawidłowej budowy zrazikowej. W ludzkim organizmie wydaje się to
niemożliwe, ponieważ krańcowa niewydolność wątroby powoduje śmierć.
Przyczyny marskości tak naprawdę nie są znane. Najczęściej podawane
wirusowe zapalenie wątroby jest jedynie czynnikiem predysponującym, a
faktyczna przyczyna to niska odporność umożliwiająca rozwój i namnażanie
wirusa. Nie powoduje marskości również sam alkohol jak się powszechnie
uważa. Oczywiście alkohol przyspiesza procesy niszczenia zrazików, jednak
głównym czynnikiem jest niedożywienie osób uzależnionych, które nie zjadają
dostatecznej ilości wysokowartościowego białka.
Stosowane obecnie metody leczenia tej choroby są rzeczywiście coraz lepsze,
jednak żywienie chorych skutecznie niweluje działanie leków. Zalecana tzw. "
dieta wątrobowa" opiera się na kleikach ryżowych i chudym mięsie, w celu
odciążenia wątroby. Skutek jest taki, że choroba uznawana jest za
nieuleczalną, a przeżywalność wynosi do 5 lat.
Wątroba jest narządem stworzonym do trawienia tłuszczów i jeżeli się go nie
dostarczy w pożywieniu, to dochodzi do zastoju żółci w przewodach
wątrobowych, z czym mamy do czynienia przy standardowym leczeniu marskości.
Dodatkowo dieta zalecana chorym nie zawiera białka potrzebnego do odbudowy
narządu. Żywienie wysokowęglowodanowe w takich sytuacjach jest czynnikiem,
który ostatecznie przesądza o losie chorych. Cukry z przewodu pokarmowego są
wchłaniane do zlewiska żyły wrotnej, dostają się bezpośrednio do wątroby i
tu są przetwarzane na lipidy, co absorbuje znaczną część możliwości
metabolicznych wątroby. Również aminokwasy ze strawionych białek przedostają
się do krążenia wrotnego i muszą być przetworzone przez ten narząd. Brak
tłuszczów w diecie prowadzi do wzrostu ciśnienia w przewodach żółciowych, w
efekcie czego wątroba zwiększa swoją objętość i pojawiają się bóle
spowodowane uciskiem na otaczającą ją torebkę.
Kumulacja powyższych procesów jest przyczyną utrudnionego przepływu krwi
przez wątrobę, co skutkuje przeciążeniem serca, jego przerostem i
wystąpieniem obrzęków. Niewydolność serca pogarsza funkcje wątroby i
dochodzi do wytworzenia błędnego koła prowadzącego do zniszczenia narządu.
Obrót owego koła może być przerwany przez żywienie optymalne, ponieważ
opiera się ono na tłuszczach zwierzęcych, które są doskonałym źródłem
energii i po wchłonięciu omijają krążenie wątrobowe dostając się do tkanek
za pośrednictwem chłonki a później krwi.
Zbawienny wpływ tłuszczów nasyconych potwierdzony został już badaniami
klinicznym, jednak presja środowisk medycznych spowodowała porzucenie
dalszych badań.
Stosując żywienie optymalne już wielokrotnie spotykałem się z przypadkami
wyleczenia marskości wątroby, co jest logiczne zwarzywszy na jej fizjologię.
W przypadku tej choroby rozpoczynając żywienie optymalne należy skontaktować
się najpierw z lekarzem, który uczuli na konieczność zachowania prawidłowych
proporcji między białkiem, tłuszczem i węglowodanami.
U pacjentów spotyka się zazwyczaj i inne choroby współistniejące
