szkoła podstawowa - prywatna, czy państwowa?

1. Data: 2007-09-13 20:06:13

Temat: szkoła podstawowa - prywatna, czy państwowa?
Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym kierowaliście się przy wyborze szkoły podstawowej dla swojego dziecka?
Dlaczego zdecydowaliscie się na szkołę państwową bądź prywatną? Wkrótce
musimy podjąć decyzję i mam mieszane uczucia.
Pozdrawiam
Teli.

2. Data: 2007-09-13 20:40:58

Temat: Re: szkoła podstawowa - prywatna, czy państwowa?
Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Księżniczka Telimena (gsk)." <c...@W...pl> napisał w
wiadomości news:fcc5hg$8go$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Czym kierowaliście się przy wyborze szkoły podstawowej dla swojego
> dziecka? Dlaczego zdecydowaliscie się na szkołę państwową bądź prywatną?
> Wkrótce musimy podjąć decyzję i mam mieszane uczucia.

Długo się zastanawialiśmy i wybraliśmy prywatną (ale nie taką "z
marmurami"), z nastepujących powodów:
- mieszkamy w okolicy, gdzie w państwowej moze być "towarzycho" (choć znam
kilka osób, których dzieci tam chodzą i nie narzekają)
- w dużej klasie przy różnym poziomie dzieci w państwoej szkole myślę, zę
mój mały mądrala szybko by się nudził
- nie mamy bardzo blisko do żadnej szkoły - i tak trzeba wozić
- dłuższy czas zajęć, zawsze w tych samych godzinach
- świetlica oddzielna dla młodszych
- w prywatnej mają komplet zajęć juz od zerówki (języki, basen, potem będzie
ju jitsu itd - wszystko w cenie i wszystko na miejscu (poza basenem, na
który jeżdża autokarem)
- odrabianie lekcji pod kierunkiem nauczyciela
- mała klasa (10 osob - choc akurat wolałabym trochę więcej, ale mają małe
sale, to ich duz minus)
- sposród ok. 10 znajomych (z różnych "źródeł" znajomości i miejsc
zamieszkania na terenie W-wy) z dziećmi w wieku szkolnym, tylko 1 posyłąją
dziecko do państwoej.
- ta szkołą ma najlepsze wyniki w dzielnicy
- do tej szkoły szła spora ekipa z naszego przedszkola.
- wybrana szkoła jest dosyć zgrzebna lokalizacyjnie i organizacyjnie, ze
jest dosyć podobna do normalnej szkoły państwoej, tylko mniejsza, więc
dziecko nie czuje się jak VIP w SPA ;-)

Na razei juz od prawie 2 tygodni chodzi i nadal mam mieszane uczucia
(wykańcza mnie wożenie, ale to przez Malutką, którą muszę ze sobą ciągać,
małe salki i słabe wietrzenie i marne obiady (2 razy w tygodniu tylko zupa,
a w przedszkolu było super wyzywienie)). Ale juz we wtorek zebranie
rodziców, to się wypowiem :-)

:-) Monika (Wiktor 6 lat, Marta 9 m-cy)

3. Data: 2007-09-13 20:52:46

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.09.2007, o godzinie 22.40.58, na pl.soc.dzieci.starsze, eMonika
napisał(a):

<ciach>

Ile?

*Habeck*
- Schutzbach

4. Data: 2007-09-14 06:32:42

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym kierowaliście się przy wyborze szkoły podstawowej dla swojego dziecka?
> Dlaczego zdecydowaliscie się na szkołę państwową bądź prywatną? Wkrótce
> musimy podjąć decyzję i mam mieszane uczucia.

ja zastanawiam sie na spoleczna(platna) a normalna.

spoleczna -platna(550 miesiecznie) daleko-to z minusow patrzac z zew.
plusy: male grupy ,brak mundurkow,dluzsza praca swietlicy,codziennie
jezyk obcy.

zwykla: blisko,moge pojsc pieszo ok 10 minut od domu,w spokojnej
okolicy,brak wielkich ruchliwych ulic,codziennie 2 daniowe obiady-jak
narazie pyszne:-) ,poszla do tej szkoly ekipa z przedszkola,i tylko 19
dzieci w klasie.

wybralismy zwykla poniewaz -patrz wyzej- plus to iz nie ma u nas w
miescie spolecznego/prywatnego gimnazjum i obawiam sie ze dziecko po
skonczeniu takie elitarnej podstawoki dozna szoku gdy pojdzie do
wielkiego ,glosnego gimnazjum.

w zwyklej szkole pozna wielu ludzi roznego pokroju-a to uczy
zycia,niesie to pewne niebezpieczenstwo ale bedzie trzeba nauczyc sie z
tym zmierzyc.

wychowawca corki pracowal w tej szkole ,musze podpytac co i jak i
dlaczego zrezygnowala(nauczycielka z 20 letnim doswiadczeniem)

nie bede pisala ze dzieci i rodzice sa rozni bo to wystepuje we
wszytskich szkolach.
p.

