półpasiec

1. Data: 2009-07-05 20:01:53

Temat: półpasiec
Od: TrialUser <t...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

witam grupowiczów,
mam pytanie dotyczące ewentualnego zarażenia się półpaścem od znajomego,
który go posiada, widzieliśmy się na spotkaniu 2 razy w ciągu tygodnia,
pytam gdyż dowiedziałem się, że okres pojawienia sie przypada na 3-5
tygodni, a to wtedy planujemy urlop no i wiadomo ....,
czy można jakoś się jeszcze zabezpieczyć, przebadać pod kątem
potencjalnego zachorowania?

pozdrawiam
trial

2. Data: 2009-07-05 21:10:28

Temat: Re: półpasiec
Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tygodni, a to wtedy planujemy urlop no i wiadomo ....,
> czy można jakoś się jeszcze zabezpieczyć, przebadać pod kątem

Teraz pytanie: chorowałeś wcześniej na ospę? Jeżeli nie to jest to ten sam
wirus co wywołuje półpaśca i może wyskoczyć jako ospa.
Ja na żadną z tych chorób nie chorowałam i mając kontakt z domownikiem
chorym na półpaśca po 3 tygodniach dostałam ospę.

3. Data: 2009-07-05 21:24:34

Od: TrialUser <t...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

aga pisze:

> [...]
> Ja na żadną z tych chorób nie chorowałam i mając kontakt z domownikiem
> chorym na półpaśca po 3 tygodniach dostałam ospę.

w dzieciństwie chorowałem na ospę,

trial

4. Data: 2009-07-05 21:34:11

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga pisze:

> [...]
> Ja na żadną z tych chorób nie chorowałam i mając kontakt z domownikiem
> chorym na półpaśca po 3 tygodniach dostałam ospę.

Ja chodziłam z półpaśćcem do swojej niemłodej matki, córka natomiast nie
chorowała na ospę i też się nie zaraziła...a ja przechodziłam to
strasznie! Do tej pory mam pozostałości, szczególnie dyskopatię kręgosłupa L5.

--
animka

5. Data: 2009-07-05 21:38:40

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga pisze:

> [...]
> Ja na żadną z tych chorób nie chorowałam i mając kontakt z domownikiem
> chorym na półpaśca po 3 tygodniach dostałam ospę.

Niech ten chłopak pójdzie do lekarza, bierze proszki Hewiran (czy jakoś
tak), smaruje te chore miejsca maściami zowiraxopodobnymi (bo tańsze).
Mnie na dzień wychodziła jedna tubka.

--
animka

6. Data: 2009-07-05 22:31:13

Od: "Jacek Buda" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

TrialUser <t...@n...com> napisał(a):

> [...]
> tygodni, a to wtedy planujemy urlop no i wiadomo ....,
> czy można jakoś się jeszcze zabezpieczyć, przebadać pod kątem

jeśli chorowałeś na ospę to nic ci się nie stanie
Nie da się zarazić półpaściem od kogoś

7. Data: 2009-07-06 07:31:04

Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeśli chorowałeś na ospę to nic ci się nie stanie
> Nie da się zarazić półpaściem od kogoś

Mój ojciec miał ospę i zaraził sie półpaścem....

8. Data: 2009-07-06 07:31:35

Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
aga pisze:

> [...]

> Niech ten chłopak pójdzie do lekarza, bierze proszki Hewiran (czy jakoś
> tak), smaruje te chore miejsca maściami zowiraxopodobnymi (bo tańsze).

Ale o co chodzi?

9. Data: 2009-07-06 07:33:28

Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TrialUser" <t...@n...com> napisał w wiadomości

> w dzieciństwie chorowałem na ospę,

Na to nie ma rady i teraz już nic nie zrobisz.
Kiedy miales kontakt z ta osoba? Jak bliski?
Półpasiec jest małozaraźliwy i nawet mieszkająć z 'półpaścem' nie trzeba sie
zarazić nim - wszystko zależy od odporności Twojego organizmu.

10. Data: 2009-07-06 10:55:02

Od: Melisa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

TrialUser pisze:
> [...]
> tygodni, a to wtedy planujemy urlop no i wiadomo ....,
> czy można jakoś się jeszcze zabezpieczyć, przebadać pod kątem

Ani zabezpieczyć, ani przebadać; trzeba mieć kiepski system
odpornościowy, aby się półpasiec uaktywnił. Jeśli nie jesteś chory,
osłabiony - nic Ci nie grozi. Moja mama dość długo i bardzo ciężko
chorowała na półpasiec, a pomimo wspólnego przebywania i kontaktu całej
rodziny (dorośli plus dzieci) nikt się w tym czasie nie zaraził.
Oczywiście, to nie jest reguła i gdyby pojawił się, chociaż jeden
swędzący pęcherzyk na Twoim ciele, skontaktuj się z lekarzem - wczesne
podanie leków jest dużo bardziej skuteczne.
--
Mel

zanik / niedorozwój mózgu
Co to za antyperspirant?
bolesne guzki
Fruktoza i melasa trzcinowa zamiast klasycznego cukru
Poszerzona przestrzeń podtwardówkowa u dziecka... :(