(cukrzyca, nadciśnienie itp.), w leczeniu których często stosuje się leki
toksyczne dla wątroby, czasem trzeba je szybko odstawić.
Przy prawidłowo stosowanej diecie, z ograniczeniem białka do 0.5 - 0.8g/kg
m.c., objawy choroby cofają się stosunkowo szybko. Oznaki poprawy widać już
po kilkunastu dniach, jednak cały czas ważna jest kontrola parametrów
biochemicznych i klinicznych, ze względu na możliwość powikłań spowodowanych
np. kamicą żółciową lub chorobą pasożytniczą. W przeważającej części
przypadków stan chorych ( nawet ciężko) jest znacznie lepszy już po 2 - 3
miesiącach. Pełne wyleczenie następuje w czasie krótszym niż rok. Pacjenci,
którzy przeszli marskość wątroby nigdy nie wracają już do poprzedniego
modelu żywienia pamiętając o swoich cierpieniach. Niestety większość chorych
w Polsce nadal skazana jest na choroby bez nadziei wyleczenia.
Lek. med. Przemysław Pala
-----
CHOROBA REUMATYCZNA
Układ ruchu jest szczególnie narażony na miejscowe i ogólne stany zapalne i
urazy. Choroby reumatyczne pozostają najczęstszą przyczyną bólu i
upośledzenia czynności narządu ruchu. Stany zapalne powstające na skutek
patologicznej aktywacji układu immunologicznego są przyczyną wielu
układowych chorób tkanki łącznej. Infekcje zaś powodują powstawanie między
innymi gorączki reumatycznej i odczynowego zapalenia stawów. Przebiegające
w tkankach narządu ruchu procesy niszczenia i odnowy mają najważniejsze
znaczenie dla powstawania i rozwoju ostecartozy, zmian okołostawowych
i pourazowych.
Ze względu na skomplikowane infekcje czynników środowiskowych, genetycznych
i stresu nadal nie ma wyjaśnienia przyczyny powstania chorób reumatycznych.
Rozpoznanie w reumatologii opiera się głównie na wywiadach, badaniu
fizycznym z wykorzystaniem zdjęć rentgenowskich, tomografii komputerowej,
rezonansu magnetycznego i badań laboratoryjnych. Klasyfikacja chorób
reumatycznych jest bardzo rozbudowana, obejmuje liczne jednostki chorobowe
takie jak uogólnione choroby tkanki łącznej, zapalenie pochewek ściągniętych
i klatek maziowych, zaburzenia neuropatyczne, zmiany okołostawowe i inne.
Leczenie rzadko ma charakter przyczynowy, np. przy użyciu antybiotyków leczy
się przyczynowo gorączkę reumatyczną wywołaną infekcją. W zdecydowanej
większości chorób nie ma uniwersalnego leku przynoszącego poprawę w
chorobach reumatycznych. Leczeniem najczęściej zajmują się całe zespoły
specjalistów, reumatolodzy, fizykoterapeuci, ortopedzi, specjaliści w
dziedzinie zwalczania bólu, rehabilitanci. Skuteczność takich leków jak
przeciwzapalne, pochodzenia sterydowego, preparaty złota, cała gama środków
przeciwzapalnych nowej generacji i innych specyfików, którymi zasypywany
jest rynek apteczny jest ograniczona, działania uboczne nie zawsze natomiast
dobrze poznane. Niekiedy trzeba uciekać się do metod operacyjnych z
wszczepieniem sztucznych stawów włącznie. Ogólnie można stwierdzić,
że leczenie przynosi poprawę najczęściej krótkotrwałą i trzeba je stosować
stale.

