przedawkowanie kofeiny - help

1. Data: 2005-04-10 10:04:37

Temat: przedawkowanie kofeiny - help
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fatalne doświadczenie - nikomu nie polecam.
Nie wiem dokładnie, ile wypiłam, ale zdecydowanie za dużo. W ciągu około 3
godzin nocnych mniej więcej 4 kubki (250ml) kawy, każda z około 4-5
czubatych łyżeczek, bez 'zabielacza'. Po czwartej się zaczęło, myślałam że
zejdę. Serce kołatało, ręce trzęsły się jak u alkoholika, w ogóle całą mną
telepało. Totalny rozstrój żołądka: rozwolnienie i odruch wymiotny po
wypiciu choćby kropi wody. Dodatkowo osłabiły mnie 'te dni' kobiece. Ledwie
dotarłam do domu i jeszcze 3 godziny później ciśnienie zdecydowanie było za
wysokie, nierównomierne. Nie mogłam na miejscu usiedzieć, nie mówiąc choćby
o zmrużeniu oka.
Minęło kilka godzin, najgorsze skutki przedawkowania minęły, a ja chciałam
zapytać doświadczonych medyków, jak długo mogą utrzymywać się w organizmie
np. nietolerancja ze strony układu pokarmowego (sprawa miała miejsce w
środku nocy, mamy południe, a ja nie mogę patrzeć nawet na wodę mineralną),
czy ogólne osłabienie organizmu, ból głowy, nadwrażliwość...
No i czy ewentualnie są jakieś leki bez recepty, które mogą pomóc się
pozbierać? Tylko nie każcie iść do lekarza, bo chyba by mnie wyśmiał, albo
popukał się w głowę :-(

D.

2. Data: 2005-04-10 10:16:27

Temat: Re: przedawkowanie kofeiny - help
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 10 Apr 2005 12:04:37 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Dorota D., a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Tylko nie każcie iść do lekarza, bo chyba by mnie wyśmiał, albo
> popukał się w głowę :-(

Wysmial? Przeciez prawie sie zabilas - co najwyzej zrobilby Ci awanture za
lekkomyslnosc...
I jesli nadal sie zle czujesz - to moze zadzwon na pogotowie, popros
lekarza i spytaj o rade.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2005-04-10 11:20:45

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:d3atnr$84n$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> godzin nocnych mniej więcej 4 kubki (250ml) kawy, każda z około 4-5
> czubatych łyżeczek, bez 'zabielacza'. Po czwartej się zaczęło, myślałam że

no ale po co to zrobilas? ogolnie wiadomo, ze nadmiar kawy szkodzi, a tylko
2 kawy moga dzialac pobudzajaco, dalszymi wzmagadz tylko delirke.

4. Data: 2005-04-10 11:34:44

Od: CosMo <v...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota D. napisał(a):
> Fatalne doświadczenie - nikomu nie polecam.

w czasie studiów miałem cos podobnego... samo mija, ale stopniowo.
Spróbuj pić wodę przegotowaną (nie mineralną) i stopniowo zacznij jeść a
potem wyśpij się porządnie...

5. Data: 2005-04-10 13:13:17

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "taora" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> no ale po co to zrobilas? ogolnie wiadomo, ze nadmiar kawy szkodzi, a
> tylko 2 kawy moga dzialac pobudzajaco, dalszymi wzmagadz tylko delirke.

Problem w tym, że ja dopiero po tej czwartej poczułam, że w ogóle kawa
działa, jak już było za późno, by nie pic więcej. U lekarza już byłam,
dziękuję wszystkim za pomoc.

D.

6. Data: 2005-04-10 14:46:51

Od: "Marietta" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." . U lekarza już byłam,
> dziękuję wszystkim za pomoc.

Może podzielisz się z nami co pomogło ? Tak na wszelki wypadek.

7. Data: 2005-04-10 16:55:44

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marietta" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Może podzielisz się z nami co pomogło ? Tak na wszelki wypadek.

Na miejscu badanie ciśnienia wykazało 150/110, za drugim razem 140/100, puls
około 110, zapis EKG wykazał tachykardię. Podano mi Proporanolol 1x20 mg i
Hydroxyzinum 5ml. Drugie EKG już było wg lekarza ok, ciśnienie zmalało do
115/80 i zostałam wypuszczona do domu z zaleceniem wykupienia i przyjmowania
Loperamidu i Ranigastu na sprawy żołądkowo-jelitowe.
W szpitalu w gabinece lekarza przesiedziałam prawie 2,5 godziny, kiedy
wyszłam już mną tak nie telepało, ale pozostało drżenie rąk, dolegliwości ze
strony układu pokarmowego i ogólne osłabienie. Wróciłam do domu i cały czas
do teraz leżałam. Czuję się, jak gdybym wypiła sama ze dwie butelki mocnego
wina. A pielęgniarki na izbie przyjęć mnie dopytywały kilka razy, czy
przypadkiem poza kawą nie brałam innych 'dopalaczy', bo im podejrzanie
wyglądam.

D.

8. Data: 2005-04-10 21:07:48

Od: "medevacs aka starcom" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:d3blqj$5rs$1@opal.icpnet.pl Dorota D. napisal(a):
> [...]
> wykupienia i przyjmowania Loperamidu i Ranigastu na sprawy
> żołądkowo-jelitowe. W szpitalu w gabinece lekarza przesiedziałam prawie

no wlasnie, w szpitalu he he, a mi juz oczy z orbit wyskakiwaly, ze u
Twojego lekarza rodzinnego Ci taki Oddzial Ratunkowy zrobili, a ty
faktycznie na SOR chyba poszlas.

medevacs aka starcom
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

9. Data: 2005-04-10 21:18:59

Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fatalne doświadczenie - nikomu nie polecam.

No to się otarłaś o nagrodę Darwina

Pozdrawiam

Seco

10. Data: 2005-04-11 06:32:51

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
wiadomości news:d3c5fs$i5d$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No to się otarłaś o nagrodę Darwina

Masz coś jeszcze do powiedzenia?

D.

Czy rezonans lepszy od tomografii
wątpliwości co do znieczulenia w cholecystektomii klasycznej
problem z wytryskiem
ja już mam dość...
soczewki, a suche oko