poszukiwane: ciasteczka z masa cynamonowa

1. Data: 2003-01-04 14:02:27

Temat: poszukiwane: ciasteczka z masa cynamonowa
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

z puszkkki dostalam takie oto pytanie:

"Szukam przepisu na ciasteczka z masą cynamonową tz ciasto jest posmarowane
masą zwinięt w rulon i pokrojone w grube plastry i pieczone.Takie
ciasteczka
jadłam przywiezione z Norwegii

Było bardzo smaczne."

pomozecie?

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-01-04 14:41:06

Temat: Re: poszukiwane: ciasteczka z masa cynamonowa
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
posmarowane
> masą zwinięt w rulon i pokrojone w grube plastry i pieczone.Takie

wiesz co? to wyglada wypisz wymaluj jak bulle szwedzkie adioli z cynamonem
:)

wkn

1. Data: 2003-01-04 14:41:43

Od: "GoniaP" <gosiaczek_^@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
posmarowane
> masą zwinięt w rulon i pokrojone w grube plastry i pieczone.Takie

Pewnie ze pomozemy :) to moje ulubione ciasteczka

Bułeczki cynamonowe:

ciasto:
150g masla
800g maki
500ml mleka
50 gr swiezych drozdzy
100g cukru
szczypta soli

masa:
6 lyzek masla
4 lyzki cukru
2 lyzki cukru waniliowego
1 lyzka cynamonu

2 zoltko do smarowania buleczek
cukier krysztal do posypania

1. Drozdze rozdrobnic, wymieszac z 100 ml mleka, 1 lyzka cukru, oproszyc
maka. Odstawic w cieple miejsce.
2. Rozpuscic maslo, dodac mleko, ogrzac do temp.35 st.C, wymieszac z
przesiana maka, dodac zaczyn z drozdzy, cukier i sol. Zagniesc ciasto i
wyrabiac je ok 10 minut, odstawic na 30 minut pod przykryciem w cieplym
miejscu.
3. Przygotowac mase: rozetrzec maslo z cukrem, cukrem waniliowym i cynamonem
(moim zdaniem powinno sie dac wiecej cynamonu, zeby bylo bardzie cynamonowe,
ja w kazdym razie takie bardziej lubie, bo uwielbiam cynamon:) ).
4. Ciasto podzielic na 4 czesci i kolejno rozwalkowywac je na placji o
grubosci 1 cm. Placki posmarowac masa i zwijac w rulony. Rulony ciasta
pokroic na krazki o grubosci ok 1,5-2 cm, ulozyc na papierze do pieczenia i
posmarowac rozmaconym zoltkiem oraz posypac cukrem gruboziarnistym. Piec
ok.15-20 minut w temp. 200-220 st.C.
Podawac na zimno lub cieplo.

Te ciasteczka sa przepyszne. Wychodza sliczne slimaczki. Ja zawsze robie
wiecej niz jest w przepisie. Zawsze rosna slicznie i szybko znikaja ;) W
ksiazce jest podane, ze z takiej ilosci wychodzi ok 40 sztuk, ale wydaje mi
sie, ze jednak troche mniej.

pozdrawiam
Gosia

ps. ksiazka, z ktorej jest ten przepis to "Kuchnia Skandynawska", wyd.
TENTEN

1. Data: 2003-01-04 18:39:27

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

GoniaP wrote:
> Pewnie ze pomozemy :) to moje ulubione ciasteczka

wielkie dzieki dziewczyny :)
mam nadzieje ze ktorys z tych przepisow to ten poszukiwany :)

pozdr.
pat

1. Data: 2003-01-05 18:52:18

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuję za ten przepis.
Kidy byłem w Szwecji poczęstowano mnie czymś podobnym, może ktoś wie jeszcze
czy w Polsce można dostać taki
"spulchniony" cukier, którym się je w oryginale posypuje.
Najbardziej przypomina on mi granulki rozpuszczalnej liofilizowanej kawy
(oprucz koloru i smaku :)

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Papużki Nierozłączki
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

Książka kucharska
kanapki z masłem orzechowym i bananami
Jak zrobic lasagne?
Czy mozna zabezpieczyc kuchenke ceramiczna listwa maskujaca od blatu?
Ogromna góra Kukurydzy z puszki.