dr n. med. Aleksander Grigorjew

Od dawna wiadomo już, że w chorobach reumatycznych dochodzi do zwiększonej
produkcji przeciwciał skierowanych przeciwko tkance łącznej, z której
zbudowane są chrząstki stawowe. Odkrycie tego faktu zmieniło podejście
lekarzy do tej grupy chorób, ponieważ uznano, że odnaleziono czynnik
wywołujący je. Przeciwciała to naturalne białka, które wykorzystywane są do
niszczenia ciał obcych wewnątrz organizmu. Dzięki zdolnościom do wytwarzania
tych białek człowiek posiada możliwość samoobrony przeciw bakteriom i
wirusom. W czasie zakażeń miano przeciwciał wzrasta wyraźnie, a mimo to nikt
nie uważa ich za przyczynę takich chorób jak angina czy grypa wprost
przeciwnie ogólnie wiadomo, że to drobnoustroje są za nie odpowiedzialne.
Te same przeciwciała powodują w chorobach reumatycznych uszkodzenie stawów,
ale podobnie jak w zakażeniach to nie one są przyczyną wystąpień tej
patologii. Logicznym wydaje się fakt, że skoro organizm niszczy własne
tkanki, to muszą one mieć nieprawidłową strukturę i są błędnie rozpoznawane
przez układ odpornościowy. Postępujący proces niszczenia powoduje z drugiej
strony patologiczny przerost chrząstek stawowych, co z kolei nasila reakcję
immunologiczną i powstaje tzw. "błędne koło". Ponieważ budowa chrząstek jest
nieprawidłowa to nie spełniają one właściwie swej roli w stawie. Parametry
fizykalne tkanek (tzn. elastyczność, twardość) są inne niż w narządach
zdrowych, co jest przyczyną ich dysfunkcji. Substancją, z której zbudowane
są kości, chrząstki i więzadła jest kolagen białko o skomplikowanej
strukturze, którego produkcja wymaga uruchamiania wielu procesów
biochemicznych. Potrzebne są odpowiednie substraty. Brak pełnego
zaopatrzenia w substancje wyjściowe powoduje, że produkt końcowy (chrząstka)
jest niepełnowartościowy i błędnie rozpoznawany przez układ immunologiczny.
Oczywiście opisane powyżej procesy są znacznie bardziej skomplikowane,
a wszystkie ich etapy niemożliwe do opisania, wiadomo jednak, że bez
znajomości przyczyny wyjściowej tych chorób współczesna medycyna
nie potrafi ich leczyć i końcowym etapem większości kuracji jest ciężkie
upośledzenie funkcji narządu ruchu.
Żywienie optymalne jest jedyną przyczynową metodą leczenia chorób
z autoagresji, w tym również reumatycznych, ponieważ powoduje usunięcie
czynnika wyjściowego. Odpowiednie zaopatrzenie organizmu umożliwia szybką
przebudowę tkanek i radykalne zmniejszenie dolegliwości. Mimo, że postęp
zdrowienia jest powolny i może trwać miesiącami, to objawy ustępują w
sposób niewiarygodnie szybki. Subiektywne odczucia pacjentów są dla mnie
najważniejszym wskaźnikiem procesu terapeutycznego.
Podstawowym wskaźnikiem laboratoryjnym ustępowania choroby jest OB.,
który szybko obniża się w pierwszych tygodniach żywienia optymalnego.
OB określa aktywność stanu zapalnego i w chorobach reumatycznych wynosi
zwykle 40-80. Ponieważ przebudowa w stawach rozpoczyna się od zewnętrznych
warstw chrząstek, to stan zapalny zmniejsza się szybciej niż ich morfologia,
co jest spowodowane bezpośrednim kontaktem błony maziowej z przeciwciałami.
W połączeniu z żywieniem optymalnym w Jastrzębiej Górze stosujemy oczywiście
prądy selektywne, co radykalnie przyspiesza powrót do zdrowia. Zmniejszenie
lub ustąpienie dolegliwości bólowych notuje się zwykle już w pierwszym
tygodniu leczenia, utrzymuje się ono trwale i praktycznie nie spotyka się
zaostrzenia choroby u osób prawidłowo stosujących żywienie optymalne.
Poprawę udaje się osiągnąć u każdego pacjenta, tak, że zazwyczaj cofają się
nawet deformacje stawowe znacznego stopnia, można to łatwo zauważyć na
stawach międzypaliczkowych rąk. Niestety nie zawsze możliwe jest wyleczenie
zmian bardzo zaawansowanych, gdzie dochodzi do zaniku błony maziowej
w stawie, co jest stanem trudnym do oceny i postawienia rokowań w przypadku,
gdy na radiogramie widoczne są cechy zrostu kostnego w stawie, pomocne może
być już tylko leczenie operacyjne, jednak takich zmian nie spotyka się
często.
W leczeniu chorób reumatycznych poza żywieniem optymalnym można również
stosować inne formy fizykoterapii (kąpiele, krioterapia, elektroterapia
i inne), ale nie przynoszą one nawet w przybliżeniu tak dobrych efektów,
jak prądy selektywne. Stanowczo przeciwwskazany jest wysiłek fizyczny
powodujący wystąpienie dolegliwości bólowych w stawach, gdyż powoduje on
mechaniczne uszkodzenie elementów łącznotkankowych stawu.
lek. med. Przemysław Pala
--------------------------------------Koniec cytatu.

