podwyzszone OB

1. Data: 2002-07-31 12:09:00

Temat: podwyzszone OB
Od: "DOSik" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisze z pewnym problemem, mam od wielu lat podwyzszone OB (16/22).
Jestem 46 - letnia kobieta. [a to oczywiscie nick syna :-)]

2. Data: 2002-07-31 12:33:51

Temat: Re: podwyzszone OB
Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DOSik" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pisze z pewnym problemem, mam od wielu lat podwyzszone OB (16/22).
> Jestem 46 - letnia kobieta. [a to oczywiscie nick syna :-)]

Witam.
Prawidłowy odczyn Biernackiego (OB) dla kobiet poniżej 60 r.ż. wynosi do
12 mm/h.
Jest wiele przyczyn podwyższonego OB.
Do fizjologicznego (prawidłowego) przyspieszonego opadania erytrocytów
dochodzi podczas : ciąży, miesiączki, w podeszłym wielu, po posiłku a nawet
gorącej kąpieli. Natomiast do "patologicznego" przyspieszonego opadania
dochodzi podczas wszelkich stanów zapalnych (ostre lub przewlekłe stany
zapalne), choroby reumatyczne, urazy, złamania, niedokrwistości. Niektóre
leki taki jak : morfina, metylodopa czy witamina A również podwyższają opad
krwinek. OB jest również przyspieszone w próbkach krwi z podwyższonym
stężeniem fibrynogenu ( białko uczestniczące w krzepnięciu krwi), alfa lub
beta globulin ( białka surowicy krwi).
Mariusz Maksiński - Technik Analityki med.

3. Data: 2002-08-01 10:00:37

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DOSik" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pisze z pewnym problemem, mam od wielu lat podwyzszone OB (16/22).
> Jestem 46 - letnia kobieta. [a to oczywiscie nick syna :-)]

Skoro od kilku lat jest takie OB i poza tym wszytko OK to niech sobie
bedzie. Nie leczy sie wynikow tylko chorych ludzi !!!

Re: Palenie marihuany.
Re: z PAP
wyrwane dwa zeby
zarazenie AIDS przez sline?