tortilla - placki

1. Data: 2003-05-29 21:20:44

Temat: tortilla - placki
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Ten przepis mam od kogos z tej grupy:
Tortilla 300g maki40g masla0.5 lyzeczki soli100-150ml cieplej wody make
dobrze wyciapsiac z maslem i sola, dodawac po trochu wody i szybko wyrobic
na miekkie, elastyczne ciasto.Przykryc i dac pól godziny odpoczac rekom i
ciastu.Zrobic kielbaske i pokroic na 12 równych kawalków.Profesjonalisci
formuja rekami okragle placki o srednicy 20cm, amatorzy uzywaja walka.Smazyc
na suchej patelni po 2min z kazdej strony, az rogi beda brazowe. Odstawic na
bok i przykryc sciereczka, aby zostaly cieple. wersja 3: kukurydziana 250g
maki kukurydzianejlyzeczka soli250ml cieplej wody. Reszta taka sama, tylko
do rozwalkowania polecaja folie plastikowa. Nie wiem, ja robilem namaczonym
walkiem (ale w normalnej mace). Monika