Pozdrawiam
Krystyna

83. Data: 2003-08-30 12:57:11

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie bierzesz w ogole pod uwage ze to DO byla zla?
> Dlaczego od razu zakladasz ze rodzice cos zepsuli?

mam inne doświadczenia w tej sprawie własne doświadczenia powstałe na
błędach które sam popełniałem i samemu udało mi się je wyeliminować ,
Cukrzyca to poważna choroba i głupotą jest sądzić że umie się wyleczyć kogoś
z cukrzycy po przeczytaniu kilku książek

Dlaczego u
> Optymalnych mozna zauwazyc charakterystyczne dla ruchow sektowych
> przyjmowania swiata na wiare, lecz bez odrobiny pokory wobec wiedzy.

mówisz jakbyś był z sekty ;)))

> To co napisales i co pisza twoi koledzy, opiera sie na wierze, bo skad
> mozesz wiedziec ze DO nie byla przyczyna tych zaburzen? Zadna metoda,
> nawet najwspanialsza nie jest idealna, a wy wierzycie ze tak jest i
> jesli ktos na DO zacznie zle sie czuc znaczy sie ze zle ja stosuje.
> Dlaczego nie wezmiecie pod uwage ze to DO jest dla niego zla?

wierzyłem że wiele chorób jest nieuleczalnych , teraz wiem że to nieprawda ,
ty też możesz sprawdzić nie musisz wierzyć lub nie

> A co z glukoneogeneza, zagrozeniem kwasica ketonowa... i wiele innych
> pytan.

to są właśnie trudności w początkowym okresie przy przestawianiu organizmu
na DO , trzeba wiedzieć jak sobie z tym poradzić i jak reagować , czyli mieć
doświadczenie

Czy DO zapewnia wyleczenie chorym z iloscia czynnych komorek beta
> ponizej 5 % ktorzy w naszych warunkach zdarzaja sie coraz czesciej?

zapotrzebowanie na insuline jest różne u ludzi , jednemy wystarczy 5% innemu
10% może być za mało, insulina jest niezbędna człowiekowi i jeżeli trzustka
jest zniszczona w takim stopniu że nie nadąża na DO to trzeba niewielkie
ilości insuliny podać z zewnątrz ,

> (wieksza aktywnosc procesow autoimmunologicznych).
>
> Prosilbym o dostep do powaznych danych naukowych dotyczacych tych spraw,
> ktore ulatwia mi zrozumienie mechanizmu zbawiennego dzialania DO w
> cukrzycy typu I. Dziekuje.

No jeżeli jesteś lekarzem to skontaktuj się z Arkadią w Jastrzębiej Górze ,
oni mają najwięcej przypadków wyleczenia T1 szczególnie u dzieci

Slawek

84. Data: 2003-08-30 13:02:55

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <m...@p...postem> napisał w wiadomości

> To nie jest ich rola! ONi zajmuja sie diagnostyka i leczeniem
> nowotworow.

no to czy po zdiagnozowaniu nowotworu mogliby sprawdzić wpływ żywienia
optymalnego w leczeniu nowotworów ???

