pytanie o polewe na ciasto

1. Data: 2003-03-15 20:05:55

Temat: Re: pytanie o polewe na ciasto
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za porady i sugestie, teraz metoda prob i bledow wybiore
z tego wszystkiego cos, co sie u mnie bedziej najlepiej sprawdzalo.

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2003-03-15 20:10:24

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "I.P." <i...@g...de>

> Co do temperatury tez sie zgadzam, w prepisach czesto jest podkreslone, aby
> nie zagotowac!Natomiast maslo po zastygnieciu ma inna konsystencje niz
> margaryna i chociazby dlatego polewe warto robic na masle.
> Ilona

Czli jaka ma konsystencje?
Poprosze o blizszy opis :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-03-16 12:35:50

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
.
> From: "I.P." <i...@g...de>

> Czli jaka ma konsystencje?
> Poprosze o blizszy opis :-)
> Barbara

Nie wyrazilam sie dokladnie, ale np. maslo jest twarde, a taka np. Rama jest
o wiele mieksza. To mialam na mysli, na chlopski rozum, tak sobie
interpretuje :-)
Ilona

1. Data: 2003-03-16 16:51:03

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "I.P." <i...@g...de>

> Nie wyrazilam sie dokladnie, ale np. maslo jest twarde, a taka np.
> Rama jest o wiele mieksza. To mialam na mysli, na chlopski rozum, tak
> sobie interpretuje :-)
> Ilona

Ilonko, Kochanie, nie zauwazylas, ze ja pisalam o uzywaniu margaryny Z W Y K L E J
!!!! , ktora naprawde nie ma nic wspolnego z
Rama... [nie mowiac juz o smrodzie wydobywajacym sie z kazdej takiej margaryny
przeznaczonej do smarowania chleba].
Margaryna zwykla jest w kostce, opakowanie ma tez raczej najzwyklejsze, jest
najtansza.
To podstawowe jej cechy [no i ta twardosc po zastygnieciu :-)]
Jest tez w kostkach margaryna mleczna, ale tej tez NIE nalezy uzywac do polew!

No i w tym ukladzie, to ja naprawde wole margaryne od masla, bo polewa ma lepsza
konsystencje.
Barbara

---

1. Data: 2003-03-16 17:46:39

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
polew!

> No i w tym ukladzie, to ja naprawde wole margaryne od masla, bo polewa ma
Basiu, ja naprawde zapomnialam,ze sa "twarde" margaryny, zorientowalam sie
jak zapytalas o konsystencje i dlatego podalam przyklad Ramy, bo te inne
tutaj zwykle tez sa miekkie.Ja juz bardzo dlugo nie mieszkam w Polsce, ale
teraz sobie przypomnialam Palme, chyba byla twarda, bo w kostce.Wszystko sie
wyjasnilo, jestem tego zdania co Ty!
Ilona

1. Data: 2003-03-16 19:10:03

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "I.P." <i...@g...de>
> [...]
> dlugo nie mieszkam w Polsce, ale teraz sobie przypomnialam Palme,
> chyba byla twarda, bo w kostce.Wszystko sie wyjasnilo, jestem tego

Saa fakt, ze nie mieszkasz w Polsce, juz sporo wyjasnia :-)
Ale nie mialam na mysli 'Palmy".
Caly czas mialam, i mam!, na mysli 'margaryne zwykla', ktora wystepuje pod ta nazwa i
JEST do kupienia nadal.
Pozdrowka serdeczne :-)
Barbara

PS
dopiero teraz popatrzylam uwazniej na Twoj adres :-)

---

1. Data: 2003-03-16 20:20:59

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> Przede wszystkim polewe czekoladowa robi sie z czekolady. Z kakao robi
> sie polewe kakaowa.

a te czekolade to z czego sie robi? I dlaczego jesli uzyje ciemnego
gorzkiego kakao to nie bedzie to samo? Bo dam maslo zamiast tluszczu
cukierniczego?

Margola Naprawde Ciekawa

Margola

1. Data: 2003-03-16 21:59:01

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

margola & zielarz <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisa" w wiadomości

> a te czekolade to z czego sie robi?

Z masy kakaowej.

> I dlaczego jesli uzyje ciemnego
> gorzkiego kakao to nie bedzie to samo?

Bo kakao robi sie z odtluszczonej masy kakaowej, a ponadto zwykle ma
dodana substancje o odczynie zasadowym, by bylo latwiej rozpuszczalne.
O ile wiem, masa kakaowa na kakao jest tez nie tak drobno mielona jak na
kakao. Uzywane sa tez inne gatunki kakao.

> Bo dam maslo zamiast tluszczu
> cukierniczego?

Nie, bo otrzymasz produkt o innym skladzie, w rezultacie o innej
konsystencji i smaku. Kwestia tluszczu jest zreszta bardzo istotna we
wszelkiej praltyce kuchennej.

Wladyslaw

1. Data: 2003-03-17 11:34:01

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wystukał w wiadomości <1frxr7u.16fi8sww3g38kN%wlos@tele.com.pl>:

> O ile wiem, masa kakaowa na kakao jest tez nie tak drobno mielona jak na
> kakao.

Można prosić o wymiannę jednego kakaa na czekoladę? ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-03-17 17:21:37

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote:

> Można prosić o wymiannę jednego kakaa na czekoladę? ;)

Wymieniam drugie kakao.

Wladyslaw

Wariacje pekinskie (c.d)
Omlet z rokpolem