poziom zelaza u 21 latka - badania

1. Data: 2008-08-29 12:07:37

Temat: poziom zelaza u 21 latka - badania
Od: " kszychooo" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Panstwa,

Przeprowadzilem badania na poziom zelaza:
Wynik : 68 ug/dl w zakresie wartosci referencyjnych 50-160.

Fakt oczywisty mieszczenia sie w przedziale widze, ale czy ten przedzial jest
odpowiedni dla mnie?

- mam 21 lat
- odzywiam sie normalnie (moze mniej jem niz inni moi rowiesnicy, ale nie
chodze glodny)
- sportu uprawiam malo
- jestem senny w dzien i prowadze raczej nocny tryb zycia(informatyk)*

Ostatnio bralem takie tabletki:
http://allegro.pl/item423481833_iron_complex_zelazo_
chellat_formula_zycia_now.html
Sennosc ustapila i bez wiekszego problemu dzien rozpoczynam kolo 9-10 i koncze
1-2.

48h przed badaniem nie bralem tabletek.
Czy ktos moglby rzucic okiem na badanie pod tym katem ?

Pozdrawiam,
K.

2. Data: 2008-08-29 13:55:36

Temat: Re: poziom zelaza u 21 latka - badania
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kszychooo wrote:

> [...]
> koncze 1-2.
>
> 48h przed badaniem nie bralem tabletek.
> Czy ktos moglby rzucic okiem na badanie pod tym katem ?

zrób dodatkowo ferrytynę i morfologię, bez tego nikt nic nie powie

Ale ogólnie to nie żelazo jest problemem, którego w żywności jest aż nadto,
ale to, czego nasz organizm potrzebuje, aby żelazo wchłonąć i przyswoić.

3. Data: 2008-08-29 14:05:36

Od: " kszychooo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> zrób dodatkowo ferrytynę i morfologię, bez tego nikt nic nie powie

morfologia tutaj:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59bdb0dd41141282
.html

pozdrawiam,
K.

4. Data: 2008-08-29 20:51:50

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kszychooo wrote:

> morfologia tutaj:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59bdb0dd41141282
.html

no, tak jakby trochę tego żelaza brakowało... kawę przestań pić, herbatę,
więcej zielonych części roślin, które zawierają składniki niezbędne do
przyswojenia żelaza, mniej białka które blokuje przyswajanie - i powinno
się wyrównać.

5. Data: 2008-08-29 21:11:39

Od: "Stradivarius" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więcej zielonych części roślin, które zawierają składniki niezbędne do
> przyswojenia żelaza, mniej białka które blokuje przyswajanie - i powinno

Nawet jakby tego żelaza brakowalo, to dlaczego z góry zakładac, że brakuje
go w diecie?
Jest wiele innych przyczyn obnizajacych jego poziom w organizmie i wszystkie
nalezy brac pod uwage, nie tylko diete.
Niedobor żelaza trzeba traktowac jako objaw, nie chorobę.
Spadek poziomu Fe, może wynikac z uposledzonego wchłaniania (zespoły złego
wchłaniania), zmniejszonej podaży (dieta), zwiększonego
zużycia/zapotrzebowania (proces zapalny), staty krwi (utajone lub jawne
krwawienia z przewodu pokarmowego / oddechowego / moczowego...).

Pozdrawiam,

R.

6. Data: 2008-08-29 22:39:12

Od: " kszychooo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> no, tak jakby trochę tego żelaza brakowało... kawę przestań pić, herbatę,

Gdy biore zelazo (wspomnialem o nim powyzej) nie odczuwam potrzeby picia kawy
- w sumie raz na dzien dla smaku :)

> więcej zielonych części roślin, które zawierają składniki niezbędne do
> przyswojenia żelaza,

konkretnej jakie ?

pozdrawiam,
K.

7. Data: 2008-08-29 22:41:56

Od: " " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stradivarius <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Nawet jakby tego żelaza brakowalo, to dlaczego z góry zakładac, że brakuje
> go w diecie?

Czy te tabletki moge brac w ramach wyrownania ?
Duzo lepiej mi sie po nich funkcjonuje.

I pytanie drugie: czy jest sens robic ponowne badania bez przerwy w braniu
tabletek?

pozdrawiam,
K.

8. Data: 2008-08-30 11:41:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kszychooo wrote:

> Gdy biore zelazo (wspomnialem o nim powyzej) nie odczuwam potrzeby picia
> kawy - w sumie raz na dzien dla smaku :)

i ten raz wystarczy, aby ograniczyć przyswajalność żelaza z diety nawet o
połowę.

> konkretnej jakie ?

kwas foliowy to chyba taki najważniejszy składnik, a poza tym - cały zestaw
mikroelementów i witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania
organizmu. Dla przykładu witamina C uszczelnia naczynia krwionośne, przez
co ewentualne straty żelaza na skutek mikrourazów są o wiele mniejsze.

nerki raz jeszcze
poduszka ortopedyczna
Naczynioruchowy niezyt nosa
kurs masazu