szkoła podstawowa - prywatna, czy państwowa?

171. Data: 2007-09-18 11:08:41

Temat: Re: szkoła podstawowa - prywatna, czy państwowa?
Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa pisze:

> Przedtem.
> SOS powstał jako szkoła dla ex-narkomanów i pracowali tam terapeuci.

No że przedtem to wiem. Piszę tylko, że za mojej bytności testów
już/jeszcze nie było. A może były dla tych, co kiedyś mieli problem. Ja
nie miałam i nikt mnie nie testował. Natomiast w hostelu były.

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy

172. Data: 2007-09-18 16:40:04

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2007 06:22:35 +0000 (UTC), Piotr Majkowski napisał(a):

> Chemia to tak naprawdę matematyka.
> I to z zakresu szkoły podstawowej.

No nie powiem żebyś mnie pocieszył, myślałam, że chociaż z matematyki coś
wiem.
--
Elżbieta
http://picasaweb.google.pl/waruga.e

173. Data: 2007-09-18 16:44:32

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys" :

> To nie zależy od państwowości, tylko od kadry. Moje starsze chodzi do
> państwowego gimnazjum, a fali tam nie ma. Z pojedynczymi łobuzami sobie
> też radzą.

Otóż to.
Moi też skończyli "państwowe".

Maciek w klasie miał 18 dzieci.
Była to klasa z poszerzonym językiem francuskim.
Akurat tego języka to się specjalnie nie nauczył, ale przez to że klasa była
mało liczna to i ogólnie nadzór był lepszy.
"Fali" tez nie było.
Niestety gimnazjum miał tez swoje wady - kilku nauczycieli którzy skutecznie
potrafili obrzydzić swój przedmiot i zrobić go potwornie nudnym.

Tak w sumie - to wydaje mi się ze nie ma ogólnego dylematu wyboru "państwowe
czy prywatne" tylko należy wybrać konkretną dobrą szkołę z tych co się ma
obok siebie.

Pozdrowienia

Basia

174. Data: 2007-09-18 17:43:31

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bumba Bumbinska" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:fclqbr$286$1@inews.gazeta.pl...
> Księżniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> napisał(a):

> Ja _z premedytacja_ dawalam swoje dzieci do panstwowych podst. i
> gimnazjow.

Dlaczego?
Teli.

175. Data: 2007-09-18 17:44:55

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Axel" <a...@p...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości

> Moje starsze dziecko skonczylo prywatna podstawowke, spoleczne gimnazjum i
> liceum i zaraz zacznie drugi rok studiow, na ktore dostalo sie bez
> problemow. Dlugo mam czekac jeszcze na ta wypowiedz?

?
Teli.

176. Data: 2007-09-18 19:23:33

Od: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski pisze:

> Nie masz racji.
> W szkole do której chodzi Magda to zjawisko nie występuje.

To, że w szkole Magdy takie zjawisko nie występuje to nie znaczy, że nie
mam racji. Mieszkam w nuworyszowskiej dzielnicy - tutaj co krok to
prywatna szkoła.

> Nie zauwazyłaś czy jest czesne czy nie ma ?

W szkolach państowych nie ma czesnego. Nie rozumiem o co Ci chodzi? Że
jak się nie placi to dzieci mają przechlapane (w dużym uproszczeniu)?

LL

177. Data: 2007-09-19 06:15:34

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

18.09.2007, Elżbieta <w...@o...peel> napisał(a)

> No nie powiem żebyś mnie pocieszył, myślałam, że chociaż z matematyki coś
> wiem.

Nie o to chodzi, podstawą jest nauczenie się wartościowości pierwiastków
i zrozumienie jak one ze sobą mogą się łączyć. IMO równanie chemiczne
jest bardzo podobne do matematycznego, z tym ze nie ma tam niewiadomych.
:) To jest może bardziej rodzaj łamigłówki.
Podobie z chemią organiczną.
Lubiłem chemię, moja wychowawczyni w technikum była chemiczką.
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> (Rzym.8,31)

178. Data: 2007-09-19 06:21:05

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

18.09.2007, Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> napisał(a)

> W szkolach państowych nie ma czesnego. Nie rozumiem o co Ci chodzi? Że
> jak się nie placi to dzieci mają przechlapane (w dużym uproszczeniu)?

Nie zrozumiałaś.
W szkole prywatnej rodzice płacą i wymagają. W państwowej wymagają.
Nacisk w tym drugim wypadku jest słabszy. Gdy szkoła prywatna straci
dobrą opinię to oznacza dla niej katastrofę finansową i koniec
działalności. Dlatego siła Twoich pieniędzy dodatkowo "motywuje" kadrę.

179. Data: 2007-09-19 07:35:02

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski pisze:

> Nie zrozumiałaś.
> W szkole prywatnej rodzice płacą i wymagają. W państwowej wymagają.
> Nacisk w tym drugim wypadku jest słabszy.

No to bardzo ciekawe jest co piszesz. Mój nacisk jest tak samo silny,
nie bój. Większości rodziców też.

> Gdy szkoła prywatna straci
> dobrą opinię to oznacza dla niej katastrofę finansową i koniec
> działalności. Dlatego siła Twoich pieniędzy dodatkowo "motywuje" kadrę.

Nie straci. Dla zbyt wielu rodziców "prywatna" automatycznie oznacza
"lepsza". Często bez powodu.

LL

180. Data: 2007-09-19 09:24:34

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

19.09.2007, Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> napisał(a)

> No to bardzo ciekawe jest co piszesz. Mój nacisk jest tak samo silny,
> nie bój. Większości rodziców też.

Skoro tak piszesz.

> Nie straci. Dla zbyt wielu rodziców "prywatna" automatycznie oznacza
> "lepsza". Często bez powodu.

Najczęściej z bardzo wielu powodów.

--
_ Piotr Majkowski