polewka

1. Data: 2002-06-07 10:03:35

Temat: polewka
Od: "Oli" <2...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś u rodziny na wsi jadłam zupę na śniadanie, którą nazywano polewką.
Nie wiem z czego była ( mleko kwaśne czy coś takiego) ale jadło się ją z
chlebem z powidłami i była pyszota....
Taka trochę lekko kwaśnawa... cudo...
niestety rodzina wymarła, przepis "poszedł" do grobu a żadne z żyjących
potomków go nie zna..
pomóżcie....
z góry dziękuję

1. Data: 2002-06-07 11:27:54

Temat: Re: polewka
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Taka trochę lekko kwaśnawa... cudo...
> niestety rodzina wymarła, przepis "poszedł" do grobu a żadne z żyjących

polewka to inna nazwa zupy. Musisz sobie przypomnieć, co w niej takiego
było.

Waldek

1. Data: 2002-06-07 11:37:43

Od: Aleksandra <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Taka trochę lekko kwaśnawa... cudo...
> niestety rodzina wymarła, przepis "poszedł" do grobu a żadne z żyjących

O rety, ja zawsze myslałam, że to to samo, co
czernina (czarnina). Zupa koloru bordo zrobiona z
krwi kaczki, z wisniami i różnymi takimi. Znam, bo
też ze wsi, kaszubskiej zresztą.
Jesli to to samo (może ktos potwierdzi), to
podrzucę przepis. (jesli po stwierdzeniu, z czego
jest, nadal zechcesz pichcić ;-) )
Pozdrawiam,
Gosia

1. Data: 2002-06-07 11:47:59

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czernina (czarnina). Zupa koloru bordo zrobiona z
> krwi kaczki, z wisniami i różnymi takimi. Znam, bo

Hi bo to tez jest nazywane polewką tyle że czarną i podawało się ją
kawalerom w geście zniechęcenia takiegoż do panny o którą się starał :))))
na terenie nie tylko kaszubskim :))

Aga

1. Data: 2002-06-07 12:30:25

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oli <2...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Taka trochę lekko kwaśnawa... cudo...
> niestety rodzina wymarła, przepis "poszedł" do grobu a żadne z żyjących

Moze to polewka jak u mojej babci w dawnym, przedwojennym kieleckim,
niedaleko Zaglebia, oczywiscie dawny zabor rosyjski.
Przekwaszone kwasne mleko gotuje sie, zeby sie ser zwazyl i zgotowal,
podtrzepac mlekiem z maka, zagotowac, uwazaj, zeby nie zagescic za bardzo,
wiec dodawaj zatrzepki powoli.
Sprobuj, nie kosztuje wiele jak nie wyjdzie.
A ten pomysl z chlebem z powidlami do niej wydaje mi sie swietny.

izabelski

1. Data: 2002-06-07 14:26:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 07 Jun 2002 13:37:43 +0200, Aleksandra
<a...@u...com.pl> wrote:

>O rety, ja zawsze mysla?am, ?e to to samo, co
>czernina (czarnina). Zupa koloru bordo zrobiona z
>krwi kaczki, z wisniami i ró?nymi takimi. Znam, bo
>te? ze wsi, kaszubskiej zreszt?.
>Jesli to to samo (mo?e ktos potwierdzi), to
>podrzuc? przepis. (jesli po stwierdzeniu, z czego
>jest, nadal zechcesz pichci? ;-) )
>Pozdrawiam,
>Gosia

to jest CZARNA polewka chyba, to co sie fatyganton odrzuconym
podaje ;))))

czerniny raczej sie nie imam, wole zupe czysto wisniowa

Krysia

a takie z kwasnego mleka to mi cos bladzi po glowie jako takie
kwasne mleko na goraco...wspomnienia mam metne, co oznacza, ze
nie zrobilo na mnie wrazenia, niestety...
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-07 15:02:41

Od: "Ziuty" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oli" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie wiem z czego była ( mleko kwaśne czy coś takiego) ale jadło się ją z
Zadzwoniłam do mamy, bo ona robi przepyszną polewkę, i oto masz:
zagotować ok. pół szklanki wody, do gotującej powoli wlewać 2-3 szkl.
maślanki wymieszane z 1,5 łyżki mąki, mieszając doprowadzić do wrzenia,
wyłączyć gaz, polewkę osolić do smaku, i dolać śmietanki też do smaku, żeby
nie była za kwaśna (to zależy od tego, jak kwaśna była maślanka). Mama na
talerze kroi w kostkę biały ser, zalewa polewką i jemy to z chlebem z
masłem.Pyszności , mówię Wam.
Smacznego - Ania

1. Data: 2002-06-07 19:56:44

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zadzwoniłam do mamy,
[...].Pyszności , mówię Wam.
> Smacznego - Ania

też zadzwoniłam do Mamy i uzyskałam dokładnie taki sam przepis na polewkę.
My oprócz białego sera pokrojonego w kostkę do polewki dodajemy smoażone
ziemniaki. Pychotka.. Uwielbiam to. Smacznego

Ania :))

FAQ- odchudzanie - odp
suszenie miesa - odp
(P) marynata na grila