> PS Ale moze jakis lekarz optymalny , jesli ma takie obserwacje, opisalby
> przypadek kazuistyczny, poparty konkretnymi wynikami badan.

A myślisz że tacy lekarze ukrywają to przed światem medycyny ???

Slawek

85. Data: 2003-08-30 13:06:37

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:biq6t2$7vh$1@inews.gazeta.pl pisze:

> A myślisz że tacy lekarze ukrywają to przed światem medycyny ???

Skoro nie ukrywaja, to znaczy ze takich przypadkow nie ma. Inaczej
(szczegolnie w przypadku wyzdrowien niejednostkowych) bylaby to sensacja na
miare tego, co w kaciku "Nauka" w Wyborczej (wczorajszej lub dzisiejszej,
nie chce mi sie tylka ruszyc by sprawdzic) mozna wyczytac. Facet odzyskal
czesciowo wzrok po ponad 20 latach bycia niewidomym dzieki przeszczepowi
komorek macierzystych. Czy Kwasniewski potrafi cos takiego, czy tylko umie
krytykowac medycyne konwencjonalna?

86. Data: 2003-08-30 13:14:15

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bioc7c$ls3$1@inews.gazeta.pl,
slawek <slawekopty(usun)@gazeta.pl> typed:

> no nie wiem czy wiesz ale to była galaretka;))) ech nie smakowała ci
> i to dlatego :(((

Jeszcze nie robilam, od dwoch dni mecze sie z ogromna iloscia winogron
dzialkowych, jak juz je wyklaruje na dobry sok to dopiero bede sie bawic z
zelatyna i smietana. Ale fakt jest faktem - to, na co podales przepis to
smietanowiec, bardzo smaczne zastepstwo dla sernika na zimno =] Baza
smietanowca jest sok lub moszcz (zalezy od rodzaju owocow) zageszczony
zelatyna i smietana i pozostawiony do zastygniecia. Podawany prosto z
lodowki jest lepszy od najlepszych lodow =]

www.dieta-optymalna.info/forum lub serwer news - news.dieta-optymalna.info

Pozdrawiam,
Karola

87. Data: 2003-08-30 14:17:41

Od: "daniel figlarz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://arkadiakrotoszyn.webpark.pl
Tomaszu, zajrzyj na tą stronę. Myślę,że ten lekarz jest w stanie Ci wiele
wyjaśnić

88. Data: 2003-08-30 14:38:10

Od: Tomasz Pyter <x...@m...pl.antyspamer> szukaj wiadomości tego autora

In article <biqbm5$l05$1@inews.gazeta.pl>, d...@N...gazeta.pl
says...
> http://arkadiakrotoszyn.webpark.pl
> Tomaszu, zajrzyj na t? stronę. My?lę,że ten lekarz jest w stanie Ci wiele
> wyja?nić

Co sadze o tym lekarzu napisalem w innym watku "DO dla kardiologow"

Tomek

89. Data: 2003-08-30 17:44:07

Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> no to czy po zdiagnozowaniu nowotworu mogliby sprawdzić wpływ żywienia
> optymalnego w leczeniu nowotworów ???

