półpasiec

11. Data: 2009-07-06 14:36:08

Temat: Re: półpasiec
Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ani zabezpieczyć, ani przebadać; trzeba mieć kiepski system odpornościowy,
> aby się półpasiec uaktywnił. Jeśli nie jesteś chory, osłabiony - nic Ci
> nie grozi. Moja mama dość długo i bardzo ciężko chorowała na półpasiec, a
> pomimo wspólnego przebywania i kontaktu całej rodziny (dorośli plus
> dzieci) nikt się w tym czasie nie zaraził.
> Oczywiście, to nie jest reguła i gdyby pojawił się, chociaż jeden swędzący
> pęcherzyk na Twoim ciele, skontaktuj się z lekarzem - wczesne podanie
> leków jest dużo bardziej skuteczne.

Ja proponuje od razu się udać do lekarza gdy wystąpi ból w ciele,
zlokalizowany z reguły na linii nerwu. Pęcherze, wysypka następują kilka dni
później. Wtedy trzeba trzymać się w ciepłym obowiązkowo i wygrzewać.
W przypadku znanego mi półpaśca i ospy bóle promieniowały od kregosłupa.

12. Data: 2009-07-06 16:08:22

Od: aszheri <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lip, 16:36, "aga" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
> później. Wtedy trzeba trzymać się w ciepłym obowiązkowo i wygrzewać.
> W przypadku znanego mi półpaśca i ospy bóle promieniowały od kregosłupa.

Mam pytanko,,,gdzie przeważnie bywa umiejscowiona się ta wysypka
półpaścu?
pozdrówko
-aszh-

13. Data: 2009-07-06 16:14:15

Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanko,,,gdzie przeważnie bywa umiejscowiona się ta wysypka
> półpaścu?
> pozdrówko
> -aszh-

Na to nie ma reguły niestety. Mój domowy 'półpasiec' miał wysyp od wysokości
lędźwiowej na kregosłupie przez biodro aż do zewnętrznej strony uda. Zależy
gdzie 'uderzy'.

14. Data: 2009-07-06 16:50:44

Od: aszheri <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lip, 18:14, "aga" <a...@o...pl> wrote:

> Na to nie ma reguły niestety. Mój domowy 'półpasiec' miał wysyp od wysokości
> lędźwiowej na kregosłupie przez biodro aż do zewnętrznej strony uda. Zależy
> gdzie 'uderzy'.

...a na goleniach z przodu nóg ale obu,,,bo półpasiec jak sama nazwa
wskazuje chyba umiejscawia się w połowie czyli: na jednej połowie
ciała,, tak?

15. Data: 2009-07-06 17:24:38

Od: Cosa <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Sun, 05 Jul 2009 23:24:34 +0200, TrialUser
<t...@n...com> napisał coś takiego:

>w dzieciństwie chorowałem na ospę,

Zarazić się raczej nie zarazisz. Półpasiec powoduje ten sam wirus
który powoduje ospę wietrzną. Przy normalnym stanie układu
odpornościowego przebycie ospy wietrznej powoduje odporność na ową.
Wirus jednak pozostaje w stanie uśpionym w nerwach (czaszkowych, bądź
rdzeniowych).
Uważa się że znaczny spadek odpornośći (bądź jeszcze jakiś inny
sygnał) powoduje "obudzenie się" wirusa i rozwój półpaśca. Zmiany
skórne i ból lokalizują się w rzucie czegoś co nazywa się dermatom -
czyli miejsca gdzie dany zainfekowany nerw unerwia czuciowo.

W przypadku osób starszych i o b. osłabionym układzie immunologicznym
ospa wietrzna moze przejść w półpasiec, lub nawet wystąpić prawie
jednocześnie.

--
MK
"Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy

16. Data: 2009-07-06 19:59:25

Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C3%B3%C5%82pasiec

17. Data: 2009-07-06 20:11:55

Od: aszheri <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lip, 21:59, "aga" <a...@o...pl> wrote:
> ...a na goleniach z przodu nóg ale obu,,,bo półpasiec jak sama nazwa
> wskazuje chyba umiejscawia się w połowie czyli: na jednej połowie
> [...]

:) dzięęksss siostro,oszczędziłaś mi trosk

18. Data: 2009-07-06 20:42:38

Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C3%B3%C5%82pasiec

> :) dzięęksss siostro,oszczędziłaś mi trosk

na zdrowie :D

19. Data: 2009-07-08 18:45:36

Od: "Jacek Buda" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

aga <a...@o...pl> napisał(a):

> Mój ojciec miał ospę i zaraził sie półpaścem....

Mogą wystąpić wyjąntki ale to jest ponizej 1 %

Moja Mama miała półpaśca i ja nie dostałem
a ja miałem na przykład 2 razy ospę wietrzną oczywiście odporność mam dobrą

20. Data: 2009-07-08 21:15:26

Od: Melisa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

aga pisze:
> ...a na goleniach z przodu nóg ale obu,,,bo półpasiec jak sama nazwa
> wskazuje chyba umiejscawia się w połowie czyli: na jednej połowie
> ciała,, tak?

na nogach też może wystąpić - nawet na obu.

--
Melisa

zanik / niedorozwój mózgu
Co to za antyperspirant?
bolesne guzki
Fruktoza i melasa trzcinowa zamiast klasycznego cukru
Poszerzona przestrzeń podtwardówkowa u dziecka... :(