sympatyczna grupa!

21. Data: 2006-11-20 11:35:52

Temat: Re: sympatyczna grupa!
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MisiekK" <m...@i...neostrada.pl> napisał (...)
> Ja też czytuję i w porównaniu do innych grup zauważam że rośliny
> uspokajają...
> --
> MisiekK

No, niektóre nawet na zawsze...:)
Witajcie:)
--
Pa, Gabi
http://tabaza.sapijaszko.net

22. Data: 2006-11-20 13:54:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Zdefiniuj "umiarkowanie ekologiczny", określenie bardzo chwytliwe.

Nie jestem ekstremista w czynach (lancuch i do drzewa... ;) chociaz poglady
mam czasem dosc skrajne :)
Ekstremisci prowadza dzialalnosc bardziej wywrotowa niz ekologiczna.
Osoba umiarkowanie ekologiczna jest swiadoma swojej roli w przyrodzie, swego
wplywu zarowno pozytywnego jak i negatywnego, jednak nie moze wyzbyc sie
koniecznosci nieuchronnego szkodzenia przyrodzie w ramach swego zycia
codziennego.
:)

Pozdrawiam,
Bpjea

23. Data: 2006-11-21 09:51:26

Od: "sylvia" <s...@W...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to może skończmy z tą sympatycznością, niewycinaniem podpisów i
> ględzeniem o niczym. Opowiedz o swoim ogrodzie, proszę:)

Moja przygoda z ogrodem trwa 4 lata. Wokół domku był sobie teren baaardzo
zaniedbany, jakieś 4 metry od tego domku rosły sobie jakieś 10 metrowe osiki
aż do ogrodzenia a pod drzewami oczywiście jakies krzaczki i inne
zielskopodobne. Napierw sporo czasu zajęło mi karczowanie "mini lasku".
Dodam że tuż za swoim ogrodzeniem mam szpaler wysokich kilkunasu metrowych
akacji, które i tak rzucają cień na moją działkę stąd decyzja o
wykarczowaniu osik. Potem zaczeła się walka z odrostami tychże drzew
(karczowanie niestety nie było możliwe), którą skutecznie wygrałam.
Oczywiście zachciałko mi się sadzenia różnych zywotników i kwiatków tak więc
zabrałam się potem za kopanie, odchwaszczanie itp. Staram się nie uzywać
chemii więc zabrało mi to trochę czasu, głównie przekopywanie, bawienie się
w wybieranie perzu i takie tam. Po dwóch latach udało mi się zagospodarować
teren przy ogrodzeniu (nie będę oryginalna oczywiście posadziłam tam rząd
Thuji Smaragd). Znalazłam miejsca na rabaty kwiatowe. W tej chwili w swoim
ogrodzie (nie wiem czy można go już nazwac ogrodem:) oprócz Thuji mam:
kosodrzewinę szt.1, świerk szt1, sosny (maluśieńkie) szt3, wierzba
mandżurska, moje ulubione bzy (chyba z 5 szt), teraz w październiku
posadziłam 8 letnią forycje od siostry (ma nową wizję swojego ogrodu),
migdałka; oczywiście sa też kwiaty: róza pnąca, róża krzaczasta, wrzosy,
hortensja szt1, bliżej nieokreślone mi bylinowe oraz cebulowe: tulipany,
krokusy, hiacynty, szafirki. Pewnie wszystkiego nie wymieniłam ale i tak
pewnie Was juz zanudziłam :) W moim skromyn warzywniaku to tak tylko na
wiosnę rzodkiewka, na stałe szczypiorek i pietruszka potem marchew. Mam pare
drzewek młodych owocowych, poziomki, 2 sadzonki winorośli.
Na tym kończę i dziękuję tym co wytrwali do końca.
Pozdrawiam
Sylwia Sz.

P.S. Próbuje też robić kompostownik :)

24. Data: 2006-11-21 11:16:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sylvia" <s...@W...o2.pl> napisał w wiadomości

> Moja przygoda z ogrodem trwa 4 lata. [ciach dokładny opis:)]

A mogłabyś jeszcze napisać w przybliżeniu, jaki to region Polski?

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

25. Data: 2006-11-21 11:19:06

Od: "sylvia" <s...@W...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mogłabyś jeszcze napisać w przybliżeniu, jaki to region Polski?

mazowieckie, ok.50km od Warszawy, okolice Grodziska Maz.

26. Data: 2006-11-22 17:07:00

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sylvia napisał:

> [...]

> teren przy ogrodzeniu (nie będę oryginalna oczywiście posadziłam tam rząd
> Thuji Smaragd). Znalazłam miejsca na rabaty kwiatowe.

Masz moje uznanie ! A sadzić możesz, co Ci odpowiada :-)

> ................ W moim skromyn warzywniaku to tak tylko na
> wiosnę rzodkiewka, na stałe szczypiorek i pietruszka potem marchew.

Na stałe brakuję Ci rukoli :-) . Raz posiej i pozwól kilku sztukom
zakwitnąć. Wyżerka do wielkiego śniegu.

Pozdrawiam, Barbara

Tradycja w narodzie ginie - Grzegorzom
Znów o trawnik
Re: Witam
oczko na zimę
Jak przygotowac pelargonie do przezimowania?