pytanie do zwolennikow zakazu aborcji

1. Data: 2005-05-18 18:09:12

Temat: pytanie do zwolennikow zakazu aborcji
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego dla wiernych krk "zabicie" zaplodnionych
zenskich komorek jajowych w wyniku sztucznego
poronienia to "morderstwo", ale "zabicie" zaplodnionych
zenskich komorek jajowych np odrzuconych w trakcie
selekcji w metodzie in vitro czy wykorzystywanych
w eksperymentach medycznych to juz nie "morderstwo"?

Przeciez to skresla argument przeciwnikow aborcji,
iz od momentu zaplodnienia zenskie komorki jajowe
staja sie czlowiekiem. :)

Jak to jest z ta aborcja [selektywnie] rozumiana przez
zwolennikow zakazu aborcji jako "mordowanie dzieci"
w takim razie?

--
Czarek

1. Data: 2005-05-18 18:57:12

Temat: Re: pytanie do zwolennikow zakazu aborcji
Od: elgar_mail <e...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 May 2005 20:09:12 +0200, cbnet wrote in

> [...]
> selekcji w metodzie in vitro czy wykorzystywanych
> w eksperymentach medycznych to juz nie "morderstwo"?

Widziałeś jakąś wykładnię doktryny na temat drugiej części pytania?

Parę lat temu pisałam pracę z bioetyki, znalazłam wtedy na ten temat
książkę księdza kat. (nazwiska nie pomnę). Zaglądam więc do sieci, co
słychać....
księża wciąż piszą
http://bezuprzedzen.pl/czytelnia/abc_bioetyki_03.htm

Studium Bioetyki nawet jest! W Kielcach...
http://www.sl-zdr.kielce.opoka.org.pl/program.htm

Na tej stronie sporo materiałów jest zlinkowanych, zajrzyj, jeśli masz czas
(no ja raczej odpadam do końca tygodnia :( )

elgar

1. Data: 2005-05-18 19:06:02

Od: gazebo <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> [...]
> selekcji w metodzie in vitro czy wykorzystywanych
> w eksperymentach medycznych to juz nie "morderstwo"?

zaskakujace stwierdzenie, swego czasu prawie im sie udalo zlikwidowac
osrodek in vitro w Bialymstoku, z rok czy dwa temu probowano w Kodeksie
Etyki Lekarskiej przemycic zapisy o sprawczej sile boskiej dotyczacej
zaplodnienia

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

1. Data: 2005-05-18 20:02:07

Od: "patix" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote in message ...

..
>Jak to jest z ta aborcja [selektywnie] rozumiana przez
>zwolennikow zakazu aborcji jako "mordowanie dzieci"
>w takim razie?

nie trzeba byc specjalnie rozgranietym
by zauwazyc ,ze skoro taka wage przywiazuje
sie do metody/sposobu/okolicznosci zplodnienia
to moze (??? ) ten czynnik (okolicznosci) jest
wazniejszy/decydujacy w tym wypadku ??

czyli nie tylko to co powstalo - ale jak powstalo -
z czyjej (Boskiej ?) inspiracji/woli powstalo ?

Moze te okolicznosci maja jakis dodatkowy/decydujacy
niezbyt dla nas jasny/zrozumialy wplyw ?

pozdrawiam
patix

1. Data: 2005-05-18 20:17:46

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo:
> [...]
> temu probowano w Kodeksie Etyki Lekarskiej przemycic zapisy
> o sprawczej sile boskiej dotyczacej zaplodnienia

I co?
Wycofali sie?
Nie dali rady? :)

--
Czarek

1. Data: 2005-05-18 20:20:30

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

patix:
> [...]
> Moze te okolicznosci maja jakis dodatkowy/decydujacy
> niezbyt dla nas jasny/zrozumialy wplyw ?

I to pozwala spac im spokojnie podczas gdy kazdego dnia
_legalnie_ "morduje sie dzieci" w liczbie [szacuje:] dziesiatki
tysiecy rocznie?

Niewyobrazalne jak dla mnie. :)

--
Czarek

1. Data: 2005-05-19 01:30:15

Od: "eTaTa" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "patix" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> z czyjej (Boskiej ?) inspiracji/woli powstalo ?
>
> Moze te okolicznosci maja jakis dodatkowy/decydujacy
> niezbyt dla nas jasny/zrozumialy wplyw ?

