nietypowy problem z kominkiem

1. Data: 2004-11-27 14:27:31

Temat: nietypowy problem z kominkiem
Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

mam powazny problem, moze ktos cos zasugeruje, bo moje pomysly juz sie
skonczyly. kominiarz tez sie drapie w glowe...
najpierw fakty:
1. drzewo jest wysuszone (1 rok) - dab
2. doplyw powietrza z zewnatrz jest porzadny
3. pale juz 3 sezon, az do tego nie bylo problemow.
4. ciag jest porzadny (slychac jak powietrze przeplywa przez wlot, wciaga i
gasi plomien zapalki jak przystawie)
5. komin jest drozny (stwierdzone przez kominiarza) i na odpowiedniej
wysokosci (powyzej kalenicy, choc niezbyt duzo - jakies 30-40 cm, w poziomie
w odleglosci okolo metra)

niby wszystko ok... a jednak. po rozpaleniu dym zamiast w komin - idzie do
mieszkania kazda mozliwa szczelina. po uchyleniu (ostroznym, powolnym)
drzwiczek momentalnie wali dymem do srodka. z komina jak popatrzec na
zewnatrz to cos slabo leci. no i oczywiscie nie pali sie, ewentualnie pali
bardzo slabo. jak uda sie rozpalic mocno (kosztem zadymionego salonu), to po
zamknieciu drzwiczek zaraz przygasa i ze zdwojona sila probuje sie wydostac
do srodka domu zamiast do komina (momentami nawet przez wlot powietrza).
zadne zabiegi typu uchylanie/roszczelnianie okien nie pomagaja. wyglada na
to ze przez komin spokojnie przelatuje zwykle powietrze, ale dym juz nie
chce... czary czy jest jakies zjawisko fizyczne to tlumaczace? ewentualnie
nie jest to kwestia dymu tylko jego temperatury.

jedyny problem jakis stwierdzil kominiarz to bardzo mokry komin w wewnatrz -
mozliwe ze przez daszek (moze skraplalo sie na nim i splywalo do srodka).
daszek zdjalem, nic sie nie zmienilo. komin pewnie musi wyschnac tylko jak
ma to zrobic kiedy zupelnie nie da sie w nim palic... zreszta nie chce mi
sie wierzyc zeby tylko sama wilgoc powodowala az takie jazdy.
jakies pomysly, moze podobne doswiadczenia?

wojtek

1. Data: 2004-11-27 15:09:24

Temat: Re: nietypowy problem z kominkiem
Od: "Zyper#Findler" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto Ci montował ten kominek?
Najlepiej zapytaj tegoz własnie fachowca od montazu.

U mnie sprawdzali czy ciagnie specjalna "racą" co dawała czerwony dym. Moze
kominarz sie nie zna.... az tak dobrze.
Nie wiem.

Pozdro
ZYperF

1. Data: 2004-11-27 17:46:08

Temat: Odp: nietypowy problem z kominkiem
Od: "Robert" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> 5. komin jest drozny (stwierdzone przez kominiarza) i na odpowiedniej

A czy rura łącząca wkład kominka z kominem też jest drożna ??
Robert

1. Data: 2004-11-27 18:15:22

Od: "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> niby wszystko ok... a jednak. po rozpaleniu dym zamiast w komin -
> idzie do mieszkania kazda mozliwa szczelina. po uchyleniu (ostroznym,
> powolnym) drzwiczek momentalnie wali dymem do srodka. z komina jak

Przewod kominowy jest zatkany. Moze jest jakis otworek, ktory powoduje
powstanie cugu, ale nie wystarcza to na rozpalenie ...

--
Krzysiek, Kraków, http://www.krzysiekpp.prv.pl/

1. Data: 2004-11-27 18:46:13

Od: Wwa <w...@t...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Cześć wojtek

Po pierwsze i najważniejsze aby był prawidłowy ciąg pierwsze rozpalenie
wykonuje się rozpalając przy otwartym oknie gazety, które spalając się
ogrzewają komin, następnie rozpalanie wykonuje się już normalnie. Takie
ogrzewanie komina przy pierwszym rozpalaniu musi być powtarzane po
każdej dłuższej przerwie w korzystaniu z kominka.
Napisz czy pomogło. Pozdrawiam Wwa

1. Data: 2004-11-28 09:12:49

Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy rura łącząca wkład kominka z kominem też jest drożna ??

tak.

wojtek

1. Data: 2004-11-28 10:15:27

Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogrzewanie komina przy pierwszym rozpalaniu musi być powtarzane po
> każdej dłuższej przerwie w korzystaniu z kominka.

to juz oczywiscie probowalem, bez rezultatu. gazety sie spalaja, dym z nich
idzie nawet w komin. wypalilem tak 3/4 rzeczpospolitej :) po czym
przystapilem do rozpalenia drewna... skutek ten sam co wczesniej, dym leci
na salon zamiast do komina. juz naprawde glupieje, moze rzeczywiscie komin
nie jest dostatecznie drozny. zobacze co kominiarz jutro powie, ma sie
zjawic.

wojtek

1. Data: 2004-11-28 11:59:50

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Jakobczyk" wrote in message...
<...>
> jakies pomysly, moze podobne doswiadczenia?

Hmmm... moze palne zaraz glupote... ale z dziecinstwa pamietam, ze takie cos
sie dzialo u dziadkow w piecu kaflowym... i wtedy sp. sasiad dziadka majster
od piecow bardzo znany, stwierdzil, ze gdzies tam w kominie czy rurze
powstala poduszka powietrzna, czy jakos tak on to nazwal... a usuwal takie
cos chyba wlasnie zapalajac cos w kominie czy jakos tak...
Sorki za mgliste wywody, ale tylko tyle pamietam...

Bozenka :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-11-28 12:04:38

Od: "andy" <andyro @ poczta. onet .pl> szukaj wiadomości tego autora

> to juz oczywiscie probowalem, bez rezultatu. gazety sie spalaja, dym z
nich
> idzie nawet w komin. wypalilem tak 3/4 rzeczpospolitej :)

Cudów nie ma, dym z gazety taki sam jak z drewna i musi isc w komin, moze za
mało tych gazet palisz ?, spróbuj spalic jakis karton, musisz zagrzac
przewód kominowy, warunki atmosferyczne , duża wilgotność powietrza mają
wpływ na "ciąg" komina.

1. Data: 2004-11-28 12:52:57

Od: Wwa <w...@t...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli masz możliwość włożenia gazet bezpośrednio do komina i podpalenia
ich to jest to świetny sposób ogrzania komina. Nie trzeba palić bardzo
dużo gazet tylko kilka po kolei aż w kominie wytworzy się ciąg. Jeżeli
nikt nie zrobił ci dowcipu w postaci przykrycia komina szybą, zatkania w
inny sposób to ogrzanie komina ZAWSZE skutkuje, Gdy będziesz sprawdzał
komin od góry możesz ogrzać go spalając w nim gazety.
Wwa

izolacja
Zatrzymany licznik elektryczny
naprawa zmywarki