oscypek

1. Data: 2003-03-13 08:58:20

Temat: oscypek
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja dzis serowo bede pisac :-)
Ale moja matula zostala obdarowana znaczna iloscia tego sera od jakiegos
gorala. Jest to typowy owczy oscypek. Ma tego podobno 5 sporych kulek i
gosci imieninowych w sobote ;) i tu ja sie pytam. Czy jadl ktos smazony
oscypek? W sensie jajko i bulka tarta, w to oscypek i na tluszcz. Mysle
ze moze byc dobry. I drugie pytanie. Czy taki oscypek mozna usmazyc
wczesniej? Wiem ze caly urok sera polega na tym ze moze wyplynac - ale
czy oscypek sie tak roztopi? Jesli tak to kolejne pytanie. Czy mozna
taki oscypek usmazyc wczesniej a nastepnie wlozyc go do naczynia
zaroodpornego i przed pozdaniem zagrzac w piekarniku?
A jesli to wszystko nie wyapli to ma ktos pomysl co zrobic z tym
oscypkiem? Mama chce uraczyc tym gosci wiec moze jakas salatka?
Mam nadzieje ze pomozecie :-)
walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-13 09:30:46

Temat: Re: oscypek
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> A jesli to wszystko nie wyapli to ma ktos pomysl co zrobic z tym
> oscypkiem? Mama chce uraczyc tym gosci wiec moze jakas salatka?
> Mam nadzieje ze pomozecie :-)

Jak wróciłam z Bukowiny z oscypkami to robiłam kotlety z zawiniętym
oscypkiem w środku... Jak dla mnie były super, ale uwaga absolutnie nie
wolno solić mięsa, bo oscypki są dość słone.
Była to pierś kurczacza rozpłaszczona, ubita, zawinięta na oscypku jak
zrazy, panierowana jak schabowy i usmażona.
W takiej wersji na pewno można odgrzewać. Różnica w smaku nie byłą zbyt
istotna.
Oscypek się roztapia na miękki, ale nie na lejący.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-03-13 10:09:41

Temat: Odp: oscypek
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oscypek z patelni w panierce jest b. smaczny!!!! Myślę, że można go po
usmażeniu wsadzić jeszcze do piekarnika w naczyniu żaroodpornym. Nie
powinien się rozlać, bo jest twardawy.
Co do sałatki, to może chrupiącą np. z cykorii lub kapusty pekińskiej?
Pozdrawiam serdecznie i życzę udanej i smakowitej imprezy!
Kasia

1. Data: 2003-03-13 10:11:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Mar 2003 09:58:20 +0100, "walkie!"
<w...@w...net.pl> wrote:

> [...]
>A jesli to wszystko nie wyapli to ma ktos pomysl co zrobic z tym
>oscypkiem? Mama chce uraczyc tym gosci wiec moze jakas salatka?

ktos tylkonie pamietam kto, pisal o panierce do kotletow, do
ktorej byl dodany starty oscypek...bardzo to brzmi
ciekawie...moze?

Pierzu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-13 10:15:32

Temat: Re: Odp: oscypek
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia napisał:
> [...]
> Co do sałatki, to może chrupiącą np. z cykorii lub kapusty pekińskiej?
> Pozdrawiam serdecznie i życzę udanej i smakowitej imprezy!

Oooooo :-)
A mozesz podac skladniki takiej salatki? Ja zazwyczaj oscypek jadlam sam
lub z chlebem i nie bardzo moge sobie wyobrazic jak taka salatka mialaby
wygladac. Oscypek ma dosc dominujacy smak. Wiec nie wiem jaki sos czy
moze oliwa. Czy zrobic cos a la salatka grecka ino z oscypkiem? hmmm

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-13 10:18:38

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:

> Jak wróciłam z Bukowiny z oscypkami to robiłam kotlety z zawiniętym
> oscypkiem w środku... Jak dla mnie były super, ale uwaga absolutnie nie
> wolno solić mięsa, bo oscypki są dość słone.
Jak smakuje oscypek wiec doskonale. :-) Ja z Krakowa pochodze a 5 lat
mieszkalam w gorach :-)

> Była to pierś kurczacza rozpłaszczona, ubita, zawinięta na oscypku jak
> zrazy, panierowana jak schabowy i usmażona.
Hmmm czy oscypek nie zdominowal delikatnego miesa kurzego? Co myslisz o
zrobieniu mielonych z oscypkiem tak jak kiedys napisalas ze robisz z
rokpolem albo schabowych z kieszonka na ser?

> W takiej wersji na pewno można odgrzewać. Różnica w smaku nie byłą zbyt
> istotna.
> Oscypek się roztapia na miękki, ale nie na lejący.
A to cenna uwaga :-)

Dziekuje bardzo :-)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-13 10:34:56

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uz.ytkownik Krysia Thompson napisa?:

> ktos tylkonie pamietam kto, pisal o panierce do kotletow, do
> ktorej byl dodany starty oscypek...bardzo to brzmi
> [...]

Nawet bardzo! Ide teraz po skladniki do pizzy a potem pogugluje :-)
Dzieki :-)

------------------------------
walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet za;b bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-13 10:35:37

Temat: Odp: Odp: oscypek
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sałatka z cykorii:

Wersja I:
cykoria (trzeba wykroić takie białe przy łodydze, bo może być gorzkie)
ogórek kiszony (pokrojony w kostkę)
kukurydza z puszki
twarde jabłko (kostka)
sos vinigrette (czyli kilka kropel cytryny, musztara, oliwa z oliwek, sól i
pieprz - ja dodaje jeszcze wyciśnięty czosnek)

Wersja II (wypróbowany, b. smaczny, ze strony kuchnia.gery.pl)
cykoria (posiekać, oczywiście bez białego)
twarda gruszka (pokroić w kostkę)
kilka gałązek selera naciowego (zetrzeć na grubych oczkach tarki)
ser pleśniowy (np. rokpol)
orzechy włoskie (moja wariacja :)))
majonez

Jak coś mi się jeszcze przypomni, to napiszę
Pozdrawiam serdecznie
Kasia

1. Data: 2003-03-13 11:08:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Mar 2003 11:34:56 +0100, "walkie!"
<w...@w...net.pl> wrote:

>Uz.ytkownik Krysia Thompson napisa?:

>Nawet bardzo! Ide teraz po skladniki do pizzy a potem pogugluje :-)
>Dzieki :-)
>
>------------------------------

ale nie wiem, czy aby gugiel Ci w tym pomoze, bo pierwsze primo -
nie pamietam kto i gdzie o tym mowil...poza tym watek mogl byc w
stylu racuchy, albo co do wina czerwonego ;))))

pierzu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-13 12:40:45

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nie pamietam kto i gdzie o tym mowil...poza tym watek mogl byc w
> stylu racuchy, albo co do wina czerwonego ;))))

Sprobuje najwyzej bede improwizowac :-)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet za;b bywa wstawiony

Rokpol a pizza
murzynek, kokos i owoce?
kotlety mielone?
Perelki grupowe - ciasta, ciastka i inne slodkosci
cos wykwintnego?