sok z buraków

11. Data: 2018-05-22 12:06:44

Temat: Re: sok z buraków
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-22, d...@g...com <d...@g...com> wrote:

> Wybacz ale widzę tutaj pewną niespójność. Czosnek oraz przyprawy
> dodaje się na początku procesu kiszenia ogórków. I działa. Dlaczego
> tutaj odwrotnie ? To chyba podobne procesy.

Pomijam już ten drobiazg, że czosnek też można kisić.

--
Marcin

12. Data: 2018-05-22 16:33:09

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Wybacz ale widzę tutaj pewną niespójność. Czosnek oraz przyprawy dodaje się
>na początku procesu kiszenia ogórków. I >działa.
>Dlaczego tutaj odwrotnie ? To chyba podobne procesy.

Nie wiem. Tak robię, wyłazi, i w książce kuharskiej też tak jest .
Wydaje mi się to logiczne.
Być może ogurki mają większą zdolność do kiśnięcia niż buraki.

Ale prawda, że czasem ktoś zaleca dać czosnek na wstępie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2018-05-23 09:32:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:
> 1.5 kg buraków obranych i pokrojonych w talarki
> 3 litry wody

To woda zabarwiona burakami - jaki tam ,,sok"!
--
XL

14. Data: 2018-05-23 09:36:26

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Tuesday, May 22, 2018 at 4:33:19 PM UTC+2, Stokrotka wrote:

> [...]
> Być może ogurki mają większą zdolność do kiśnięcia niż buraki.
>
> Ale prawda, że czasem ktoś zaleca dać czosnek na wstępie.

Wszystkie drogi prowadzą do Nashville... )

15. Data: 2018-06-01 02:07:54

Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@g...com pisze:

> Wybacz ale widzę tutaj pewną niespójność. Czosnek oraz przyprawy dodaje się na
początku procesu kiszenia ogórków. I działa.
> Dlaczego tutaj odwrotnie ? To chyba podobne procesy.

Bo to Stokrotka...

Bakterie fermentacji mlekowej dosyć odporne są - dlatego właśnie do
kiszenia trzeba trochę posolić i kisić we względnym chłodzie, aby im
przewagę nad drożdżami dać - drożdże ani soli, ani chłodu nie lubią.
Takoż umiarkowane ilości czosnku czy chrzanu nie blokują kiszenia - byle
nie przesadzić.

--
Darek

16. Data: 2018-06-01 10:01:26

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>przewagę nad drożdżami dać - drożdże ani soli, ani chłodu nie lubią. Takoż
>umiarkowane ilości czosnku czy chrzanu nie blokują kiszenia - byle nie

Wydaje mi się, że kiszenie barszczu to nie jest fermentacja mlekowa.
Jak się zepsuje kapusta, albo ogurki, to masz zapaszek kwaśny - inny niż gdy
zepsuje się barszcz. Mam nawet wrażenie, że zepsuty barszcz idzie w kierunku
braku kwasu, a nie nadmiaru, jak w kapuście lub ogurku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

17. Data: 2018-06-01 10:36:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Wydaje mi się, że kiszenie barszczu to nie jest fermentacja mlekowa.

Jest.

--
XL

18. Data: 2018-06-02 09:53:24

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest.
Jak dasz bakterie z ogurka do buraka, to ci się zepsuje.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

19. Data: 2018-06-02 10:44:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Jak dasz bakterie z ogurka do buraka, to ci się zepsuje.

Nie.

--
XL

20. Data: 2018-06-02 16:53:12

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie.
Zepsuje się, testowałam.
Burak to co innego niż ogurek albo kapusta. Gołym okim widać.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Jaja z larwami w Auchanie
kurczaki zagrodowe a klatkowe