płyta ceramiczna mieszana 2+2

1. Data: 2008-06-27 07:13:30

Temat: płyta ceramiczna mieszana 2+2
Od: Daniel <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jakie sa za i przeciw mieszanej plyty ceramicznej, tzn 2 indukcje + 2
zwykle.
taki kompromis odpowiadalby mi bardzo, mozliwosc uzycia kilku garnkow
plus patelni, ktore mam i lubie.
ale czy wady nie sa dominujace?

pozdrawiam

Daniel

2. Data: 2008-06-27 13:16:53

Temat: Re: płyta ceramiczna mieszana 2+2
Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Daniel pisze:
> taki kompromis odpowiadalby mi bardzo, mozliwosc uzycia kilku garnkow
> plus patelni, ktore mam i lubie.
> ale czy wady nie sa dominujace?

Ja też stałem przed tym dylematem, ale po głębszym zastanowieniu się
oraz opiniach użytkowników, wybrałem płytę w pełni indukcyjną.

Płyty 2+2 w praktyce łączą w sobie wady obu płyt, zamiast ich zalet:

* aby korzystać z pól indukcyjnych, cały czas musisz mieć odpowiednie
naczynia a więc zakupy więc Cię nie miną.
* korzystając z pól tradycyjnych, nadal będziesz miał ślady przypaleń
po wykipieniu.

Tak więc w efekcie będziesz miał płytę na której nie każde naczynie się
sprawdzi, za to która będzie wymagać okresowego szorowania spalenizny.

Albo kup płytę z wszystkimi polami tradycyjnymi (oporowymi) albo z
wszystkimi polami indukcyjnymi. Jeśli wybierzesz pierwsze rozwiązanie,
zachowasz ulubione naczynia. Jeśli wybierzesz drugie, na pewno
znajdziesz na rynku naczynia nie gorsze od Twoich ulubionych a
przeznaczone do indukcji. Ja zakup płyty indukcyjnej wykorzystałem jako
świetną okazję by przetrzebić szafki kuchenne i odświeżyć ich zawartość.
Nawet moja żona się ucieszyła, bo gdy przyszło rewidować szafki znalazła
się masa niepotrzebnych garów, które tylko zajmowały miejsce. Mając
zmywarkę nie muszę mieć wielkiego zestawu garów.

Sebcio

3. Data: 2008-06-27 13:44:00

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Przy czym garnki do płyt indukcyjnych mają gorsze właściwości cieplne (obowiązkowa
wkładka z ferromagnetycznej stali,
będącej takim sobie przewodnikiem ciepła) niż dobre garnki z wkładką miedzianą lub
aluminium.
JaC

-----

4. Data: 2008-06-27 14:07:44

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:

> [...]
wkładka z ferromagnetycznej stali,
> będącej takim sobie przewodnikiem ciepła) niż dobre garnki z wkładką miedzianą lub

Ta cecha ma niewielkie znaczenie, ponieważ ciepło generowane jest w
objętości wkładki a więc w samym naczyniu. Dzięki temu straty ciepła są
dużo mniejsze, podobnie jak dużo mniejsza jest bezwładność całego
ogrzewanego układu. Poza tym w płycie indukcyjnej nie ma problemu z
niedopasowaniem powierzchni pola do powierzchni spodu naczynia.

Sebcio

5. Data: 2008-06-27 14:11:30

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Powiedz to patelni na naleśniki.
JaC

-----

6. Data: 2008-06-27 19:20:36

Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:
> Powiedz to patelni na naleśniki.

Powiedz to mi. Mam taką płytę.
Albo właściwie to nie pisz, bo nie umiesz.

--
AW

waska pralka - jaka wybrac?
Czyszczenie
ceny za malowanie - Łódź
Komin
ausland jobs www job im ausland de will im ausland arbeiten jobboerse lehrstellen