Biologicznie, plemniki in vitro nie walczą o jajo, tylko, byle
głupka pcha się w komórkę.
Niby następuje zapłodnienie, siłą sprawczą igły.
Niszczony jest dobór małżeński.
Decyzja które z zapłodnionych uznać za "właśnie to", należy
do laborantki.
Przypomnij mi, który z in vitro wykazał się jakimiś
umiejętnościami?
Na razie, nie? :-) ok. poczekamy.

Tysiące giną na ulicach, swoista aborcja.
Już nie wspomnę o miliardach wylewanych plemników,
czy zmarnowanych jaj.
Nie płodzi się, by se spłodzić.

To po co?
Dlaczego, można z jednego faceta wyreprodukować
milion innych dziennie?
I po co?

No więc technicznie zrobiłbym tak.
Wielka hala, odpowiednie warunki inkubacji.
Zlecenie z koncernu Coca-cola, za parenaście lat
będziemy potrzebować 3000 nowych lojalnych dostawców.
I lecimy. Zapłodnienie, szkolenie, opakowanie, wysyłka.

A widziałeś las?
Czym się różni, las prawdziwy, od lasu sadzonego inteligencją?

No to może jest wyraźna różnica, pomiędzy aborcją dziecka
poczętego w mniej lub bardziej dziwnym związku, od technologii
płodzenia.

Wyłączając biologię.
Każdy akt, prowadzi do skutku.
Z potencjalnego chaosu, rodzi się twór.
Technicyzacja, kontrola, powoduje wyraźne zaburzenie procesu.
Choć to też proces.
W efekcie, niema różnicy, czy na śmietnik pójdzie, ten czy tamten,
sztuczny twór.

Dopóki nie jest rozwojem w łonie matki.
Wtedy jest częścią czegoś więcej (np. uświęcone)
niż laboratoryjna próbówa.

Aborcji nie dokonuje się po zapłodnieniu, lecz gdy płód
osiąga już pewien stopień rozwoju.

Dlatego pewnie nowy Papież będzie trwał na stanowisku,
że antykoncepcja jest be.

Bo nie zakłada, że swój przekaz kieruje, do parzących się
jak króliki, ale do osób, których świadomość jest skierowana,
na elementarne człowieczeństwo.

Nikt nie deklaruje noworodkowi, wraz z życiem otrzymałeś potomstwo.

Chociaż nie rozumiem ekonomi takiego działania :-))
Za 50$ każdy ogier przeleci dowolne straszydło.
Po co płacić parę tysięcy?
A, że niby jajeczko lata tam gdzie nie powinno?
I nijak plemniki go nie mogą znaleźć?
A tu tak by się chciało DNA zostawić.
I przytulkać własne. Przechodząc koło sali
z dziećmi odrzuconymi.

No nie wiem, nad czym się ten Cezary zastanawia.

Myślę, ze jeśli paru facetów, mających czas, usiadło,
przemyślało, i ogłosiło co wymyślili, to może "dobrze kombinują".
Gdyby mieli jakiś w tym interes, to jeszcze byłbym podejrzliwy, ale jaki?

Przy selekcji in vitro, można coprawda umieścić w macicy nie jedno jajo,
ale parędziesiąt? :-))

Fakt, iż przesadzenie, z inkubacją jaj, graniczy z morderstwem.
I myślę, że swobodnie można by ścignąć, ale kto to wie, poza laborantką?

Tak czy inaczej, to jest chore.
Pierwsza podstawowa zasada, naruszenie struktury, tak jaja, jak i warunków
rozwoju, z założenia spowoduje, zmiany. A dzisiejsza ingerencja w DNA,
odbije się czkawką, ale co się nachapią, to ich.

A mówią, że nie testują na zwierzętach :-))

Komuś cały czas się śni, ta armia idealnych biożołnierzy.

No to tyle w ramach relaksu.

ett

1. Data: 2005-05-19 06:27:43

Od: gazebo <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> I co?
> Wycofali sie?
> Nie dali rady? :)

jako zywo :) osrodek moze moglby sie miec lepiej ale funkcjonuje
--
careful with that axe Eugene!

1. Data: 2005-05-19 06:35:14

Od: gazebo <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa wrote:

> [...]
> osiąga już pewien stopień rozwoju.
>
> Dlatego pewnie nowy Papież będzie trwał na stanowisku,

a papiez o tym wie? :)
--
careful with that axe Eugene!

1. Data: 2005-05-19 08:30:42