poważna sprawa

1. Data: 2004-03-02 20:51:18

Temat: poważna sprawa
Od: "Janek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Piszę z prośbą o poradę w naprawdę niełatwej sprawie. Proszę tylko o poważne
odpowiedzi.
W wieku 27 lat (gdy kończyłem studia) znalazłem się w szpitalu w stanie
zagrożenia życia w wyniku psychicznego maltretowania przez ojca - prawie przez
niego zabity. Zacząłem psychoterapię. Obecnie mam 31 lat. Na psychoterapii
zrozumiałem tragedię swojej sytuacji: prawie 30 lat życia odebrała mi rodzina,
teraz mimo 31 lat psychicznie jestem dzieckiem i właściwie zaczynam życie,
przez co muszę znosić niejedno upokorzenie, np. za swoją nieśmiałość. Mam
pytanie: jak sobie z tym poradzić. Ogarnia mnie rozpacz, upokorzenie i złość -
jak on mógł mi to zrobić. 30 lat przeżyłem w "Oświęcimiu", nie rozumiejąc tego,
aż moje życie musieli ratować lekarze.
Jak wyjść z tego? Jak poradzić sobie z uczuciami do ojca?

Dzięki za odpowiedzi.

Janek

1. Data: 2004-03-02 21:12:24

Temat: Re: poważna sprawa
Od: kapuha <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janek napisał:
> Jak wyjść z tego? Jak poradzić sobie z uczuciami do ojca?

nie wiem, jak sobie masz poradzic z uczuciami do ojca, moze po
psychoterapii bedzie lepiej. jelsi natomiast pytasz, jka z tego wyjsc?
moim zdaniem odp jest prosta.
musisz sam, owoli do wszystkigo dojsc. nie przejmuj sie tym, ze jestes
niesmialy, ze inni tego nie rozumieja. ludzi nie sa w brew pozorom
istotami, ktore wszystko potrafia zrozumiec. im tez musisz dac czas...
wszystko bedzie dobrze. teraz juz musi byc
3maj sie cieplo i owodzenia

1. Data: 2004-03-02 21:15:47

Od: "mema" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wyjść z tego? Jak poradzić sobie z uczuciami do ojca?

oczywiście: na psychoterapii. lepszego miejsca chyba nie ma.

--
mema

1. Data: 2004-03-02 21:25:48

Od: "Agatkaxyz" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Jak poradzić sobie z uczuciami do ojca?

Witaj,
Na pewno wiele lat pracy przed Tobą,
Kiedyś czytałam taka książkę: "Toksyczni rodzice", może siegnij po nią.
Myślę, że pomogła mi w kontaktach z moimi rodzicami, którzy też okazali się
toksyczni.

Pozdrawiam serdecznie,
Agata

1. Data: 2004-03-02 22:00:41

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Janek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

Jak poradzić sobie z uczuciami do ojca?

Wybacz mu.

Kaska

1. Data: 2004-03-02 22:15:36

Od: "mania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janek" news:05cd.000007c9.4044f3c5@newsgate.onet.pl...
> Witam

Cześć :o); witaj w wirtualu
ciekawe czy dostałeś psychobota z psphome; jesli nie, to angazując
się w dyskusje na psp miej na względzie specyfikę netu, zdrowy
dystans jest tu niezbędny :)

[...]
> Jak wyjść z tego? Jak poradzić sobie z uczuciami do ojca?

no to ja zacznę specyficznie ;)
WOW! Genialny temat na książkę! Zacząłeś tak interesująco,
że gotowa jestem zapłacić frycowe do piekła żeby zaspokoić
ciekawość!

Mań
~~
http://atticus.pl/mania

PS na psp masz całe zastępy hobbistów psychologii, w tym mnie,
pobyt tutaj to jak terapia grupowa bez terapeuty - wstrząsowa ;)

1. Data: 2004-03-02 22:17:47

Od: "mania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pyzol" news:c230cu$1oa4dd$1@ID-192479.news.uni-berlin.de...

> "Janek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Jak poradzić sobie z uczuciami do ojca?
>
> Wybacz mu.

nosz! jaka lakoniczna i prosta!
nooo Jasiu, wybacz tatkowi co Ci s...ł trzy dychy życia!

Mań

1. Data: 2004-03-02 22:53:38

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"mania" <m...@o...pl> wrote in message

> nosz! jaka lakoniczna i prosta!
> nooo Jasiu, wybacz tatkowi co Ci s...ł trzy dychy życia!

A lepiej nastepne trzy dychy zmarnowac na obsesje?

Tylko wybaczenie robi tatusiowi napoprzek.

Kaska

1. Data: 2004-03-02 23:03:54

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

mania:
> nosz! jaka lakoniczna i prosta!
> nooo Jasiu, wybacz tatkowi co Ci s...ł trzy dychy życia!

A dlaczego uwazasz ze to kiepski pomysl?

I co proponujesz niejako w zamian?
Moze jakies udowadnianie sobie i innym ze sie jest ofiara losu? ;)

Czarek

1. Data: 2004-03-03 00:32:58

Od: "shadowofdarknes" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak poradzić sobie z uczuciami do ojca?
>
> Wybacz mu.

mówi się łatwo powiedzieć trudno zrobić ....
Ale tak !! To jest wyjście, oderwać się od Ojca, zapomnieć ...
Swój gniew zamień na chęć życia, zacznij żyć, bo nie ma lepszego sposobu
żeby wrócić do społeczeństwa niż żyć pełnią życia, jestem pewien że jeśli
nie zmarnujesz czasu który Ci pozostał to zaczniesz normalnie funkcjonować.

Zrób coś szalonego ;) coś o czym marzyłeś od dawna coś czego ojciec Ci
zabraniał. I nie bój się co będzie jutro, życie jest za krótkie na złe
wspomnienia...

ja też się nie dawno obudziłem z takiej " śpiączki ", a trwał ona 3 lata.
Teraz przez to wiem ze każdy dzień jest cenny, to morze możliwości i staram
się niedopuścić aby zmarnowała się choć kropla ...

intrawertyk i outside world
Pytanie
R e i n k a r n a c j a
sprzątanie z Freudem - przy piwku.