5. Data: 2007-09-14 07:41:34

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

13.09.2007, Księżniczka Telimena (gsk). <c...@W...pl>
napisał(a)
> Czym kierowaliście się przy wyborze szkoły podstawowej dla swojego dziecka?
> Dlaczego zdecydowaliscie się na szkołę państwową bądź prywatną? Wkrótce
> musimy podjąć decyzję i mam mieszane uczucia.

Dla nas najwazniejsze było: katolickie wychowanie, wysoki poziom
nauczania, małe liczba dzieci w klasie, w przyszłości ograniczenie kontaktu z
dziećmi "z podwórka". (aby nie przeszkadzały)
Dlatego prywatna szkoła.
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> (Rzym.8,31)

6. Data: 2007-09-14 07:42:37

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski pisze:
> w przyszłości ograniczenie kontaktu z
> dziećmi "z podwórka". (aby nie przeszkadzały)

W czym?

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy

7. Data: 2007-09-14 07:43:12

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

13.09.2007, Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> napisał(a)
> Dnia 13.09.2007, o godzinie 22.40.58, na pl.soc.dzieci.starsze, eMonika
> napisał(a):
>
><ciach>
>
> Ile?

610 (czesne) + dodatki (świetlica, kółka zainteresowań, obiady).
W sumie około 1000.

8. Data: 2007-09-14 07:52:06

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" <shure1@nospam_o2.pl> napisał w wiadomości

> W czym?

W katolickim wychowaniu :-/

Sylwia (przypuszczająco)

9. Data: 2007-09-14 08:04:37

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14.09.2007, o godzinie 09.43.12, na pl.soc.dzieci.starsze, Piotr
Majkowski napisał(a):

> 610 (czesne) + dodatki (świetlica, kółka zainteresowań, obiady).
> W sumie około 1000.

No to znośnie... przy jednym dziecku. :)
Przy dwójce to już dwa kafle... Hmmm... Ale sprawa do przemyślenia.

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2007-09-14 08:10:45

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słonko świeci, deszczyk pada... a *Księżniczka Telimena (gsk).* takie
rzeczy opowiada:
> Czym kierowaliście się przy wyborze szkoły podstawowej dla swojego
> dziecka? Dlaczego zdecydowaliscie się na szkołę państwową bądź
> prywatną?

Nikt mi nie da gwarancji, że dziecko się będzie lepiej uczyło w szkole
prywatnej. Do prywatnej musiałabym dowozić i kumpli miałby rozsianych po
okolicy. Dodatkowo koszty :(
Mysz chodzi do państwowego zespołu szkół gdzie ma podstawówkę i gimnazjum w
jednym. Zaliczy w tej szkole 10 lat nauki (od zerówki).
Oszczędziłam na czesnym = mam na zajęcia dodatkowe.
W szkole ma zajęcia wokalno taneczne i zbiórki zuchowe. Będzie jeszcze
chodził do studium muzycznego na naukę gry na gitarze klasycznej,
(prowadzonego przez nauczyciela muzyki z przedszkola do którego uczęszczał)
i zajęcia karate. Sam sobie takie wybrał. Chciał jeszcze dodatkowy
angielski, ale nie chcę go zbyt obciążyć popołudniami więc miał wybrac
pomiędzy angielskim a muzyką - wybrał muzykę.
Przedszkole miał prywatne tylko ze względu na trudności w dostaniu się do
państwowego (babyboom w naszym mieście...), niewielką różnicę w opłacie i
wygodę w dowożeniu (pracuję "przez płot"). Majcik też będzie tam chodziła od
przyszłego września.

*gdaMa*
"Meravigliosa creatura, sei sola al mondo..."
Gianna Nannini mi gra :)

specyfik przeciw grzybicy dla dzieci
[WAW] Marynarka mężczyzniana
Do rodziców warszawskich uczniów