piekarnik

1. Data: 2004-03-09 21:26:18

Temat: piekarnik
Od: "monia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Podczytuje grupe od niedawna i jestem poczatkujaca gospodynia :)
Ostatnio duzo pieke i nie moge poradzic sobie z ustawieniem piekarnika
elektrycznego tak,zeby nie przypalal mi wierzchu ciasta ,zanim upiecze sie
jego srodek. Najwiekszy problem mam z pieczeniem sernika, ktory wymaga
dlugiego czasu i wysokiej temperatury i niestety zanim sie upiecze to
wierzch sie przypali ! Oczywiscie w piekarniku jest mozliwosc wylaczenia
"gory" , tylko czy wtedy ciasto dobrze sie upiecze ?

Jesli komus nie sprawi to problemu, to bardzo poprosze o porade :)

Pozdrawiam

Monika

1. Data: 2004-03-09 22:16:05

Temat: Re: piekarnik
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 9 mars 2004 ? 22:26:18, monia a écrit :

> [...]
> wierzch sie przypali ! Oczywiscie w piekarniku jest mozliwosc wylaczenia
> "gory" , tylko czy wtedy ciasto dobrze sie upiecze ?

Nie wiadomo...

> Jesli komus nie sprawi to problemu, to bardzo poprosze o porade :)

Nakryj wierzch folia aluminiowa.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-03-09 23:34:59

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

monia wrote:

> [...]
> Ostatnio duzo pieke i nie moge poradzic sobie z ustawieniem piekarnika
> elektrycznego tak,zeby nie przypalal mi wierzchu ciasta ,zanim upiecze sie

Tak naprawdę, to oprócz ogólników (vel przykryj lub zwilż..) to są w
stanie pomóc Ci tylko użytkownicy tego konkretnego modelu kuchenki -
reszta to gdybanie

AE

1. Data: 2004-03-10 09:54:49

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monia" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wierzch sie przypali ! Oczywiscie w piekarniku jest mozliwosc wylaczenia
> "gory" , tylko czy wtedy ciasto dobrze sie upiecze ?

ja wlaczam tylko dol, wszystko cudnie sie piecze. gdy uzywalam grzania
gornego i dolnego mialam takie przygody jak ty

pzdr
marta

1. Data: 2004-03-10 14:12:30

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jego srodek. Najwiekszy problem mam z pieczeniem sernika, ktory wymaga
> dlugiego czasu i wysokiej temperatury i niestety zanim sie upiecze to
> wierzch sie przypali ! Oczywiscie w piekarniku jest mozliwosc wylaczenia

Miałam podobny problem. Doszłam w końcu do dwóch wniosków:
1) włączać górne grzaie dopiero po jakimś czasie
2) jak już za bardzo góra się zarumieni, przykryć papierem do pieczenia.
Pomaga.

Sasannka

PS. http://partner.wec.com.pl - Program Partnerski dla eleganckich
http://Przyjaciele.MniamMniam.pl - Program Partnerski dla smakoszy

1. Data: 2004-03-10 15:26:21

Temat: Re: piekarnik - podłączam się
Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monia" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam!

No to ja też mam pytanie:
Mam starą kuchnię gazową "Ewa" oczywiście z piekarnikiem i oczywiście bez
możliwości wyłączenia czegokolwiek oprócz dopływu gazu ;-). Notorycznie pali
mi się ciasto od spodu. Ktoś wie może co robię źle?

--
Pozdrawiam, Elske
GG# 5141425

1. Data: 2004-03-10 15:41:09

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pali
> mi się ciasto od spodu. Ktoś wie może co robię źle?

Nic nie robisz źle ;) Po przeprowadzce na własne mieszkanko ma identyczną. I
jak pierwszy raz wyjęłam z niej koszmarny zakalec zamiast babki to
przypomniałam sobie wszystkie problemy z takimi kuchankami... (w rodzinnym
domu wymieniliśmy taką z piekarnikiem na prąd i byłam przez wiele lat
szczesliwą twórczynią idealnie upieczonych ciast)

Niektóre mają taki "urok"... spalone na dole, prawie surowe na górze.
Niektórych ciast po prostu nie da się upiec ze względu na nieszczelność
kuchenki, niesamowitą różnicę temperatur w różnych miejscach kuchenki itp.

Polecam prodiż :D lub pieczenia małych ciasteczek. Oczywiście trzeba je
obracać w czsie pieczenia do góry nogami, by druga strona też się upiekła...

Jest wesoło :D

1. Data: 2004-03-10 15:43:34

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c2ncv6$hs7$1@news.onet.pl...

> Jest wesoło :D

Aha - faktycznie - zapowiada się mnóstwo rozrywki ;-). Jednakowoż twierdzę
że jakoweś rozwiązanie musi być, bo matka moja w raz ze swoją matką oraz
parę ton ciotek i kuzynek korzystało z tego typu kuchenek i piekły aż miło.
Hmm...

--
Pozdrawiam, Elske
GG# 5141425

1. Data: 2004-03-10 15:55:58

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> możliwości wyłączenia czegokolwiek oprócz dopływu gazu ;-). Notorycznie pali
> mi się ciasto od spodu. Ktoś wie może co robię źle?

Witam!
Miałam w swoim życiu już kilka kuchenek i z każdą był jakiś problem.
Jeżeli kuchenka pali od dołu, włóż pod blachę z ciastem dużą pełną blachę ,
która jest na wyposażeniu i
- nalej wody, która będzie co prawda parować, ale obniży temperaturę
- nasyp piasku i polej go wodą
u mnie pomogło.
pzdr.

1. Data: 2004-03-10 15:59:52

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Mar 2004 16:26:21 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Elske*, w
wiadomości news:<c2nc9o$er6$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> możliwości wyłączenia czegokolwiek oprócz dopływu gazu ;-). Notorycznie pali
> mi się ciasto od spodu. Ktoś wie może co robię źle?

A może spróbuj podłożyć od spodu jeszcze jedną blachę, albo coś...?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

kaktus
powtorne mrozenie???
tort urodzinowy?na 25 latek??
Okra z cielecina [P]