rzecz o herbatkach ziołowych

1. Data: 2009-07-06 06:45:09

Temat: rzecz o herbatkach ziołowych
Od: "jowar" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam dużo mówi się o zielonej herbacie.

Podobno w regionach gdzie zielona herbata jest rozpowszechniona
zachorowalność na raka jest mizerna bliska zeru, podobnie jak w regionach
gdzie ludzie jedzą ryby i region Francji tam z kolei spożywanie wina.

Co sądzicie o herbatkach ziołowych takich jak herbatka
- z szałwi ( oczywiście nie ekspresowa ale parzona z liści w torebce
produkowana przez najstarszą Polską firmę zielarska,

- z lipy

- z pokrzywy głogu itd.

Za czasów studiów i badania tych wywarów metodami chromatograficznymi
okazywało się

poziom antyutleniaczy polifenoli i innych dobroczynnych substancji jest tam
ogromny,

Co sądzicie o piciu tego prewencyjnie oczywiście nie co dzień z przerwami
ale raz dwa razy w tygodniu .

Mi to smakuje jest takie naturalne ale nie wiem czy zdrowe

I nie są to herbatki aromatyzowane

2. Data: 2009-07-06 08:49:17

Temat: Re: rzecz o herbatkach ziołowych
Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W skrócie:
Szałwia - działa antyseptycznie
Głóg dobry na serce
Lipa - napotnie, świetna przy infekcjach, katarach itd

Jasne, że popijać sobie można. Lepsze to napewno niż "zdrowe" herbaty
aromatyzowane.
Pozdr

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4219
(20090705) __________

3. Data: 2009-07-06 08:54:24

Od: "jowar" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Pani Marto :) żeś mnie pcieszyła :)

uważam ze takie cherbatki z naturalnych ziół oczywiście nie 5 dziennie
są znacznie lepsze niz te wszystkie wody truskawkowe cole itd

4. Data: 2009-07-06 11:33:42

Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

He he :) Wiadomo, że lepiej nie zapijać się ziółkami ale stosować je w
miarę potrzeby i z głową. Dlatego do codziennego użytku lepsza byłaby
zielona lub biała herbata albo meliska. Ta ostatnia daje smakowo spore
możliwości jeśli łączy się je z sokami oocowymi albo samymi owocami.
Z szałwią lepiej nie przesadzać bo zawiera estrogeny i dlatego kiedyś ją
stosowano przy babskich problemach. Szałwia w wersji świerzej jest
nieporównyalnie silniej działająca niż susz dlatego i na to trzeba zrócić
uwagę.
Nie zauważyłam wcześniej, że o pokrzywę pytałeś. Zakładam, że zalety znasz
to przypomnę tylko, żeby uważać bo jest moczopędna :)
Głóg obniża ciśnienie więc jeśli masz niskie to nie szalej ;) I nie łącz
głogu z naparstnicą bo się potęgują wzajemnie.

5. Data: 2009-07-06 12:34:03

Od: "jowar" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Marto jest Pani prawdziwą skarbnica wiedzy

Pozdrawiam Krzysztof
gg 14 98 97

6. Data: 2009-07-06 17:40:46

Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

E tam znowu... Po prostu dobrze wiedzieć co za oknem rośnie a jak się ma na
około krzaki prawie same to wstyd nie wiedzieć jakie :)

Jakbym była pomocna to proszę pytać :)
7536640

7. Data: 2009-07-07 05:51:37

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Głóg obniża ciśnienie więc jeśli masz niskie to nie szalej ;)
Na pewno? Słyszałam, że normalizuje.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

8. Data: 2009-07-07 08:01:01

Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napewno.Normalizuje w przypadku nadciśnienia.

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4221
(20090706) __________

9. Data: 2009-07-08 08:50:41

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lip, 12:33, "Marta" <a...@g...pl> wrote:

> I nie łącz
> głogu z naparstnicą bo się potęgują wzajemnie.

Naparstnicy nie łącz z niczym!!!! W ogóle - nie stosuj jej na własną
rękę, bo jest rośliną trującą!

http://zielnik.herbs2000.com/ziola/naparstnica.htm

Proszę nie propagować informacji o domowym stosowaniu niebezpiecznych
ziół!!!!

Ania

10. Data: 2009-07-08 10:03:22

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha pisze:
> [...]
>
> http://zielnik.herbs2000.com/ziola/naparstnica.htm
>
> Proszę nie propagować informacji o domowym stosowaniu niebezpiecznych

To by trzeba napisać na autobusach!!!

Ludzie myślą że jak "ziołowe", "naturalne" to zaszkodzić nie może.
A jest cały katalog trucizn które są i ziołowe i naturalne, ludzie truli
się nawzajem przez stulecia, długo zanim poznano arszenik.
Plus cały katalog roślin leczniczych które łatwo przedawkować albo mają
różne skutki uboczne (np. dziurawiec i słońce).

--
Maddy

półpasiec
zanik / niedorozwój mózgu
Co to za antyperspirant?
bolesne guzki
Fruktoza i melasa trzcinowa zamiast klasycznego cukru