Wiesz, mysle,ze jest ku temu kilka przeszkod.
1.jak wiesz w onkolgii wazny jest czynnik CZASU
2.lekarze pracujacy w CO pracuja zgodnie ze standardami postepowania w danej
jednostce chorobowej,sa to standardy opracowane albo przez zespoly krajowe
albo sa to procedury miedzynarodowe,wiec nie moga nagle tego zaprzestac
3.pacjent na to musi wyrazic zgode,by zaprzestac tradycyjnego leczenia a
zastosowac DO do tej pory nie udokumentowana konkretnymi wynikami w danej
jednostce chorobowej
i pewnie jest jeszcze kilka innych punktow ktore by musialy byc
spelnione..chyba ze
1.pacjent ma zdiadnozowany nowotwor i nie wyraza zdgody na proponowane
leczenie i sam podejmuje DO a lekarze go w miare kontroli obserwuja i moze
znajdzie sie ktos ,kto zechce potem to opisac.
2.lekarz ma prywatny gabinet,przychodnie, klinike i pacjenci sie do niego
zglaszaja z rozpoznaniem a on ich obserwuje...
inaczej:
1. gdy DO nie sprawdzi sie i pacjent umrze-lekarz bedzie scigany przez
prokuratora za to,ze nie skorzystal ze wspolczesnych osiagniec nauki i nie
leczyl pacjenta zgodnie ze standardami
2.chyba zaden czlowiek-moze sie tu myle, w obliczu szybko nadchodzacej
smierci- nie zechce byc ochotnikiem , by dac sie obserwowac, tak z wlasnej
dobrej checi, bez wymiernych korzysci, by wniesc wklad do nauki
3.lekarz nie moze do tego zmusic pacjenta.....ogladalam niedawno makabryczny
program na tv satelitarnej-wspomnienia lekarza, ktory "cwiczyl" na wiezniach
obozow koncentracyjnych-wykonywal "sekcje" jeszcze zywych ludzi.Bez
znieczulenia.makabra brrr.

Wiec to chyba nierealne-taka obserwacja w chorobach nowotworowych....Ale sa
obserwacje w SM, w cukrzycy, w astmie oskrzelowej i naprawde dziwie sie,ze
nikt tego nie publikuje jako przypadek kazuistyczny....Hafsa marzaca o
przeczytaniu wiarygodnego artykulu o wplywie DO na leczenie chorob.

--
Moj adres: h...@g...pl

'Odważny jest ten, kto kontroluje się w gniewie.'

90. Data: 2003-08-30 23:55:37

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> Wiesz, mysle,ze jest ku temu kilka przeszkod.
> 1.jak wiesz w onkolgii wazny jest czynnik CZASU

wiem

> [...]
> albo sa to procedury miedzynarodowe,wiec nie moga nagle tego zaprzestac

nie chodzi o zaprzestanie postępowania zgodnego ze standardami , powiedzmy
że moznaby obserwować przebieg choroby nowotworowej , oczywiście lecząc ją
zgodnie ze standardmi i wprowadzić u ludzi zainteresownych żywienie
optymalne

> 3.pacjent na to musi wyrazic zgode,by zaprzestac tradycyjnego leczenia a
> zastosowac DO do tej pory nie udokumentowana konkretnymi wynikami w danej
> jednostce chorobowej

absolutnie nie nalezy zaprzestawać leczenia !!!!!!!!!!

> [...]
moze
> znajdzie sie ktos ,kto zechce potem to opisac.

może się znajdzie

> 2.lekarz ma prywatny gabinet,przychodnie, klinike i pacjenci sie do niego
> zglaszaja z rozpoznaniem a on ich obserwuje...
> inaczej:

odpada , nie może obserwować ludzi śmiertenie chorych i nic nie robić

> 1. gdy DO nie sprawdzi sie i pacjent umrze-lekarz bedzie scigany przez
> prokuratora za to,ze nie skorzystal ze wspolczesnych osiagniec nauki i nie
> leczyl pacjenta zgodnie ze standardami

oczywiście już mówiłem że to niemożliwe

> 2.chyba zaden czlowiek-moze sie tu myle, w obliczu szybko nadchodzacej
> smierci- nie zechce byc ochotnikiem , by dac sie obserwowac, tak z wlasnej
> dobrej checi, bez wymiernych korzysci, by wniesc wklad do nauki

no tutaj to można polemizować , niektórym ludziom medycyna daje np. 2
miesiące życia itp. więc nie mają nic do stracenia :((

> 3.lekarz nie moze do tego zmusic pacjenta.....

do leczenia tradycyjnego też nie może zmusić

No właśnie ja też kiedyś się dziwiłem

Slawek

Siemię raz jeszcze
Co mi pozostaje?