polskie leki...

1. Data: 2004-09-07 19:43:31

Temat: polskie leki...
Od: Jarek Pudelko <j...@n...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Niestety tak sie zlozylo, ze moja karmiaca zona dostala zapeleni pluc. Wlasnie stoi
przede mna tacka z lekami:

1. Zinnat - produkcja Wielka Brytania
2. Klacid - produkcja Wielka Brytania
3. Lacidofil - produkcja Kanada

Do tego dla dziecka (5 mies, troche problemow z brzuszkiem i zaczyna pokaslywac -
pewnie sie od niej zarazil):

1. Mucosolvan - produkcja Niemcy
2. Debridat - produkcja Francja
3. zastepczy pokarm - Nutramigen - produkcja Holandia

Toz to cala unia europejska i jeszcza zza oceanu troche.
Czy na prawde w Polsce nie produkuje sie juz zadnych lekow czy to tylko lekarze
dostaja prezenty od firm farmaceutycznych, zeby przepisywac leki takie i nie inne?
Co do cen w/w lekow nie chce sie wypowiadac.

--
Jarek Pudelko

2. Data: 2004-09-07 20:21:08

Temat: Re: polskie leki...
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

poza Nutramigenem wszystkie te leki maja polskie odpowiedniki (no, lacidofil
ma moze niedokładny)

3. Data: 2004-09-07 20:31:06

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a konkretnie:
Zinnat=Bioracef firmy Bioton
Klacid= Klabion (Bioton), Taclar (polfa tarchomin), Klarmin (ICN Polfa
rzeszów)
Debridat= Tribux (Biofarm), Debretin (polpharma)
Mucosolvan= Ambrogem (Gemi), Ambroksol (altana lyszkowice), Ambrosol
(Pliva), Ambroxol (polfarmex), Anavix (aflofarm), Deflegmin (ICN polfa
rzeszów) itd (duzo by jeszcze było)
Lacidofil można zastąpić Lakcidem, ale będzie niewielka różnica w składzie
(i sposobie podania)

lekarze zapisali po prostu leki oryginalne. jeśli tylko na recepcie nie jest
napisane, żeby nie zamieniać, to możesz w aptece poprosić o polski
odpowiednik i jeśli istnieje (musi być dokładny) to go dostaniesz go bez
problemów.

4. Data: 2004-09-08 08:07:55

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

"justy" <m...@o...pl> nakibordził(a):

> [...]
>napisane, żeby nie zamieniać, to możesz w aptece poprosić o polski
>odpowiednik i jeśli istnieje (musi być dokładny) to go dostaniesz go bez

Zdaje się, że do tej pory było tak, że jeżeli ja pytam farmaceutę w
aptece o tańszy odpowiednik, to on ma obowiązek mnie o nim poinformować i mi
taki odpowiednik wydać.
I jakoś niedawno obiło mi się o uszy o wprowadzonej (bądź też o
planach wprowedzenia) zmianie przepisów. Farmaceuta(hmm.. a może o lekarzy
chodziło - nie pamiętam) sam będzie miał obowiązek poinformować o istnieniu
tańszego odpowiednika(?). Wierzę, ze znajduje się tu ktoś kto jest na
bieżąco i wyjaśni :o)

--
Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@r...yupe.net>

5. Data: 2004-09-08 09:07:06

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Farmaceuta( sam będzie miał obowiązek poinformować o istnieniu
> tańszego odpowiednika(?).
tak. w praktyce najczęściej wygląda to tak, że w aptece wisi w widocznym
miejscu informacja, ze jeśli istnieje tańszy dokładny odpowiednik, to można
zamienić.

6. Data: 2004-09-08 13:03:44

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
takie i nie inne?
> Co do cen w/w lekow nie chce sie wypowiadac.

Witam!

Z drugiej strony - wierz mi ,że nie zamieniłbym tych preparatów na leki
polskich firm . I nie chodzi tu o prezenty .Niby te same związki
chemiczne - ale praktycznie różnie to bywa .
Pozdrawiam
robkor

7. Data: 2004-09-08 19:07:51

Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

robkor wrote:

> chemiczne - ale praktycznie różnie to bywa .

???!

--
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

8. Data: 2004-09-08 21:37:09

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
wiadomości news:chnkpu$17k$1@atlantis.news.tpi.pl...

> ???!

!!

9. Data: 2004-09-08 22:46:12

Od: "agnuk" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Z drugiej strony - wierz mi ,że nie zamieniłbym tych preparatów na
leki
> polskich firm . I nie chodzi tu o prezenty .Niby te same związki
> chemiczne - ale praktycznie różnie to bywa .

ciekawe
To są te same związki chemiczne, mogą sie różnić nieznacznie dodatkiem
użytych środków pomocniczych, ale efekty równoważności biologicznej i
farmaceutycznej muszą być zachowane
Inaczej nie byłyby to leki synonimowe

Nie wierz we wszystko co opowiadają Ci przedstawiciele często naciągają
fakty

--
Aga

10. Data: 2004-09-08 23:37:28

Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

agnuk wrote:

> [...]
> farmaceutycznej muszą być zachowane
> Inaczej nie byłyby to leki synonimowe
>
> Nie wierz we wszystko co opowiadają Ci przedstawiciele często

Dodam np. że przez wiele lat ( a teraz też, byc może) słynna bayerowska
aspiryna produkowana była przez Niemców z substancji czynnej eksportowanej
tam przez polskę.
Nie przeszkadzało to oczywiście :) w powszechnej opinii byc jej o wiele
skuteczniejszą od polskiej polopiryny.
Bo efekt placebo +marketing potęgą jest.

--
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

Migdały usuwać czy nie usuwać
grzybica..
świnka i bóle jąder...
przetluszczajace sie wlosy